Gå til innhold

Noen som er flink på blomsterjord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pottet om noen blomster hjemme, med økojord fra mester grønn. Var mest opptatt at den skulle være torvfri, noe denne var.
Nå fikk jeg beskjed fra de i butikken om at den egnet seg best til planter ute 😫 Er det krise? Eller klarer plantene seg inne med den?

Anonymkode: dcd11...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pottet om noen blomster hjemme, med økojord fra mester grønn. Var mest opptatt at den skulle være torvfri, noe denne var.
Nå fikk jeg beskjed fra de i butikken om at den egnet seg best til planter ute 😫 Er det krise? Eller klarer plantene seg inne med den?

Det går nok bra, jeg har gjort det samme selv, flere ganger. Gi litt gjødsel når dagene blir lengre og du ser plantene vokse. 

Anonymkode: 1df8c...637

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok bra, jeg har gjort det samme selv, flere ganger. Gi litt gjødsel når dagene blir lengre og du ser plantene vokse. 

Anonymkode: 1df8c...637

Takk for svar :)

Skrevet

Økojorda inneholder mye kompost (hestegjødsel), så den kan være for kraftig og næringssterk til grønne planter inne. Du trenger i hvert fall ikke gjødsle i tillegg! Plantene forgiftes om det blir for næringsrikt. Men sannsynligvis går det nok bra, likevel. Ikke vanne for ofte/ikke la jorda være for vannmettet (næringssaltene løses ut i vannet, og røttene suger det opp). 

Anonymkode: 9ed20...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...