Gå til innhold

Hyggelig nyhet for de som har betalingsanmerkninger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette stod det i en e-post jeg fikk idag:

Fra og med 8 juni 2005 skal alle betalingsanmerkninger mot privatpersoner og foretak som er oppgjort slettes fra alle kredittopplysningsforetak og selskaper som driver kredittopplysningsvirksomhet sine registere. Det vil si at du som har hatt betalingsanmerkninger og har gjort opp for deg, fra og med nå er kredittverdig igjen, og gamle saker skal ikke hindre deg i å f eks søke nye lån eller oppta forsikring.

Tidligere kunne selskapene la betalingsanmerkningene være registrert i inntil et år etter at saken var helt oppgjort, og i noen tilfeller har det forekommet at det har blitt stående enda lenger. Datatilsynet har nå endret på rammebetingelsene og har gitt instruks om at dette skal iverksettes fra og med 8 juni 2005.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jippii!! Jeg er nemlig überimpulsiv når det gjelder å bruke penger, og har faktisk mer enn en anmerkning. Men de er ikke så store, så det er håp om å bli kvitt dem forholdsvis snart ja. Og da er jeg kredittverdig med en gang igjen? Så bra!

Skrevet

Har noen anmerkninger jeg og så jeg ble skikkelig glad da jeg leste dette!

Gjest Gjesssst
Skrevet
Jippii!! Jeg er nemlig überimpulsiv når det gjelder å bruke penger' date=' og har faktisk mer enn en anmerkning. Men de er ikke så store, så det er håp om å bli kvitt dem forholdsvis snart ja. Og da er jeg kredittverdig med en gang igjen? Så bra![/quote']

:o Hvis du er überimpulsiv når det gjelder å bruke penger og du har flere anmerkninger hadde det kanskje vært en fordel å ha karantene? Hvis jeg ikke hadde kontroll og ikke klarte å styre meg ville jeg foretrukket å ikke være kredittverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...