Gå til innhold

Hva bør man skrive som åpningsreplikk på tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen gidder å svare når jeg bare skriver Hei eller Hei så fin du er. Mulig de ikke gidder å svare av andre grunner, men har dere anbefalinger til hva som man kan skrive først for å komme i snakk med ei dame?

Anonymkode: 3d919...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del kan man godt starte med hei, men det som teller for min del er hvordan han er videre i samtalen. Ofte så er det slik at de som begynner med hei er dårlige til å skrive i resten av samtalen også. Det å ha intervju med menn som helt klart ikke egentlig er interessert gidder jeg ikke.

Men noe jeg satte pris på var de som viste at de hadde lest bioen min og ikke bare "så pen du er" eller noe i den dur. Jeg er ikke så glad i at samtalen begynner overfladisk, men det er nok en grunn til at jeg ikke har Tinder lenger siden den baserer seg kun på utseendet.

Anonymkode: deb67...b4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha «hei» som en første kommentar, det viser at man ikke gidder å prøve å bruke litt tid på å skrive noe mer, og at man rett og slett ikke er veldig interessert.

Du skal vise at du har lest profilen, sett bildene, at du er interessert, og vil starte en samtale om noe.

Det ble ikke noe ut av akkurat denne her matchen, men et eks på en fantastisk åpningsreplikk: jeg har skrevet klart og tydelig at jeg ikke liker langt hår på menn, åpningsreplikken var noe som «men hva synes du om kort hår da?». Det viser at han faktisk har tatt seg tid til å lese det som står. At han er interessert nok til å gidde å skrive noe mer. Et «hei» får sjeldent et svar. Kan hende jeg skriver «hei» tilbake, men krever stort sett litt mer en bare et «hei» altså.

«Hei så fin du er», det går for meg under «creepy» kommentarer som hvertfall ikke får noe svar, da kommer de lengre med bare et «hei». Første tanken min er «han er kun ute etter sex, utseende og overfladiske ting. Men en kommentar, spørsmål til bildene, evt. noe som er skrevet i profilen, det viser at man faktisk er interessert i personen, og ikke utseende, og gir ikke «ONS» vibber.

Anonymkode: 5e03f...5fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Å ha «hei» som en første kommentar, det viser at man ikke gidder å prøve å bruke litt tid på å skrive noe mer, og at man rett og slett ikke er veldig interessert.

For min egen del så må jeg si at det ikke er alltid jeg gidder å legge ned noe energi i det, når kvinner legger 0 energi i det selv. Kvinner får tilbake det de gir meg. Karma's a bitch.

Anonymkode: d0ae7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min egen del så må jeg si at det ikke er alltid jeg gidder å legge ned noe energi i det, når kvinner legger 0 energi i det selv. Kvinner får tilbake det de gir meg. Karma's a bitch.

Gjelder ikke alle, noen av oss legger ned energi i det vi gjør :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, mange kvinner gjør sikkert det, men når du skriver det til alle så går du glipp av de som faktisk gidder å skrive noe mer. Jeg svarer alltid de som viser at de har gjort en liten innsats, men svarer ofte ikke de som skriver hei om de ikke virker veldig interessante. Om jeg da må ha intervju med de og det er noe jeg ofte har måttet så avslutter jeg kjapt.

Anonymkode: deb67...b4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overhode ingen ekspert og gjør det ikke spesielt bra på datingfronten. Men jeg prøver å kommentere eller spørre om noe ut i fra bildene eller bioen. F.eks en som hadde et skibilde, spurte om han hadde fått vært mye på ski i vinter eller om han hadde vært på noen kule topper. 
Eller hvis en har en del reisebilder ville jeg skrevet at det ser ut som han har besøkt noen fantastiske steder eller noe slikt. 

Og av og til skriver jeg bare hei😅

Anonymkode: 9b650...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er overhode ingen ekspert og gjør det ikke spesielt bra på datingfronten. Men jeg prøver å kommentere eller spørre om noe ut i fra bildene eller bioen. F.eks en som hadde et skibilde, spurte om han hadde fått vært mye på ski i vinter eller om han hadde vært på noen kule topper. 
Eller hvis en har en del reisebilder ville jeg skrevet at det ser ut som han har besøkt noen fantastiske steder eller noe slikt. 

Det er dette jeg gjør, men blir bare ignorert allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg gjør, men blir bare ignorert allikevel.

Hvis det er noen trøst blir jeg ofte ignorert selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk ut noe fra bildene eller teksten hennes og vær deg selv. Nå er jeg kvinne, men jeg liker gjerne å komme med en flørtete og morsom replikk basert på det han har i profilen, og det slår godt an. Jeg liker når de gjør det samme. Det gir grunnlag for en mye løsere og ledigere samtale samtidig som den er tilpasset den personen man snakker med. 

Jeg er IKKE glad i "hvordan går det?" eller "har du det bra?". Det minner meg om intetsigende MSN-samtaler med "skjera?" og "INS, dd?". Et enkelt "hei" fungerer greit, men da bør du følge det opp litt bedre hvis hun svarer. Jeg kan åpne med et "hei" hvis fyren ikke har noe særlig spesielt ved profilen sin. 

Det er mange mannfolk som sender gifs for å få høyere svarprosent, men jeg er ikke helt begeistret for akkurat det. Men du kan jo sikkert prøve det ut hvis du vil. 

Anonymkode: 1fc17...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder ikke alle, noen av oss legger ned energi i det vi gjør :vetikke:

Mulig, men jeg har ikke sett eller møtt noen av dere så langt, så enten så er det fryktelig få av dere, ellers så er det meg det er noe galt med. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei" er mye bedre en "hei så fin du er" men ingen av dem er bra. Eit spørsmål eller noe som er naturlig å svare med meir en 1 setning er genrelt bedre. 

Anonymkode: 34835...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen gidder å svare når jeg bare skriver Hei eller Hei så fin du er. Mulig de ikke gidder å svare av andre grunner, men har dere anbefalinger til hva som man kan skrive først for å komme i snakk med ei dame?

Anonymkode: 3d919...c60

Nå er 9 av 10 damer ikke på Tinder for å faktisk møte\snakke med mannfolk. De bruker APPn for å samle likes og komplimenter uten å trenge å gi noe tilbake. Så det er vel den største årsaken. 

Gir de deg ingenting å "gå på" annet enn bilder så kan du egentlig bare sveipe dem helt vekk. Tomme bioèr hinter nettopp om det jeg sa innledningsvis. 

Spør deg selv da, hva vil du helst ha komplimenter for? hvordan du ser ut eller hvem du faktisk er som person? 
Damer kan si at de ønsker komplimenter for den de er, men på den annen side så gir de ingenting av seg selv slik at du kan lære dem å kjenne. Være seg beskrivelse, starte en samtale osv osv.  

Skal du først gjøre et forsøk, så bør du ha en dypere dimensjon bak spørsmålene dine. Om du spør hva hun gjør for å overleve, så bør du følge opp med noe som underbygger interessen du har for å få et svar på det spørsmålet. På den måten spiller du med åpne kort selv og det sier noe om hvem du er selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

"Hei" er mye bedre en "hei så fin du er" men ingen av dem er bra. Eit spørsmål eller noe som er naturlig å svare med meir en 1 setning er genrelt bedre. 

Anonymkode: 34835...a6c

For å snu på det....liker du å bli bombet med masse spørsmål fra folk ut fra intet? eller føler du mindre press hvis motparten ikke hadde formulert alt som spørsmål hele tiden? hva med å si "Jeg prøver også å lære meg photoshop i disse dager...."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner alltid med "Hei" eller "God morgen" (avhenger av tidspunktet, så klart), så kommenterer jeg gjerne et av bildene eller biografien hvis det står noe. Hvis jeg ikke får svar, gjør jeg ingenting. For ballen er hos dem, ikke meg. Bruker ikke mer energi på det. Jeg bruker heller ikke mye energi på disse som bare svarer med kun 1 ord eller emoji, da tar jeg hintet og går videre :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, matrobot said:

Jeg begynner alltid med "Hei" eller "God morgen" (avhenger av tidspunktet, så klart), så kommenterer jeg gjerne et av bildene eller biografien hvis det står noe. Hvis jeg ikke får svar, gjør jeg ingenting. For ballen er hos dem, ikke meg. Bruker ikke mer energi på det. Jeg bruker heller ikke mye energi på disse som bare svarer med kun 1 ord eller emoji, da tar jeg hintet og går videre :)  

Hehe, det er godt å se at du er kreativ ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...