AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Vanvittig slitsomt. Fra jeg ble kjent med samboers brødre så har en av de prøvd seg på meg. Det startet med at han alltid sa at jeg heller burde bli sammen med en som han pga sin jobb og erfaring med barn. Han fremhevet seg selv hele tiden og tråkket på kjæresten min. Jeg svarte tilbake det jeg mente om saken hver gang. Han ble mer intens, hvis jeg var alene hos kjæresten så dukket han ofte opp og ble værende. Han ble mer og mer nærgående og spesielt på fylla så kunne han sitte å stirre på meg hele tiden. Jeg fortalte jo alt dette til samboeren min hele veien, jeg har aldri gitt inntrykk av at jeg liker broren hans og trukket meg mer og mer unna broren. Kjæresten fortalte at han følte seg kraftig usikker på situasjonen, det var vist ikke første gang broren "stjeler" en annens kjæreste. Det ville jo ikke gå her ettersom jeg ikke liker han, svarer jeg. Han var likevel skuffet over broren som hele tiden skulle fremstille seg selv som den bedre. Så eskalerte det da broren ble værende singel lengre enn han ønsket. Han tok kontakt oftere, var oftere hjemme hos oss og slikt. Så begynte jeg å få slibrige meldinger på snapchat. Da ble jeg så satt ut at det tok tid før jeg svarte han og da spurte jeg om han hadde sendt feil. Jeg så at han åpnet, men jeg fikk ikke svar. Fortalte min samboer dette og at jeg syns det var veldig ubehagelig. Han syns det var ufint han også, ble veldig betenkt. Så var samboer hjemme fra jobb litt tidlig denne dagen og da ringte broren hans på min telefon. Jeg sa at den får du ta, den vil jeg ikke svare på og han tok telefonen. Broren svarte at hadde han vist at han var hjemme så hadde han ringt dit i stedet. Noe som heller ikke gir mening for de ringes jo stadig mens den andre er på jobb. En stund senere blir broren konfrontert og nekter for det hele. Jeg blokkerer broren på alt som er for nå orker jeg ikke å være hyggelig mer. Broren gjør flere ting som gjør vennskapet til han vanskeligere, han viser flere ganger at han ikke er til å stole på. Han blir konfrontert med alt dette. Familien får vite om uenighetene, de ber brødrene om å prate ut, noe jeg og tror er lurt. Så på fylla blir det en hard krangel mellom brødrene der alt dette blir tatt opp igjen og broren hans truer samboeren min med vold. Det skjedde heldigvis ikke noe fysisk den kvelden, men andre broren kommer sint til meg etterpå, akkurat som om alt dette er min skyld. Jeg rekker ikke si mer enn at dette er ikke pga meg før de drar og det var det. Er det min skyld at brødrene er uvenner? Anonymkode: 6df69...a06
Million Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 (endret) Nei. Det er den andre tufsen sin skyld, han som prøver å sende slibrige meldinger til deg og prøver seg på sin brors samboer. For en tulling. Er det ingen som ser hans sanne jeg og kan sette dritten på plass en gang for alle? Hva med samboeren din, går han bare rundt som et mehe og finner seg i at broren hans sender slibrige meldinger til deg? Det høres jo helt merkelig ut. Er han litt ettergivende og underdaning familien sin? Endret 22. februar 2020 av Million 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 nei. Broren er en dust. Men, du kunne nok med fordel sagt tydeligere i fra til broren raskere. Anonymkode: c3ab6...df8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 Broren er en tufs. Anonymkode: 8f6d8...41c 4
Krok1 Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Nei, det er ikke din skyld. Denne broren har helt horribel atferd, man oppfører seg ikke sånn mot andre, ikke mot noen andres dame, og ihvertfall ikke mot sin bror og svigerinne. Han burde bare kuttes ut! 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 18 minutter siden, Million skrev: Nei. Det er den andre tufsen sin skyld, han som prøver å sende slibrige meldinger til deg og prøver seg på sin brors samboer. For en tulling. Er det ingen som ser hans sanne jeg og kan sette dritten på plass en gang for alle? Hva med samboeren din, går han bare rundt som et mehe og finner seg i at broren hans sender slibrige meldinger til deg? Det høres jo helt merkelig ut. Er han litt ettergivende og underdaning familien sin? Første gang han tok det opp med broren sin kom en teit forklaring for å prøve å komme seg unna. Men det hjelper jo lite med alle de månedene med at han prøvde seg før dette. Han visste at jeg var hjemme alene på dagtid mens han selv gikk sykemeldt. Han visste ikke at samboer var hjemme akkurat den dagen. Så har jeg holdt meg helt unna nå, men broren han gjort mye annet dritt. Han har brutt samboers tillit på flere andre måter som ikke har noe med meg å gjøre. Samboer har ved flere anledninger konfrontert han med disse tingene. Broren blir som en trassen unge og går å sutrer til alle om hvor fæl min samboer er. De hadde på noen områder snakket ut for kort tid siden og funnet sin løsning. Så viser det seg at broren har likevel gått å sagt at samboeren min ikke vil prate med han. Så når vi kommer på familiebesøk måtte broren reise fordi min samboer vistnok hater han. Så har pappa'n deres tatt opp dette med samboer og samboer kan vise til vennlige meldinger og lange samtaler. Akkurat som om broren kun er ute etter at alle andre skal synes synd på han. Så ble det litt alkohol inne i bildet og samboer prøvde først å være hyggelig, men fikk dritt tilbake. Da klarer han ikke å holde igjen selv og det ble høylytt krangel. Så ble samboer truet av broren sin. Bare glad det ikke ble noe slagsmål. Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei. Broren er en dust. Men, du kunne nok med fordel sagt tydeligere i fra til broren raskere. Anonymkode: c3ab6...df8 Når han sier at jeg heller bør bli sammen med noen i hans yrke og han er en bedre mann fordi han har barn fra før og er flink med barn så har jeg svart godt nok. Har svart at jeg liker ofte menn med handy yrke, som samboer ikke brorens yrke. Og jeg er veldig glad for at samboer ikke har barn fra før fordi det gjør alt veldig komplisert. Jeg har trukket meg unna og alltid satt meg lengst unna broren. Stått langt unna om jeg måtte prate med han. Ikke møtt blikket hans, armene i kors, sagt minst mulig. Jeg har ofte snakket om hvor flott og fint jeg og samboer har det og vi har vist oss som et bra par. Hvordan skal jeg blir tydeligere? Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Åpne opp på alle kanaler og ta skjermbilder av det han sender,slik at du kan vise alle hvilken idiot broren er og hvilket spill han driver. Anonymkode: 8a8f9...041
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 20 minutter siden, Krok1 skrev: Nei, det er ikke din skyld. Denne broren har helt horribel atferd, man oppfører seg ikke sånn mot andre, ikke mot noen andres dame, og ihvertfall ikke mot sin bror og svigerinne. Han burde bare kuttes ut! Han sier det selv at han ikke har sosiale antenner. Det har kommet frem at han har hengt slik etter damene til brødrene flere ganger. Han prøvde seg på "damen" til andre broren rett etter bruddet der. Hver gang han er i faste forhold så er det brødrene sine ekser. Det er jo ganske merkelig. Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åpne opp på alle kanaler og ta skjermbilder av det han sender,slik at du kan vise alle hvilken idiot broren er og hvilket spill han driver. Anonymkode: 8a8f9...041 Min samboer vet alt dette godt. Den andre broren og fruen hans som mener at jeg ødelegger vennskap. Nå har jeg jo allerede blokkert han fordi jeg ikke vil ha mer drama. Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 Bror to og svigerinne kommer heller med små beskyldninger og stikk for å så gå. Ingen av de som faktisk spør meg om hva som egentlig skjedde. Anonymkode: 6df69...a06
Krok1 Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier det selv at han ikke har sosiale antenner. Det har kommet frem at han har hengt slik etter damene til brødrene flere ganger. Han prøvde seg på "damen" til andre broren rett etter bruddet der. Hver gang han er i faste forhold så er det brødrene sine ekser. Det er jo ganske merkelig. Anonymkode: 6df69...a06 De med korte sosiale antenner som vil lære, kan lære. De som ikke vil, må tåle at folk tar avstand. Dette virker veldig merkelig, ja. Forsåvidt merkelig at damene synes det er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #13 Skrevet 22. februar 2020 3 minutter siden, Krok1 skrev: De med korte sosiale antenner som vil lære, kan lære. De som ikke vil, må tåle at folk tar avstand. Dette virker veldig merkelig, ja. Forsåvidt merkelig at damene synes det er greit. Sier vel litt om de damene og tenker jeg da. Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #14 Skrevet 22. februar 2020 Nei det er ikke din skyld. Bare fortsett å blokkere han på alt. Høres ut for meg som om han er narsissist eller psykopat, han er ikke normal. Sannsynligvis har han fått med samboeren sin på den historien som han forteller, hun har blitt hans "flygende ape", eller hun er narsissist selv. Grunnen til at han hele tiden prøver å ta damene fra brødrene sine, og blir sammen med de når de er ekser, er at han er konstant sjalu. Han vil ødelegge for andre, og han vil såre dem med å paradere rundt med det de ikke har lenger. Han HAR sosiale antenner, det er samboeren din som bortforklarer det slik fordi han ikke klarer å forstå at så onde mennesker fins, fordi det er broren hans. Anonymkode: d5b4f...668 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #15 Skrevet 22. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke din skyld. Bare fortsett å blokkere han på alt. Høres ut for meg som om han er narsissist eller psykopat, han er ikke normal. Sannsynligvis har han fått med samboeren sin på den historien som han forteller, hun har blitt hans "flygende ape", eller hun er narsissist selv. Grunnen til at han hele tiden prøver å ta damene fra brødrene sine, og blir sammen med de når de er ekser, er at han er konstant sjalu. Han vil ødelegge for andre, og han vil såre dem med å paradere rundt med det de ikke har lenger. Han HAR sosiale antenner, det er samboeren din som bortforklarer det slik fordi han ikke klarer å forstå at så onde mennesker fins, fordi det er broren hans. Anonymkode: d5b4f...668 Denne forklaringen var treffende på flere ting jeg har erfart med han. Anonymkode: 6df69...a06
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #16 Skrevet 23. februar 2020 Enig med de andre, dette er ikke din feil! Anonymkode: 4e575...81a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #17 Skrevet 23. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bror to og svigerinne kommer heller med små beskyldninger og stikk for å så gå. Ingen av de som faktisk spør meg om hva som egentlig skjedde. Anonymkode: 6df69...a06 Brødrene til din samboer virker som idioter begge to. Aner ikke hva dere kan gjøre med dem. Høres jo ut som ignorante tullinger. Men situasjonen er i alle fall ikke din feil. Anonymkode: a2633...744 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #18 Skrevet 23. februar 2020 Siden det er så ille, ville jeg faktisk tatt det opp under familiemiddag eller noe der foreldre og eventuelle andre søsken er tilstede. Si at du har prøvd å si fra direkte gjentatte ganger, men at du nå føler at det må tas opp i plenum. Så viser du og leser opp alle de slibrige meldingene du har fått av ham (dokumenter og ta vare på ALT han sender, og ta gjerne opptak av samtaler der du er på tomannshånd) Anonymkode: 65c0f...89c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 Har han Aspergers? Dei kan jo slite med å forstå sosial spelereglar.. Anonymkode: 03b47...2fc
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #20 Skrevet 28. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han Aspergers? Dei kan jo slite med å forstå sosial spelereglar.. Anonymkode: 03b47...2fc Ingen diagnose på han. Han har jo vært i forhold i 10 år og har barn, så er rart om han virkelig er så dårlig sosialt syns jeg. Anonymkode: 6df69...a06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå