AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Datteren min er 13 år, og går første året på ungdomsskolen (født sent på året). Hun har gode venninner og det går greit faglig, selv om overgangen har vært litt tøff fra barneskolen. Jeg stusser imidlertid litt over at hun på noen områder er ganske umoden. Hun og en venninne leker med kosedyr, og jeg kan noen ganger synes det er litt rart at hun vil ta dem med seg ut på tur (i en veske e.l.). Jeg begynner å bli redd for at hun skal bli mobbet pga dette. Har andre lignende erfaringer med sine barn? Har noen større barn som har modnet normalt etter hvert? Har noen av dere voksne erfaring med at dere var umodne som barn, og ble modne voksne? Vil gjerne høre hvordan andre har håndtert dette. Anonymkode: 6a02c...da4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Mine venninner og jeg lekte også med bamser, dukker og Barbier da vi gikk på ungdomsskolen. Men det skjer ekstremt store forandringer fra 8. til 10. klasse, så bare vær flad for at hun får beholde sin uskyldige barndom enda en liten stund. Anonymkode: ff5de...ace 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine venninner og jeg lekte også med bamser, dukker og Barbier da vi gikk på ungdomsskolen. Men det skjer ekstremt store forandringer fra 8. til 10. klasse, så bare vær flad for at hun får beholde sin uskyldige barndom enda en liten stund. Anonymkode: ff5de...ace Dette. Vi lekte med barbier da vi var 14 år, ble da folk ut av oss også. Både jeg og venninnene det gjaldt har fullført mastergrader og har mann og barn. Anonymkode: 6cb75...c52 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 Jeg gikk fra å leke med barbie til å begynne å røyke da jeg var 14 år. Så vær glad de leker😊 Anonymkode: e303d...7a5 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Mange er ganske barnslig i åttende klasse, men det gir seg innen de begynner i niende. De endrer seg ganske mye av å være rundt eldre ungdommer. Anonymkode: 767c5...313 2
Gjest RødeFare Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Synes bare det høres fint ut jeg. Barn i dag er altfor travle med å bli ungdommer.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 Vet du hva du burde bekymre deg over? Iallfall ikke at hun er umoden, - det er alle i den alderen. Spesielt de som diskriminerer og bidrar til mobbing. Hva som om datteren din liker kosedyr? Hvordan vil du at datteren din skal være? Skal hun snuse og røyke som andre ungdommer? Jeg opplevde mobbing på barneskolen og sa aldri noe, fordi jeg la skylden på meg selv. Det var min egen feil at jeg var unormal og ikke kunne leve opp til andres forventninger. Ikke ville jeg ha venner fordi jeg var redd for å skuffe dem og skulket ekstremt mye. Dette varte helt til slutten av niende klasse da jeg mistet den ene venninna jeg hadde og faktisk skjerpet meg. Hun var også paranoid, mente alle hatet henne og tydde til selvskading, mens hennes psykiske helse sakte ble verre og verre til tross for alle pillene hun fikk "som skulle gjøre det bedre". Si heller til datteren din at du er stolt over at hun er den hun er. At hun enda tar initiativ til å leke, at hun har venner og gjør det så godt som hun gjør til tross for overgangen. Anonymkode: 100cd...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå