Gå til innhold

Hva har dere barnefamilier til lunsj på lørdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ca. når på dagen tar dere lunsjen? 

Anonymkode: 40769...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest rester fra fredagskosen. I dag ble det rester av den hjemmelagde lasagnen fra i går kveld. Serveres som oftest kl. 13

Til frokost ble det omelett, serveres kl 9. 

De som ikke er oppe eller hjemme til da får ordne seg mat selv :) 

Anonymkode: b7672...896

Skrevet

Nystekte rundstykker som oftest. Noen ganger middagsrester. 

Anonymkode: 8cb0f...e39

Skrevet

Pannekaker med blåbær kl 12. ☺️

Anonymkode: 0c2d6...371

Skrevet

En av oss voksne tar lørdagshandel etter morgentrening. Derfor har vi ferske rundstykker fra butikken, med god juice og godt pålegg til lørdagslunsjen. Spiser rundt kl. 12.

Skrevet

I dag ble det toast med ost og skinke (og ketchup til 2-åringen) og smoothie med bærblanding, banan, rødbete, grønnkål og yoghurt. Vi lager ofte smoothie til lørdagslunsjen fordi det er en veldig effektiv måte å få i barnet grønnsaker på, men det varierer hva vi har ved siden av. Som regel er det brødmat. 

Anonymkode: 81add...760

Skrevet

Varierer mye. 

Salmalaks i tynne skiver, med mango- og avocadosalat. 

Søtpotetvafler med spekemat og rømme. 

Supper i ulike varianter, gjerne med litt bacon og rugbrødkrutonger. 

Schakshuka. 

Omelett med grønnsaker og skinke eller røkelaks. 

Spiser i 13 tiden. 

Anonymkode: b2292...0c5

Gjest blåbærpike
Skrevet

Vi tar alltid lunsjen på kafé eller restaurant på lørdager. Hva vi spiser, varierer etter hvor vi går. 

Skrevet

Helt vanlige brødskiver med helt vanlig pålegg. 

Anonymkode: da5bd...ae2

• Liker 19
Skrevet

Brødskive med pålegg. Kanskje rundstykker om en av oss har vært på butikken den dagen. Kanskje skyr til han lille som ikke alltid vil spise det han burde.

Anonymkode: d497e...01f

• Liker 3
Skrevet

Spiser sein frokost kl 11 ca, har som regel egg og tomat bønner 😃 favoritt her i hus, en og annen gang har vi pølse eller bacon til og, men ikke alltid 

Anonymkode: 1a75e...a66

• Liker 1
Skrevet

Her tar ungene bare en yoghurt eller liknende når de våkner, så spiser vi en bedre frokost i 11-tiden. Steker stort sett rundstykker og har kokte egge og laks til, stekt fiskepudding, omelett eller liknende til..

Anonymkode: b23ed...8ba

Skrevet

Ikke alltid vi samkjører lunsjen, det kommer litt an på. 

De gangene det blir så er det gjerne omelett, brød med pålegg som settes på bordet, kokt egg, en sjenden gang vafler og i dag ble det banan- og havrelapper i hånda på tur til svømmehallen. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette

Om lørdagene spiser vi helt vanlig på dagtid, også har vi pizza/taco/hamburger/lasagne etc om kvelden.  

Anonymkode: f85ea...933

• Liker 5
Skrevet

Lunsjen i helgene er ofte brødskiver i matpakke, som spises på tur eller på et eller annet idrettsarrangement. Helgene går som regel med til skirenn. 

Anonymkode: 5cd24...00c

• Liker 3
Skrevet

I dag spiste vi lunsj ute, siden vi var på bowling og tenåringen skulle bruke noen gavekort fra jul på senteret etterpå.

Ellers om vi ikke er ute på noe blir det gjerne frokost/lunsj når tenåringen står opp. I går lagde jeg eggerøre og i morgen lurer jeg på å steke pannekaker. Er litt enklere få opp tenåringen om jeg sender han en snap med bilde av litt ekstra god helgefrokost. Da står han opp helt av seg selv blid og fornøyd. Er vell en plass mellom 10-12. Jeg står gjerne opp feks 9 og leser avisa i fred og ro med en kopp kaffe, er fantastisk å ha tenåringer har plutselig alenetid om morningen!!

• Liker 1
Skrevet

Det varierer. Oftest vanlige brødskiver med vanlig pålegg og melk til. Av og til spiser vi på kafé dersom vi er ute på senter eller lignende. Noen ganger lager vi pannekaker eller vafler, i dag ble det semulegrøt. Noen ganger havregrøt. 

lunsjen spises i 12-13 tiden. 

jeg skulle ønske vi hadde risengrynsgrøt hver lørdag sånn som da jeg var liten, men vi er alt for dårlige på så faste rutiner 😛 

Anonymkode: cbe34...bd9

Skrevet

Vi spiser uanstendig sen frokost, så vi har sjeldent lunsjer. Lørdager er vi gjerne ute og handler/ordner ting og har kanskje gjester på kvelden, søndager sover vi virkelig lenge, har egg mm til frokost og så blir set gjerne en tur, nødvendig utbedring av heimen og/eller søndagsmiddag med familie eller venner. 

Da jeg vokste opp hadde vi gjerne stekte poteter, tomatbønner, eggerøre, bacon, stekte pølser, brød osv som lunsj hver lørdag. Husker det med stor glede.

Anonymkode: ccdd8...5c0

Skrevet

Ofte lunsj på kafé på lørdager. 
Hvis vi er hjemme kan det være brødskiver, pølse med brød, grøt eller pasta. 

Anonymkode: f8e1f...6e7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Barna får ofte en skive i hånden på vei ut. 

Anonymkode: 745be...8a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...