Gå til innhold

Hatt EL men uteblitt mens, negativ test. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

trenger litt hjelp her damer.

var hos gyn og tok ul 12.feb. Da bekreftet legen at jeg hadde hatt eggløsning. En kunne se eggene tydelig. Jeg vet jo ikke hvor lenge det er siden eggløsning når man kan se dem, er det 2 dager eller 6 dager siden.. men 12. Feb hadde jeg hatt det hvertfall.. jeg er normalt veldig punktlig og skulle fått mensen på torsdag. Den er uteblitt. Negativ test også på torsdag.. litt rådvill.. noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en ny test 😊

Anonymkode: b929b...b78

Skrevet

Det var da veldig uspesifikt å si at du har hatt EL fordi man kunne se eggene tydelig? 😬 

Det er tre tegn som indikerer at EL har vært. Det er synlig væske som følge av en sprukken follikel, man kan se det på slimhinnen (progesteron) og man kan se det gule legemet. Tror ikke det er mulig å se om det er 2 eller 4 dager siden EL inntraff.  

Det er nok bare å vente, evt ta en ny test :) 

Skrevet
11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det var da veldig uspesifikt å si at du har hatt EL fordi man kunne se eggene tydelig? 😬 

Det er tre tegn som indikerer at EL har vært. Det er synlig væske som følge av en sprukken follikel, man kan se det på slimhinnen (progesteron) og man kan se det gule legemet. Tror ikke det er mulig å se om det er 2 eller 4 dager siden EL inntraff.  

Det er nok bare å vente, evt ta en ny test :) 

Altså: han så egget på ul. Det lå der ca 4cm fra livmoren på ul skjermen.. mer spesifikk klarer jeg ikke være dessverre.. han sa at det var tydelig at jeg hadde hatt eggløsning. Ingenting om hvor lenge siden.. 2 eller 4 dager er jeg som spekulerer fordi jeg forsøker å finne ut av om jeg får mensen snart 🙈 men man SKAL få mensen så lenge man har hatt eggløsning? Eller kan den utebli likevel?

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en ny test 😊

Ja.. jeg bare prøver å la være fordi skuffelsen alltid er like stor.. tenker at det er bedre å forsøke å kartlegge når jeg kan forvente blødning for la oss være enige om at det ikke er så kult når den kommer som en overraskelse 😂🙈

Skrevet
1 time siden, Frk.MaleneV skrev:

Ja.. jeg bare prøver å la være fordi skuffelsen alltid er like stor.. tenker at det er bedre å forsøke å kartlegge når jeg kan forvente blødning for la oss være enige om at det ikke er så kult når den kommer som en overraskelse 😂🙈

Jeg skjønner veldig godt den følelsen 😊 Håper du får positiv test snart 😊

• 2 uker senere...
Skrevet
På 22.2.2020 den 11.55, Frk.MaleneV skrev:

Hei..

trenger litt hjelp her damer.

var hos gyn og tok ul 12.feb. Da bekreftet legen at jeg hadde hatt eggløsning. En kunne se eggene tydelig. Jeg vet jo ikke hvor lenge det er siden eggløsning når man kan se dem, er det 2 dager eller 6 dager siden.. men 12. Feb hadde jeg hatt det hvertfall.. jeg er normalt veldig punktlig og skulle fått mensen på torsdag. Den er uteblitt. Negativ test også på torsdag.. litt rådvill.. noen som har peil?

Hvordan gikk det med deg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...