AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Jeg har jobbet siden 2009, først 100% i fem år, deretter hadde jeg en ca 20% stilling + ekstravakter når jeg studerte. Jeg har jobbet på nåværende sted siden 2016, men har kun 2 års ansiennitet, som antageligvis går opp til 4 år nå i 2020. Er dette riktig? Strengt tatt har jeg jo 11 års ansiennitet, men det er dog ikke i samme bransje. Anonymkode: 75a50...34f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Det kommer an på hvilken bransje du jobbet i tidligere og hvilken bransje du jobber i nå og hvordan bransjene beregner i tillegg til om det er privat eller kommunalt. For å ta et eksempel så har jeg jobbet i helsevesenet tidligere og nå jobber jeg i barnehage som fagarbeider. Min ansiennitet på min nåværende arbeidsplass er helt tilbake fra da jeg jobbet i helsevesenet i 2005. Dermed fikk jeg godkjent all lønnsansienniteten min da jeg gikk fra å være assistent i barnehage til fagarbeider. Hadde jeg derimot vært barnehagelærer hadde jeg mistet all lønnsansienniteten min når jeg gikk fra assistent til barnehagelærer. Lønnsansiennitet må for øvrig ikke forveksles med ansettelsesansiennitet som er hvor lenge du har vært ansatt i nåværende bedrift og som som regel ikke har noe med lønn å gjøre. Anonymkode: 137bd...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå