AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #21 Skrevet 22. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hus til 7mill i Oslo er middelklasse. Ikke fancy i det hele tatt. Anonymkode: f1285...89a Dette er Bergen å huset er enormt. Aldri sett ett så stort hus før. Som hun selv sier også så har de ganske god råd. Derfor jeg ble litt overrasket når de kjøper så billig kjøtt og har billigmat som nudler i huset. Hadde nok sett for meg at de var mye mer snobbete når det gjelder mat. Anonymkode: 8f1dd...67c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #22 Skrevet 22. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: De er nok ikke den rikeste barnefamilien men de har hus til 7.millionær å er litt overrasket over hvordan de lever. I huset har de first price kjøtt,nudler til 5 kr pakken,first price tørkerull osv. Begge foreldrene er i full jobb og mannen tjener veldig godt. Nå har barnet en uke fri fra skolen å mor har fri,likevel skal de bare reise vekk for å besøke familie i ferien,ikke noe dyr ferietur som jeg hadde trodd folk med god råd hadde gjort. Er også veldig overrasket over hvor engasjert mor er i å ikke skape forskjeller på for eksempel skolen,å gjør mye for de med dårlig råd for at de skal få en bedre hverdag. Anonymkode: 8f1dd...67c Tror du skal slite med å finne en enebolig under 7 M i Oslo 🙈 Anonymkode: a76c1...412 17
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #23 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du skal slite med å finne en enebolig under 7 M i Oslo 🙈 Anonymkode: a76c1...412 Dette er Bergen. Anonymkode: 8f1dd...67c 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #24 Skrevet 22. februar 2020 Jeg gikk på skole med barn av skikkelig rike folk, eneste forskjellen på dem sånn i hverdagen på skolen som jeg la spesielt merke til var at de hadde de kuleste mopedene, fordi de hadde fått dem custom lakkert og de hørtes litt ut som elling når de snakket. Klassefestene var supre, huset til en av guttene var som et museum, det var masse gamle ting, malerier, en rustning (!!!) unødvendig høyt under taket, grill på størrelse med en liten hybel! De hadde mye artige temafester. Fedrene var alltid kjempeengasjerte i skolen, mødrene luktet fantastisk. Det var bare noen få jeg var venner nok med til at vi hang sammen hjemme hos dem, og det var veldig mye fokus på gode karakterer og gode manerer. De snakket om ting rundt middagsbordet som gikk meg langt over hodet. De diskuterte ting som finanskriser og konflikter i andre land, mye fremtidsprat om jobb, reiser, utdanning osv. Og alle sammen hadde alltid merkelig mange forskjellige typer oliven. Såpass mange at man la merke til det. Anonymkode: d7e99...839 16
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #25 Skrevet 22. februar 2020 Sånn som jeg skulle ha levd i min oppvekst 😎 Anonymkode: 3d9fc...9be
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #26 Skrevet 22. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er nok ikke den rikeste barnefamilien men de har hus til 7.millionær å er litt overrasket over hvordan de lever. I huset har de first price kjøtt,nudler til 5 kr pakken,first price tørkerull osv. Begge foreldrene er i full jobb og mannen tjener veldig godt. Nå har barnet en uke fri fra skolen å mor har fri,likevel skal de bare reise vekk for å besøke familie i ferien,ikke noe dyr ferietur som jeg hadde trodd folk med god råd hadde gjort. Er også veldig overrasket over hvor engasjert mor er i å ikke skape forskjeller på for eksempel skolen,å gjør mye for de med dårlig råd for at de skal få en bedre hverdag. Anonymkode: 8f1dd...67c Jeg skulle ønske jeg visste hvor du bor, siden du nevner hus til 7 millioner i samme åndedrag som det å være rik 🙈 Her jeg bor får man ikke en enebolig for 7 millioner 🙈 Selv en bitteliten oldemor-bolig som ikke har vært pusset opp siden 60-tallet koster mer enn det Anonymkode: d7d7e...c19 15
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #27 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske jeg visste hvor du bor, siden du nevner hus til 7 millioner i samme åndedrag som det å være rik 🙈 Her jeg bor får man ikke en enebolig for 7 millioner 🙈 Selv en bitteliten oldemor-bolig som ikke har vært pusset opp siden 60-tallet koster mer enn det Anonymkode: d7d7e...c19 Bergen. Anonymkode: 8f1dd...67c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #28 Skrevet 22. februar 2020 Følg charlottespetalen på Instagram så får man et inntrykk 🥳🙌 Hadde gjort det samme selv om vi hadde hatt muligheten. Anonymkode: 54f2f...2ec 1
absinthia Skrevet 22. februar 2020 #29 Skrevet 22. februar 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er Bergen. Anonymkode: 8f1dd...67c 7 millioner er neppe ekstremt mye der heller, det selges leiligheter i langt mindre byer her til lands, til den prisen https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.22054&price_from=6600000&price_to=7950000 https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.22054&price_from=6600000&sort=3 Endret 22. februar 2020 av absinthia 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #30 Skrevet 22. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Vanker selv i de kretser og de aller fleste lever helt normale liv. Eneste forskjellen er at de kan kjøpe barna ting andre ikke har råd til. Men au pair og slikt ser jeg lite til. Anonymkode: 79518...439 Da er det nok ikke «rette» familiene du vanker med, alle jeg kjenner har minst 1 uapair og 1 fast ansatt norsk «alt mulig»-hjelper hjemme. (Tidligere ble de vel kalt butler, men nå er de faktisk normalt damer). Det jeg reagerer på med mange av disse er at de tar barna ut av skolen for å dra på luksusreise. Vi snakker om minst 6 reiser i året der barna blir tatt ut av skolen i forlengelse av ferier spesielt. I og med det får oppleve mer en gjennomsnittsbarnet så er det mye snakk om dette. Hvorfor får de ta så mye fri? Vi ser jo de er på Mauritsius på rivieraen, Karibien eller alpene på ski. Men samtidig er de kjempehyggelige, og aldri et vondt ord. Er mest gjennom barna som reagerer på all reising og fri disse svært rike barna at det har blitt mer et samtaletema blant voksne foreldre. Nå er det veldig mange svært rike som nesten aldri drar ut fra Norge heller, alle er ulike - også de svært rike. Warren Buffet er et godt eksempel på hvor lite glamorøst rike kan velge å leve. 🙏 Anonymkode: 54f2f...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #31 Skrevet 22. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bergen. Anonymkode: 8f1dd...67c 7 m i Bergen er ikke mye. Vi bor i Bergen og vårt hus kostet 10,5 og vi er ikke rike, vi er middelklasse. Vi lever som alle andre. Jeg kjenner er par som jeg vil kalle rike. Jeg vet ikke hva huset kostet, men det er et svært hus med eget «dukkehus» til au-pairen, der hun bor og det også er ekstra soverom til barna. Den ene hytten deres kostet 18 mill når den ble kjøpt for mange herrens år siden. De lever annerledes enn oss. De leier inn kokk når de har middagsbesøk, har gartner, aupair, han har gått på kostskole i utlandet, de reiser på lange ferier og mye på hyttene enten ved sjøen eller fjellet. Seilbåt i Kroatia som bare ligger der og hytte i utlandet også Det jeg reagerer mest på er at de er så «kjønnsdelte». Han går på sine «greier» i klubben/golf/guttetur/skitur til alpene/jakt og hun gjør sine ting. Alt av innredning i hus/hytte fra møbler til smarthus-greier til servise er top notch. Og de outsourcer det de kan av oppgaver i hus og hjem. Ellers er de veldig hyggelige folk men har ikke noe forhold til hva ting koster. Vanskelig å planlegge ferier etc sammen - må alltid minne de på at vi har et budsjett å holde oss til. Anonymkode: 1a366...3ba 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #32 Skrevet 22. februar 2020 11 timer siden, Dævendøtte skrev: Vel, du bommer litt der. Hvordan vet du om personen bommer eller ikke? Jeg kjenner svært rike barnefamilier, og de jeg kjenner er svært fornuftige, de krever det samme av sine barn som alle andre fornuftige voksne, nemlig ærlighet, ta hensyn til andre, og gjøre sitt beste utifra de forutsetningene de har. De slenger ikke penger etter barna sine om noen skulle tro det. Men nå snakker jeg om " gammelrike" altså ikke nyrike, som kanskje har et stort behov for å vise omgivelsene at de har mye penger? Anonymkode: 35b5e...269 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #33 Skrevet 22. februar 2020 Kjenner ikke en eneste riking, jeg 😁 Anonymkode: c3281...462 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #34 Skrevet 22. februar 2020 10 timer siden, Dævendøtte skrev: Ja? Hvorfor sier du det, spørsmålet er "hvordan lever de rikeste familiene i Norge". Fordi man kan ha en formue på flere milliarder, men allikevel slenger man ikke penger rundt seg. De som har behov for å vise sin rikdom, er ofte øvre middelklasse og de nyrike. De gammelrike oppfører seg stort sett alltid annerledes. Ser at barnvaktstjenester blir omtalt, ingen av de gammelrike familiene jeg kjenner benytter seg av det, jeg visste ikke engang at det eksisterte. De benytter seg av familie når de trenger barnevakt, som de fleste andre. Anonymkode: 35b5e...269 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #35 Skrevet 22. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du om personen bommer eller ikke? Jeg kjenner svært rike barnefamilier, og de jeg kjenner er svært fornuftige, de krever det samme av sine barn som alle andre fornuftige voksne, nemlig ærlighet, ta hensyn til andre, og gjøre sitt beste utifra de forutsetningene de har. De slenger ikke penger etter barna sine om noen skulle tro det. Men nå snakker jeg om " gammelrike" altså ikke nyrike, som kanskje har et stort behov for å vise omgivelsene at de har mye penger? Anonymkode: 35b5e...269 Når trådstart snakker om de rikeste barnefamiliene i Norge, tenker jeg på Midelfart, Spetalen, Reitan osv. Ikke rike, men de rikeste. Mange av barna går ikke engang på skoler i Norge.
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #36 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi man kan ha en formue på flere milliarder, men allikevel slenger man ikke penger rundt seg. De som har behov for å vise sin rikdom, er ofte øvre middelklasse og de nyrike. De gammelrike oppfører seg stort sett alltid annerledes. Ser at barnvaktstjenester blir omtalt, ingen av de gammelrike familiene jeg kjenner benytter seg av det, jeg visste ikke engang at det eksisterte. De benytter seg av familie når de trenger barnevakt, som de fleste andre. Anonymkode: 35b5e...269 Joda, de finnes de også.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #37 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Når trådstart snakker om de rikeste barnefamiliene i Norge, tenker jeg på Midelfart, Spetalen, Reitan osv. Ikke rike, men de rikeste. Mange av barna går ikke engang på skoler i Norge. Jeg snakker om gammelrike som har flerfoldige milliarder i formue og som har en inntekt som de færeste engang kan drømme om. De som alltid får navnet sitt i avisen hver gang skattelistene kommer. Anonymkode: 35b5e...269
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #38 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Joda, de finnes de også. Selvsagt finnes de og, men de jeg kjenner er faktisk svært sunne mennesker, de ødelegger ikke barna sine ved å " drukne" dem i penger. Anonymkode: 35b5e...269
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #39 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om gammelrike som har flerfoldige milliarder i formue og som har en inntekt som de færeste engang kan drømme om. De som alltid får navnet sitt i avisen hver gang skattelistene kommer. Anonymkode: 35b5e...269 Da snakker vi om de samme ja. Og svært mange av disse barna går ikke engang på skole her i landet. Men som jeg skrev til deg, de du snakker om, finnes også. Men du finner de ikke på Norwegian på vei til Granca.
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #40 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt finnes de og, men de jeg kjenner er faktisk svært sunne mennesker, de ødelegger ikke barna sine ved å " drukne" dem i penger. Anonymkode: 35b5e...269 Du skriver jo til meg som om jeg har skylda for hvordan de oppfører seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå