Gå til innhold

Hvordan lever de rikeste barnefamiliene i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Gjennomsnittlig (i Oslo).

Anonymkode: f8ab6...3df

Gjennomsnittlig hus på Røa og Holmenkollen ja. Men det er ikke alle Oslo. Og å eie hus Selv er noe det fleste i Oslo klarer ikke. 

Anonymkode: 8cf51...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.2.2020 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Vil si at både Anette og Charlotte er veldig flinke på å flashe rikdom med Hermes vesker, Valentino kjoler og helikopterturer. 

De er rike! Blant de aller rikeste faktisk 

Anonymkode: ee489...f08

Spetalen har ikke arvet rikdommen.  De er såkalte "nyrike". Ofte er det de som flasher. 

Kjente tidligere en av de aller rikeste familiene i Oslo. Barna våre gikk på skole sammen, altså vanlig offentlig skole.  De hadde et "tjener" par som bodde hjemme hos dem.  Hun vasket hus og hentet barn,  han stelte hagen,  tok seg av biler, kjørte barna på aktiviteter etc.  Denne familien var svært jordnær. Hadde hytter både på fjellet og ved sjøen,  og inviterte gjerne klassen til barna med foreldrene på hagefester, hyttetur og bursdager.

Barna deres er nå blitt voksne,  og er ikke like jordnære som foreldrene. Liker å vise fram rikdommen på insta. Kanskje er det annerledes etter at vi fikk sosiale medier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben said:

Spetalen har ikke arvet rikdommen.  De er såkalte "nyrike". Ofte er det de som flasher. 

Kjente tidligere en av de aller rikeste familiene i Oslo. Barna våre gikk på skole sammen, altså vanlig offentlig skole.

Ut fra det du sier må man nesten anta at alle norske ellever på for eksempel Oslo International School er barn av fattige vaktmestere. Og ditt barn var sammen med rike folks sine barn på Tøyen Skole.  Eller du har overdrevet masse....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med ei bestevenninne som er fra en av byens rikeste familier. Dette er riktignok en mindre by langt utenfor Oslo/ Bærum/ Asker og den slags. 

Jeg husker jeg synes så synd på henne. Hun reiste på de fineste ferier, men de voksne drakk seg bestandig fulle på dyre viner. Hun gruet seg til å reise, for hun visste hva som kom. Og da kan det vel egentlig være det samme med det enorme huset med svømmebasseng i hagen, dyre klær og vesker til titallstusen. 

Anonymkode: d839d...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2020 at 7:22 PM, AnonymBruker said:

De er nok ikke den rikeste barnefamilien men de har hus til 7.millionær å er litt overrasket over hvordan de lever. I huset har de first price kjøtt,nudler til 5 kr pakken,first price tørkerull osv. Begge foreldrene er i full jobb og mannen tjener veldig godt.

Nå har barnet en uke fri fra skolen å mor har fri,likevel skal de bare reise vekk for å besøke familie i ferien,ikke noe dyr ferietur som jeg hadde trodd folk med god råd hadde gjort. Er også veldig overrasket over hvor engasjert mor er i å ikke skape forskjeller på for eksempel skolen,å gjør mye for de med dårlig råd for at de skal få en bedre hverdag.

Anonymkode: 8f1dd...67c

Jeg har hus til 7 mill, jeg er ikke rik.

Anonymkode: afc9f...316

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut fra det du sier må man nesten anta at alle norske ellever på for eksempel Oslo International School er barn av fattige vaktmestere. Og ditt barn var sammen med rike folks sine barn på Tøyen Skole.  Eller du har overdrevet masse....

Det overrasker deg kanskje,  men det er faktisk offentlige skoler på Oslo vest også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

De rikingene jeg kjenner (til) har nesten alle gått på offentlig skole. Eventuelt så har de gått på KG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De rikingene jeg kjenner (til) har nesten alle gått på offentlig skole. Eventuelt så har de gått på KG.

Begge jentene til Arne Fredly har gått/går på Le Rosey. Der koster det minimum 700.000 NOK i tuition per barn per år. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begge jentene til Arne Fredly har gått/går på Le Rosey. Der koster det minimum 700.000 NOK i tuition per barn per år. :)

Har faktisk gått opp siden sist jeg sjekket. Nå ligger det på 1,2 MNOK i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er også en nyrik. Nyrike liker å flashe. 

Anonymkode: 8461a...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har det slik, men har venner og familie som har fortalt om folk de kjenner. Husker at en av mine kusiner (Oslo vest) hadde flere "svært rike" (familiene altså) klassekamerater på ungdomsskolen, bl.a en jente som bodde i et svært hus hvor hun hadde en egen fløy i huset. Noen kom med helikopter til skolefesten etc. Jeg vet også om videregående elever som tilbringer ferier alene i leiligheten på fen franske Rivieraen og andre som får flere titalls tusen kr i "lommepenger" hver måned. Det er helt sykt. 

Anonymkode: 27844...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men de har jeg aldri møtt, eller vært i felles krets av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...