AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Hvordan er hverdagen til de rikeste barnefamiliene i Norge? Hva gjør de i helgene og hvor reiser de på ferier? Spør bare av nysgjerrighet, om noen vet? Anonymkode: 958d4...68e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 sikkert ikke så forskjellig fra en vanlig middelklassefamilie Anonymkode: 7e590...d92 10
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er hverdagen til de rikeste barnefamiliene i Norge? Hva gjør de i helgene og hvor reiser de pÃ¥ ferier? Spør bare av nysgjerrighet, om noen vet? Anonymkode: 958d4...68e Disse familiene ser vi andre knapt, de flyr første klasse, har barnepassere med seg, privatsjÃ¥fører osv, de gÃ¥r ikke engang inn samme inngang som oss pÃ¥ flyplassen. Bor pÃ¥ hoteller vi bare kan drømme om.Â
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: sikkert ikke sÃ¥ forskjellig fra en vanlig middelklassefamilie Anonymkode: 7e590...d92 Vel, du bommer litt der.Â
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 De har vaskehjelp, au-pair'er, ekstralærere, vaktmester, hushjelp og kokk. Og stor nok plass til å slippe å se hverandre om man ikke orker. De har hytte i Alpene og Aspen, Colorado (Trysil og Hemsedal er litt vel provinsielt, altså). Sommerferie er på Hankø, Riviera'n og.lign. Privatskole på ungene, gjerne i utlandet. Anonymkode: f1285...89a 17
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Vi har vel sett "Exit".. Anonymkode: 75e8c...b39 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vel sett "Exit".. Anonymkode: 75e8c...b39 Exit er bare en underholdningsserie for de store massene av befolkningen. Det er ikke en virkelighetsstudie. Anonymkode: 11548...67e 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 1 hour ago, Dævendøtte said: Disse familiene ser vi andre knapt, de flyr første klasse, har barnepassere med seg, privatsjåfører osv, de går ikke engang inn samme inngang som oss på flyplassen. Bor på hoteller vi bare kan drømme om. Det er forskjell på de rikeste familiene og de familiene som bruker mest penger. Anonymkode: 7e590...d92 14
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell pÃ¥ de rikeste familiene og de familiene som bruker mest penger. Anonymkode: 7e590...d92 Ja? Hvorfor sier du det, spørsmÃ¥let er "hvordan lever de rikeste familiene i Norge".Â
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 Vi er absolutt ikke av de rikeste barnefamiliene i Norge, men vi sitter godt i det. Ting vi bruker penger på er for eksempel 20 000 på en langhelg på høyfjellshotell nå i vinterferien, reiser komfortabelt, reiser akkurat dit vi vil i ferier, velger hotell kun ut fra hva vi ønsker ( bestemmer oss gjerne uka før). Har vaskehjelp hver uke, spiser ute når vi vil,  barnevakt når vi føler for det. Kjøper det vi vil til barna etc.  Det jeg setter mest pris på er det som kjøper oss tid. vaskehjelp, takeaway, barnevakttjenester etc. Anonymkode: 49fc1...dda 11
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 Gjennom oppveksten gikk jeg på skole med mange barn av Norges rikeste familier (etternavn som man kjenner igjen fra Kapitals liste). Mine jevnaldrende er litt i etableringsfasen nå, men har eldre søsken som har fått barn. Jevnt over vil jeg si de reiser mye mer og mye lenger, og til andre reisemål. Det er vel den store skillelinjen der de store summene brukes; safari i Kenya, vinteren i Karibien, bryllup i Venezia eller Tokyo. Anledninger som bursdager, bryllup, forlovelser og høytider kan bli ekstremt kostbare når man har mye penger å bruke. I tillegg til det enkle faktum at det er morsommere å være rik i utlandet, enn i Norge - det er et bedre tilbud, og andre land har større aksept for det å bruke mye penger. Sånn i det daglige vet jeg ikke hvor store forskjellene egentlig er. Det er klart at man har dyrere bolig, hytte og bil. Hushjelp og barnepike er naturlig å hive noen penger på. Flere middager ute enn folk flest. Men i sammenlikning med andre land (har bodd et par andre steder i Europa), synes jeg den norske øverste prosenten er relativt jordnær. I mange andre land bor de rikeste i gated communities der folk flest ikke kan se huset overhodet, eller spasere i nabolaget. Mange har privatsjåfør med sotete vindu, og sender barna på kostskole. Selv mange av de rikeste i Norge har faktisk gått på offentlig norsk barne- ungdom- og videregående skole. De kjører egen bil, om enn dyr. Mange henter også barna i barnehagen selv, til samme tid som alle andre. De har naturligvis ingen økonomiske bekymringer, men noen bekymringer har de jo, som alle andre. Anonymkode: 11548...67e 22
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 Husker jeg leste om en finansfrue som strikket en genser med gulltråd til ungen, mens au pairen trillet datteren ute på tur, og mannen var på jobb. Anonymkode: 8657d...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #13 Skrevet 22. februar 2020 Jeg kjenner godt noen veldig rike familier i Norge.  De lever omtrent som alle andre gjør.  Har selvsagt ikke økonomiske bekymringer, men hverdagen er omtrent som hos andre. Kjøper seg gjerne litt ekstra hjelp hjemme. De har råd til å reise på dyre ferier, men ingen av dem jeg kjenner reiser første klasse og bruker mye unødvendige penger. Anonymkode: f5e61...9df 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #14 Skrevet 22. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker jeg leste om en finansfrue som strikket en genser med gulltråd til ungen, mens au pairen trillet datteren ute på tur, og mannen var på jobb. Anonymkode: 8657d...b2b 😂😂😂 Anonymkode: 00641...870 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #15 Skrevet 22. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er absolutt ikke av de rikeste barnefamiliene i Norge, men vi sitter godt i det. Ting vi bruker penger på er for eksempel 20 000 på en langhelg på høyfjellshotell nå i vinterferien, reiser komfortabelt, reiser akkurat dit vi vil i ferier, velger hotell kun ut fra hva vi ønsker ( bestemmer oss gjerne uka før). Har vaskehjelp hver uke, spiser ute når vi vil,  barnevakt når vi føler for det. Kjøper det vi vil til barna etc.  Det jeg setter mest pris på er det som kjøper oss tid. vaskehjelp, takeaway, barnevakttjenester etc. Anonymkode: 49fc1...dda Hvor bestiller dere barnevakttjenester fra? Er alenemor med god økonomi og tenker det hadde vært greit med barnevakt en gang i ny og ne  Anonymkode: 79518...439 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #16 Skrevet 22. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner godt noen veldig rike familier i Norge.  De lever omtrent som alle andre gjør.  Har selvsagt ikke økonomiske bekymringer, men hverdagen er omtrent som hos andre. Kjøper seg gjerne litt ekstra hjelp hjemme. De har råd til å reise på dyre ferier, men ingen av dem jeg kjenner reiser første klasse og bruker mye unødvendige penger. Anonymkode: f5e61...9df Enig i dette. Vanker selv i de kretser og de aller fleste lever helt normale liv. Eneste forskjellen er at de kan kjøpe barna ting andre ikke har råd til. Men au pair og slikt ser jeg lite til. Anonymkode: 79518...439 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #17 Skrevet 22. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor bestiller dere barnevakttjenester fra? Er alenemor med god økonomi og tenker det hadde vært greit med barnevakt en gang i ny og ne  Anonymkode: 79518...439 Har brukt forskjellige, akkurat nå er jeg fornøyd med Barnepasseren.no Anonymkode: 49fc1...dda 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #18 Skrevet 22. februar 2020 De er nok ikke den rikeste barnefamilien men de har hus til 7.millionær å er litt overrasket over hvordan de lever. I huset har de first price kjøtt,nudler til 5 kr pakken,first price tørkerull osv. Begge foreldrene er i full jobb og mannen tjener veldig godt. Nå har barnet en uke fri fra skolen å mor har fri,likevel skal de bare reise vekk for å besøke familie i ferien,ikke noe dyr ferietur som jeg hadde trodd folk med god råd hadde gjort. Er også veldig overrasket over hvor engasjert mor er i å ikke skape forskjeller på for eksempel skolen,å gjør mye for de med dårlig råd for at de skal få en bedre hverdag. Anonymkode: 8f1dd...67c 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #19 Skrevet 22. februar 2020 Ikke har de vaskehjelp heller noe som overrasket meg når de har så god råd og så svært hus. Anonymkode: 8f1dd...67c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #20 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: De er nok ikke den rikeste barnefamilien men de har hus til 7.millionær å er litt overrasket over hvordan de lever. I huset har de first price kjøtt,nudler til 5 kr pakken,first price tørkerull osv. Begge foreldrene er i full jobb og mannen tjener veldig godt. Nå har barnet en uke fri fra skolen å mor har fri,likevel skal de bare reise vekk for å besøke familie i ferien,ikke noe dyr ferietur som jeg hadde trodd folk med god råd hadde gjort. Er også veldig overrasket over hvor engasjert mor er i å ikke skape forskjeller på for eksempel skolen,å gjør mye for de med dårlig råd for at de skal få en bedre hverdag. Anonymkode: 8f1dd...67c Hus til 7mill i Oslo er middelklasse. Ikke fancy i det hele tatt. Anonymkode: f1285...89a 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå