Gå til innhold

Hvor mange barn med hvor mange menn er ok?

Barn med hundre halvsøsken  

119 stemmer

1. 1. Hvor mange barn med hvor mange menn er ok?

• 5 barn, 1 mann
      28
    • 5 barn, 2 menn
      73
    • 5 barn, 3 menn
      8
    • 5 barn, 4 menn
      0
    • 5 barn, 5 menn
      5
    • 5 barn, 6 menn (flere menn enn antall barn som blir introdusert for barnet)
      1
    • 5 barn, 7 menn (flere menn enn antall barn som blir introdusert for barnet)
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt sikkert mange årsaker til at en kvinne får x-antall barn med x-antall menn, men hvor gjennomtenkt er dette egentlig? 

Hvor mange  barn med hvor mange menn synes du er ok, og hva er din begrunnelse for at over dette antallet så er det galt for deg?

Anonymkode: 81ef6...2d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte 5 barn med 2 menn. Årsaken til at jeg synes det blir for mange med 3 menn er at over det så skaper det usikkerhet hos barna i barndommen. I tillegg tror jeg disse 5 barna kan bygge gode relasjoner med søsknene sine. De er tidligst litt splittet fra hverandre, men det tror jeg bare kan være positivt for de. 

• Liker 1
Skrevet

Ting skjer, livet forandrer seg, hvorfor bekymre seg over slike ting?

• Liker 6
Skrevet

Når du får barn med mann/kvinne nummer to har du med andre ord minst to barn. Da er det ikke nødvendig, forsvarlig eller spesielt smart å velge å få barn med enda en mann/kvinne. Det handler om stabilitet, forutsigbarhet og trygghet for barna. Det er ikke nødvendig å få barn med alle menn eller kvinner du møter. 

Anonymkode: f1a72...dac

• Liker 18
Skrevet

5 barn?? Det er veldig mange flere barn enn de aller, aller fleste kvinner får.

Anonymkode: f68b2...69a

• Liker 14
Skrevet

Synes egentlig ikke man burde få barn med flere enn to menn. Det blir mye å holde styr på. 

Anonymkode: 6d821...ca2

• Liker 14
Skrevet

Maks to menn.

Anonymkode: 09ad9...099

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 barn?? Det er veldig mange flere barn enn de aller, aller fleste kvinner får.

Anonymkode: f68b2...69a

Vel, noen får det - og i stedet for å lage en poll med hundre alternativer så valgte jeg denne varianten av poll.

/ts 

• Liker 2
Skrevet

Ei jeg kjenner har 3 barn med hver sin far, - det er litt i meste laget synes jeg.

Ellers er det vel ikke så uvanlig at kvinner får to sett med unger, altså to fedre.

Anonymkode: aaab9...326

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg kjenner har 3 barn med hver sin far, - det er litt i meste laget synes jeg.

Ellers er det vel ikke så uvanlig at kvinner får to sett med unger, altså to fedre.

Anonymkode: aaab9...326

Hvorfor synes du det er i det meste laget å få 3 barn med hver sin far?

/ts

Skrevet

Hvor mange kvinner er det greit for en mann å ha barn med? 

• Liker 9
Skrevet

Standarden burde ha vært at man gifter seg, og har en far til alle barna. At nr 2 bare kommer, hvis man er enke. Men folk er så raske med å forlate partneren sin i dag. Gjelder både kvinner og menn 

Anonymkode: 45f08...e0c

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, M71 skrev:

Ting skjer, livet forandrer seg, hvorfor bekymre seg over slike ting?

Godt sagt, det finnes inge fasit her. Jeg føler det litt sånn "det blir som det blir" 😅

Skrevet
1 time siden, Lacy skrev:

Hvor mange kvinner er det greit for en mann å ha barn med? 

Du står fritt til å lage en poll om det

/ts

• Liker 2
Skrevet

Maks 2

Anonymkode: 070eb...63c

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Standarden burde ha vært at man gifter seg, og har en far til alle barna. At nr 2 bare kommer, hvis man er enke. Men folk er så raske med å forlate partneren sin i dag. Gjelder både kvinner og menn 

Anonymkode: 45f08...e0c

Heldigvis er det ikke standarden, da hadde jeg aldri opplevd å få ha søsken eller se min mor lykkelig (uten min far). 

Anonymkode: 0757e...ed0

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker maks 2 menn. Dersom jeg hadde hatt barn med to menn og det ble slutt med sistemann, da hadde jeg faktisk ikke fått flere barn.

Anonymkode: 953b4...9e9

• Liker 7
Skrevet

Uavhengig av kjønn, så tenker jeg at grensa går ved to ulike fedre/mødre. Og selv "bare" to ulike kull krever mye refleksjon og modenhet. 

Jeg har en sønn med min eks, og har nå en ny samboer. Nå, etter flere år sammen, venter vi et felles barn. Men altså, dette valget har vært en lang prosess og noe vi har snakket mye om. Man har et stort ansvar for det barnet man allerede har, at man ikke lager en kaotisk oppvekstsituasjon. Siden min sønn er en harmonisk gutt og kommer svært godt overens med bonuspappa, så tar jeg sjansen på et felles barn.

Men om forholdet med nåværende samboer også ryker, så er det stopp. Ikke flere barn, og ikke flere samboere. Da har min eldste sønn allerede opplevd to ulike samlivsbrudd - først brudd mellom meg og pappaen, og så brudd mellom meg og bonuspappaen. I tillegg til å få et halvsøsken. Det er mer enn nok å oppleve i én barndom. Skal jeg noen gang ha ny partner, så blir det en helgekjæreste, ikke noe samboerskap før barna er ute av redet. 

Så den der "livet bare skjer, du kan aldri vite"-greia som ofte skrives i slike tråder, kjenner jeg meg ikke igjen i. For meg er barn og nye partnere absolutt ikke noe som bare skjer, jeg har tenkt grundig igjennom begge mine barn før de ble unnfanget. Det spiller ingen rolle om eksen var en drittsekk som stakk av, du har ikke krav på å sette igang med enda et nytt barnekull av den grunn. Det å være forelder handler om å være moden og sette egne lyster til side når det trengs. 

Har også lagt merke til at de som skriker opp om "moralisme" i slike tråder, selv er veldig fordømmende mot folk som har tatt abort. "Bedre å ha barn med tre ulike, enn å ta abort", liksom. Jeg har stor respekt for folk som tar abort, for å beskytte sin allerede eksisterende familie. 

Anonymkode: d4a9f...5cd

• Liker 13
Skrevet
5 timer siden, VinterRose skrev:

Godt sagt, det finnes inge fasit her. Jeg føler det litt sånn "det blir som det blir" 😅

Har inntrykk av at slik tankegang ofte medfører store kostnader for samfunnet med overgangsstønad, ekstra barnetrygden, bidragsforskudd med mer.

• Liker 2
Skrevet

Tenker det er i det meste laget med flere fedre enn to. 

Anonymkode: c04e0...425

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...