AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Vi har aldri barnevakt , så mannen har kjøpt en overnatting i gave til meg . Gledet oss lenge , og kjørte til svigers igår som bor flere timer unna ( overnattingen vi skal på er 1 t unna dem ) så de skal være barnevakt .. Da vi kom frem igår hadde den minste vår fått feber .. så typisk !! Natten har vært kjempe slitsom for barnet og oss , 38,5 i feber og mye skrik og uroligheter . svigers sier vi bare må reise inn på hotellet osv men jeg kjenner meg så usikker ... Føler meg veldig slem og ego ovenfor barnet om vi reiser ... Jeg tror det kan være tenner på vei, for barnet leker og er i ok form men feberen er der og humøret blir dårlig pga dårlig søvn i natt.. Hva hadde dere gjort , reist og heller kommet tilbake om det blir verre ? Blitt hjemme ? vi har også brukt alle sparepengene våre på overnattingen og opplegg vi skal på som vi ikke kan få penger tilbake på.. Pengene er så klart ikke det viktigste her , bare kjedelig alt sammen... kjenner jeg har gledet meg sånn til litt barnefri og endelig vår tur til å være kjærester og pleie forholdet litt ... Nesten på gråten over at vi må avlyse samt jeg har vondt inne i meg pga barnet... :( Anonymkode: c9bc7...c2b
MortenMinstelønn Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 (endret) "Svigers" har oppdratt en av dere. De klarer et barn med 38,5 i feber. Det klarer barnet også. Kos deg! Endret 22. februar 2020 av MortenMinstelønn 18
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Tenkte «mamma politiet» skulle spy ut en melding her , men takk for positivt svar ! 👍 Anonymkode: c9bc7...c2b 1
Ulrikke Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 Reis! Tenk om det går helt greit? 😉 Svigers ringer om det blir krise, og en time hjem er ikke mye hvis de vet dere er på vei! Ha paracet til barnet i hus, så kan det lindre både feber og tenner om det trengs! 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Så lenge du har svigers som kan takle en natt med lite søvn er det helt innafor å dra. Sørg for å ha Paracet i hus, da den typen som er lett å få i barnet, f.eks. stikkpiller eller smeltetabletter, og reis med god samvittighet. Gjør en avtale med svigers om at de gir jevnlige rapporter, så du vet at det går fint med barnet. Jeg skjønner godt at du tviler, å forlate et sykt barn er jo ikke gøy, men de aller fleste besteforeldre vil jo takle det helt utmerket. Og dine er jo to også, så hvis den ene sover dårlig er den andre uthvilt og klar til morgenen med barnet. Dette går fint! 😊 Anonymkode: 92082...086 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Takk folkens !! 👍 Anonymkode: c9bc7...c2b
Gjest Chroma Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 Selv om foreldre helst vil være der og passe på barna sine selv når de er syke så klarer de fleste besteforeldre den jobben fint. De har jo hatt syke barn selv før. Håper dere koser dere med kjærestetid!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 Jeg har en 1,5 åring som har begynt i barnehage og er mye syk, er derimot frisk nå men neste uke drar jeg og far 2 dager til polen. Jeg håper inderlig ikke at han blir syk mens han er hos mamma men sjansen er stor da han har vært syk med noen ukers mellomrom siden han begynte i bhg. Kommer til å ta med termometer og paracet til han. Eneste som kan bli problemer er om han er syk dagen vi skal dra slik at vi ikke kan levere i barnehagen, da vil vi slite.. Men jeg har full tro på at mamma og bestefar vil fikse et sykt barnebarn noen dager, og barnet er trygg på de. Så bare dra, på sikt vil både dere som foreldre og barnet deres nytte av at dere pleier forholdet og får litt fornyet energi. Anonymkode: 078fe...cf5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 892ce...97a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 Jeg ville ikke dratt, men om du føler du vil dra så dra Anonymkode: 56748...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå