AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Jeg har et barn på 19, som for tiden driver og øvelseskjører. Og jeg er ekstremt redd og bekymret. Livredd. Ser for meg de grusomste situasjoner i trafikken, enten når det drives øvelseskjøring eller etter at førerkortet er i boks. Trafikkulykker i sakte kino der barnet blir drept spilles i hodet mitt, og jeg blir gal av det. I natt våknet jeg klokken 03 med et rykk. Vet ikke hva jeg drømte, men det første jeg tenker på er barnet mitt i en trafikkulykke med dødelig utfall. Tenker på situasjonen der politiet kommer på døren og meddeler hva som har skjedd, og hvordan jeg bare bryter helt sammen. Jeg vet at tenåringen MÅ ha lappen pga jobb senere, så jeg pusher han avgårde på kjøretimer og oppmuntrer til å lese trafikkboka og ta kjøretimer osv, men innerst inne skriker det i meg og jeg vil bare at han skal sitte trygt hjemme. Nå har jeg eltet disse tankene i to timer i natt, klokken er blitt fem og det ser ikke ut til å lette. Jeg blir gal. Hva skal jeg si til meg selv, hva skal jeg gjøre? Det er forferdelige tanker. Jeg har generalisert angstlidelse, så alle slike tanker blir mye verre enn vanlig. Og jeg må virkelig ta meg sammen for å holde det inni meg og ikke la noe komme til uttrykk for andre. Andre som er sykelig bekymret for barna sine, uansett hvor gamle de er blitt? Anonymkode: 72b88...736
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Wow. Du må ha få reelle problemer i livet. Anonymkode: 5b9f1...033
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Jeg skjønner på en måte hva du mener, jeg kan lett få paranoide og skremmende tanker om unge voksne barn på fest. Det er så mye dritt som kan skje. Men så tar jeg meg selv i nakken, og minner meg på at de ER voksne og bestemmer selv, og det eneste jeg oppnår ved å bekymre meg er å plage meg selv og irritere dem. Vi må oppdra dem riktig når de er små, og så satse på at jobben er gjort. At de bruker huet, oppfører seg ordentlig og kjører forsiktig. Men livet er fullstendig utenfor vår kontroll, sånn er det jo. Selv fikk jeg det mye bedre da jeg tok det innover meg. Anonymkode: b891d...e91 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå