Gå til innhold

Å søke opp mennesker på sosiale medier, stalking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke med dere, men har for vane å søke opp mennesker på sosiale medier som Facebook, instagram og liknende. Det er ingen spesiell hensikt, bare er nysgjerrig å sammenligner meg ofte med andre eller for inspirasjon. 

Ei jeg kjenner mener dette er helt sprøtt? Og sletta meg på Facebook osv. Er det ikke å overdrive litt eller er det jeg som wr helt ute å kjører her. Gjør det ikke hver dag, men går nå hjemme og har ikke så mye å ta meg til. Tenkte bare høre andres meninger :)

Anonymkode: 89bc4...44a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gjør det og det er helt stuerent.  Hvordan kan det være stalking når de har helt åpen profil??

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Alle gjør det og det er helt stuerent.  Hvordan kan det være stalking når de har helt åpen profil??

Ja ikke sant... Helt enig. Nei hun blokkerte meg fordi jeg var inne å søkte på profilen hennes og fant ut det i søkemotoren. Spesielt. Det skal sies at jeg har søkt opp flere ganger, men gjør det med flere. 

Er jo bare ei vanlig jente på 30 år, og søker da bare opp, null dårlige hensikter.. Blir fort avhengig av andre mennesker så hun har gitt meg mye oppmerksomhet og liksom tatt litt vare på meg når jeg ikke har hatt det så greit. Veldig sårende å høre at jeg er stalker 😕 og ja... Må jo virkelig være lei meg... Jeg har nok mast på flere i og med at jeg sliter psykisk...

Men er da bare nysgjerrig på andre, ingenting annet. Ser ikke problemet. Veldig deppa etter blokkeringen. Er flere som har blokkert meg før i livet, så må jo være noe med meg og. Kanskje de føler seg forfølgt jeg vet ikke 

Skrevet

Hvordan kan man se at noen har søkt deg opp på Facebook? Trodde ikke det gikk jeg. Rart... Vet det kan komme sånn venneforslag opp men ja, trodde det var alt

• Liker 1
Skrevet

Er man en stalker invaderer man noens liv og spionerer på dem. Hvordan kan det å se på noens åpne profil ses på som forfølgelse??  Hvis det er så forbanna farlig er det jo bare å privatisere alt på profilen samt å gjøre den "ikke søkbar".  Det er gjøres på 1 min inne på innstillinger.  Denne dama høres klin gal ut, herregud. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man se at noen har søkt deg opp på Facebook? Trodde ikke det gikk jeg. Rart... Vet det kan komme sånn venneforslag opp men ja, trodde det var alt

Ingen kan se om noen har sett på din profil.  

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke vil at andre skal se på deg har du bommet kraftig da du opprettet profil på Face, Insta og lignende.

Anonymkode: 2760c...040

• Liker 4
Skrevet

Gjør det selv jeg. De har jo åpen profil så andre kan se innholdet. 

Anonymkode: dfbf8...353

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det selv jeg. De har jo åpen profil så andre kan se innholdet. 

Anonymkode: dfbf8...353

Ja, tenker at det er litt av poenget. Ellers er det jo bare å gjøre den fullstendig utilgjengelig. 

Skrevet

Det er verre om den stalkingen fører til at du fysisk forfølger dem i det virkelige liv og og plager. Å søke opp på nett det gjør alle, selv de som ikke vil innrømme det ;) Bare nett-stalk i vei. Jeg gjør det og. Som oftest tidligere klassekamerater for å finne ut hva de gjør

Anonymkode: dd857...127

Skrevet

Det er ikke mulig å se hvem som har vært inne på facebookprofilen din. Finnes noen apper som påstår de kan finne ut av det, men det er bare tull.

Anonymkode: 95c92...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...