Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 6 uker som snart går over i 7. Jeg synes ikke akkurat utviklingstrinna er noe som helst hjelpsomme å lese på, så lager et innlegg.

Har til nå den siste uka hatt en relativt «normal» baby, litt grin og sutring her og der men ellers ok. Nå, denne uka så bare griner han. Han sover nesten ingenting på dagen, men sovner i 00/01 tiden og våkner hver 3 time for mat og sover videre igjen, til kl 08-09 og da er det samme- pån igjen. Jeg må bære han hele dagen (hvis ikke griner han, noen ganger så griner han selv om, men ja av og på), og han kan duppe av litt mens jeg holder han, når han er i dyp søvn kan jeg sette meg ned litt. Han sover altså kanskje en dupp på maks 15/30 min omgangen, det er hver 4/5 time... Jeg blir smått gal.

Jeg lurer jo nesten på om det er noe galt, om han har veldig vondt eller er syk (mest sannsynlig ikke), han har litt luftsmerter tror jeg, føler den kommer av all grininga men idk. Er det vanlig at noen kan være slik uten at det er noe galt? Jeg la merke til at han har ekstremt slimete bæsj, det er nesten litt gele bare bløtere (farge sennep og av og til grønn så ikke noe funky unormal farge). Uansett, noen råd? Blir litt fort bekymra og litt hodegal. Veldig krevende for tiden hehe. 

Anonymkode: 961ad...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg ❤️ Det er ikke lett å være førstegangs, ha null peiling på hva man driver med. De er jo så små stakkar og man er redd for å gjøre noe feil. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen jeg og forklart det du forteller her. De kan gi gode råd. Grønn og slimete avføring trenger ikke være farlig, men den bør helst ikke være slik da. Heller flytende og sennepsgult. Det kan komme av flere ting - for mye melk, at du har spist noe som magen hans har reagert litt på. Ikke at du må tenke matallergi nødvendigvis. Det kan gi luftsmerter som igjen fører til gråting. Små babyer gråter ikke helt uten grunn, hvis andre behov er oppfylt så kan det være luftsmerter. Raper han godt etter å ha spist? Promper? Hvis du kjenner på magen hans, kjennes den oppblåst og litt hard ut? Isåfall er det luft. 

Ta hyppige pauser i løpet av ammingen, la ham drikke litt og så ta han opp og sørg for at han raper, så mater du ham litt igjen - raper, og så videre.

Så når måltidet er over så kan du massere magen hans. Dette programmet her har jeg brukt helt siden han var noen uker gammel og det funker gull. Han promper som bare fy! Jeg fikk disse rådene fra søsteren min som selv slet med baby som hadde masse luft. Babyen min hadde også det i begynnelsen, men da jeg gjorde dette - hyppige rapepauser i ammingen og magemassasje gjorde underverker.

Her er link:

https://www.babyverden.no/baby/magemassasje

Tar bare et par min. Jeg gjør dette etter hver endt måltid. 

Anonymkode: af240...535

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler med deg ❤️ Det er ikke lett å være førstegangs, ha null peiling på hva man driver med. De er jo så små stakkar og man er redd for å gjøre noe feil. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen jeg og forklart det du forteller her. De kan gi gode råd. Grønn og slimete avføring trenger ikke være farlig, men den bør helst ikke være slik da. Heller flytende og sennepsgult. Det kan komme av flere ting - for mye melk, at du har spist noe som magen hans har reagert litt på. Ikke at du må tenke matallergi nødvendigvis. Det kan gi luftsmerter som igjen fører til gråting. Små babyer gråter ikke helt uten grunn, hvis andre behov er oppfylt så kan det være luftsmerter. Raper han godt etter å ha spist? Promper? Hvis du kjenner på magen hans, kjennes den oppblåst og litt hard ut? Isåfall er det luft. 

Ta hyppige pauser i løpet av ammingen, la ham drikke litt og så ta han opp og sørg for at han raper, så mater du ham litt igjen - raper, og så videre.

Så når måltidet er over så kan du massere magen hans. Dette programmet her har jeg brukt helt siden han var noen uker gammel og det funker gull. Han promper som bare fy! Jeg fikk disse rådene fra søsteren min som selv slet med baby som hadde masse luft. Babyen min hadde også det i begynnelsen, men da jeg gjorde dette - hyppige rapepauser i ammingen og magemassasje gjorde underverker.

Her er link:

https://www.babyverden.no/baby/magemassasje

Tar bare et par min. Jeg gjør dette etter hver endt måltid. 

Anonymkode: af240...535

Takk ❤️ skal dit på tirsdag så skal ta det opp da. Skal prøve forslaget ditt 😊💖

Anonymkode: 961ad...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...