Gå til innhold

Veninne meldt til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi hun og barna hadde kjøpt grandis på butikken på en mandag. Noen hadde meldt anonymt, og det er blitt sagt at de bare spiser pizza, noe som ikke stemmer. Skulle ikke tro det var mulig en gang, melder folk til barnevernet for alt mulig for tiden? Kommer dette til å bli henlagt?

for ordens skyld, dette er helt sant, ingen trolletråd, for se som måtte tro det.

flere som har lignende historier?

Anonymkode: f3a19...57e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke gå å melde til bv anonymt lenger. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, en nabo meldte min søster. Barnet gikk ut lue på høsten. Skjedde ved ett tilfelle. 

Anonymkode: eefc4...8b0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun og barna hadde kjøpt grandis på butikken på en mandag. Noen hadde meldt anonymt, og det er blitt sagt at de bare spiser pizza, noe som ikke stemmer. Skulle ikke tro det var mulig en gang, melder folk til barnevernet for alt mulig for tiden? Kommer dette til å bli henlagt?

for ordens skyld, dette er helt sant, ingen trolletråd, for se som måtte tro det.

Ok, hun sa det. Mulig hun vet navnet. Men jeg fikk høre dette da. 

Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Hun sa det da, men mulig hun vet hvem det er.

Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Kilde på dette hadde vært greit. 

Anonymkode: eefc4...8b0

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er helt sikker på at din venninne forteller hele årsaken til bekymring? 

Anonymkode: 05707...247

• Liker 46
Skrevet

Det er mulig å melde anonymt til barnevernet - og nei, hvis det bare er at de spiser Grandiosa på en mandag så blir saken henlagt.

Anonymkode: a3460...43b

• Liker 20
Gjest Keikolina
Skrevet
5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Å hvorfor skulle ikke det være lov? Bare å tipse igjennom falsk e-post eller anonymt brev

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du er helt sikker på at din venninne forteller hele årsaken til bekymring? 

Anonymkode: 05707...247

Jeg kan jo ikke vite helt sikkert, men regner med hun forteller sannheten.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det ikke er trolling så er du dum (sorry)          Bv henlegger saker uten hold automatisk, jeg tror ikke du vet sannheten bak anmeldelsen . 

dette høres ut som de som en historie som de på anti bv grupper finner på..

Anonymkode: 9800b...2cb

• Liker 21
Skrevet

Det er mulig å melde anonymt til barnevernet - og nei, hvis det bare er at de spiser Grandiosa på en mandag så blir saken henlagt.

Anonymkode: a3460...43b

De hadde blitt fortalt at de spiser pizza hver dag, men de gjør ikke det, var bare denne dagen. Da blir den sikkert henlagt. Men de som melder til barnevernet for sånt har lite å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er trolling så er du dum (sorry)          Bv henlegger saker uten hold automatisk, jeg tror ikke du vet sannheten bak anmeldelsen . 

dette høres ut som de som en historie som de på anti bv grupper finner på..

Anonymkode: 9800b...2cb

Dette er sant.

• Liker 1
Skrevet

Slapp av, det finnes jo de som gir barn lavkarbo, mye verre.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er sant.

Det jeg lurer på er hvorfor folk gidder å melde fra om sånne ting. Forøvrig å kalle folk dum blir for dumt.

Skrevet

Det skulle ikke vært mulig å melde noen til barnevernet uten å møte opp der og snakke med en ansatt. Er absolutt for at man må melde i kritiske situasjoner, men det er mange som melder av helt andre grunner enn å ha barnas beste i fokus. Det er hevn, det er dumme mennesker og det er mennesker med ønske om drama som har psykiske issues. 

Er man oppriktig bekymret med god grunn, så står en fram. Enkelt og greit. Har en barnas beste i fokus, så tenker man IKKE på seg selv. Jeg meldte ei selv for en stund siden. Det var kritisk. Virkelig. Ellers ville jeg aldri gjort det! Hun jeg meldte takket meg faktisk, og ting ordner seg der nå. Takk og pris.  ❤️

Ingen melder noen for å kjøpe Grandiosa. Jeg syns at de som melder slikt og annet fjas som grunn bør bli anmeldt for trakkasering. Det er på tide at det blir det. 

• Liker 9
Skrevet

Og hvis de hadde spist pizza hver dag så hadde barna overlevd da også. Tenk hvordan kostholdet til barn er i U-land og den ikke-vestlige verden. 

Anonymkode: 4d0ea...d83

• Liker 11
Gjest Alterego666
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ingen melder noen for å kjøpe Grandiosa. Jeg syns at de som melder slikt og annet fjas som grunn bør bli anmeldt for trakkasering.

Hvorfor motsier du deg selv?

Skrevet

Jeg jobber i barneverntjenesten og hadde vi fått inn en melding fra anonym melder på at noen tror noen bare gir barnet Grandiosa til middag hver dag -uten noe annen informasjon overhode, så hadde den ikke blitt åpnet undersøkelse på -men om den føyer seg inn i rekken av flere andre meldinger på samme barn så måtte det jo vurderes. 

Anonymkode: 584fc...dd2

• Liker 23
Skrevet

Jeg jobber i barneverntjenesten og hadde vi fått inn en melding fra anonym melder på at noen tror noen bare gir barnet Grandiosa til middag hver dag -uten noe annen informasjon overhode, så hadde den ikke blitt åpnet undersøkelse på -men om den føyer seg inn i rekken av flere andre meldinger på samme barn så måtte det jo vurderes. 

Anonymkode: 584fc...dd2

Så bra. Da skal jeg si det til henne. Regner med det var noen som hadde lite å gjøre, skulle hevne seg på noe osv...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...