Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linselusa
Skrevet

Hei,,

Har lenge hatt dårlig syn, rettere sagt skjeve hornhinner..vært hos øyelegen og forskjellige optikere..og fått briller...jeg aldri har brukt..

Tenkte derfor jeg kunne prøve linser..med farge.

Har ganske mørke øyne(brune) og ønsker en lysere farge..i tillegg til at den gjør noe med synetmitt..

Hvor mye koster slikt? Har ikke forhørt meg i noen butikker enda..tenkte jeg skulle lufte dette her og høre hos dere??

Vil gjerne ha det billigst mulig..

Har hørt noe om abonnement osv??Hva er det?

Videoannonse
Annonse
Gjest 514212
Skrevet

Linser koster fra ca 100-lappen og opp til 3-4000kr i året. Det avhenger av hvilke linser du skal ha(dags, måneds, døgn osv). Linsetype, styrke og størrelse bør du i høyeste grad få tilpasset hos optiker. Feil størrelse gjør linsene ubehagelige, feil styrke kan gi deg et svært forvrengt syn på livet samt en knakende hodepine, og om du ikke tåler linsene så kan du i værste fall ødelegge øyet.

Jevnt over er det vel billigere å kjøpe linser på nett. De nødvendige dataene for bestilling står på siden av linseeska. Selv pleier jeg å kjøpe den første eska hos optikeren dersom jeg bytter styrke eller linser nettopp for å få de dataene jeg trenger til å bestille på nettet. I tillegg er det lite lurt å bestille en masse linser på nettet dersom det plutselig viser seg at du ikke kan bruke dem. Derfor er det lurest å prøve hos optiker først.

Å abbonere på linser vil si at du for en fast sum i måneden får nye linser tilsendt rett i postkassa. Fordelen med det er vel at du slipper store engangsutgifter ved å kjøpe f.eks. 6 mnd forbruk av gangen. Hos min optiker er linsekontroller inkludert i prisen dersom du abbonerer på linser hos dem. Ellers kommer linsekontrollen utenom. Tror nettbutikkene og har en ordning for abbonering på linser.

Skrevet

jeg betaler ca 1000 i halvåret, pluss linsevæske. Jeg har skjeve hornhinner (disse er litt dyrere enn vanlig) og så har jeg 30-dagers linser.

Gjest 514212
Skrevet
Linser koster fra ca 100-lappen og opp til 3-4000kr i året.

Mener selvfølgelig at de koster fra 1000 lappen, ikke 100 lappen i året og oppover.

Kan være greit å prøve fargede linser hos optikeren og. Har hørt at mange linser med farger ser helt grusomme ut på(unaturlige), selv om farga på linsa i utgangspunktet var pen.

Skrevet

må desverre fortelle deg at det er veldig vanskelig å få farvede linser til å se bra ut på mørke øyne ettersom fargen på linsene må være sterkere enn fargen på øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...