Gå til innhold

Hjelp meg: MP3 SPILLER/IPOD

Anbefalte innlegg

Gjest MUSIKKFAN!
Skrevet

Jeg har aldri hatt mp3 spiller eller ipod før. Vet ikke engang forskjellen? Men nå har jeg altså bestemt meg for å kjøpe en slik en..da jeg er ganske musikk avhengig.. men har lite penger..så ønsker en billig og god en(er det mulig)...er det lett å laste ned sanger??

Kan dere anbefale noen??Og forklare hva som lønner seg?Blir helt forvirret av alle disse "datatingene"..=(

Leste noen tester og fnt disse to; NOEN SOM HAR PRØVD DEM???

Key005 er en enkel liten spiller med 128 Mb lagringsplass. Den har ikke noe ordentlig

display og ingen funksjonsknapper på selve spilleren; alle funksjoner styres fra

fjernkontrollen. Lyden er tidvis svært god så lenge du spiller musikk i 128 kbps eller

bedre kvalitet, mens den blir dramatisk forverret ved lavere bit-rater.

kr: 2500

Apple iPod mini..

Nykommeren fra iPod er testens vinner med hele 82 av 100 oppnåelige poeng. Det var

spesielt på lydtestene at mini-iPoden skilte seg fra konkurrentene, i tillegg til at

den er testens mest brukervennlige MP3-spiller.

kr: 1395

Gjest Gitte
Skrevet

Ipod er en mp3-spiller fra apple... ikkeno vanskeligere enn det. når du først skal kjøpe mp3-spiller kan du like gjerne kjøpe en med litt plass på.. 128 Mb er (tror jeg) det minste du får, og den var dyr.. den du hadde der. selv har jeg en Creative MuVo 200 512 Mb.. og til kun 999,- .. er utrolig fornøyd med den, kjempebra lyd, er radio, mikrofon (hvis jeg skulle trenge det), skjerm som viser hvilke sanger som spiller, batteritid, radiokanal, meny etc og plass til 512 Mb med musikk. de fleste mp3-spillere kommer med usb-kontakt som gjør at du kan plugge den rett inn i pc'n, og kopiere over den musikken du vil.. jeg bruker den også som lagrings"sted" for diverse programmer og dokumenter til skolebruk og ellers... løp å kjøp, mp3-spiller er herlig å ha :)

og for å laste ned sanger, ikke bruk sider hvor du må betale.. last ned bearshare på www.bearshare.com, som er et nedlastingsprogram på linje med napster og dc++, men fordelen med bearshare er at du slipper å ha noe å dele med andre (masse musikk, filmer, serier, spill etc), før du kan begynne å laste ned.. lykke til :)

Skrevet

.. men velger du å laste ned fra Bearshare .. får du vannvittig masse virus på kjøpet .. (det tok helt knekken på vår maskin)

Etter at vi byttet til Limewire - har vi ikke hatt det problemet.

Skrevet

Hei.

Apple iPod Mini er en mp3-spiller, ja.

Har testet denne litt, og det er muligens den beste spilleren jeg har prøvd. Men jeg ville passet på å kjøpe 6GB versjonen. Ikke kjøp 4GB versjonen! 6GB forteller hvor mye plass det er på spilleren 6GB = 6000MB (ca.). Den andre spilleren hadde 128MB...

Det finnes en million forskjellige spillere. Hvis du f.eks. vil ha en billig en, så jeg en på Expert til 999,- for 1GB (=1000MB). Det var en Asono.

Laste ned musikk er veldig enkelt. Hvis du f.eks. går for en Apple iPod, så kan du laste ned musikk fra iTunes. Enkelt og billig.

Spør gjerne mer.

Gjest Gitte
Skrevet
.. men velger du å laste ned fra Bearshare .. får du vannvittig masse virus på kjøpet .. (det tok helt knekken på vår maskin)

Etter at vi byttet til Limewire - har vi ikke hatt det problemet.

merkelig... har lasta ned fra bearshare i lang tid nå, og har aldri hatt det problemet..

Gjest Gitte
Skrevet

Cronos: er det ikke sånn at man må betale for alle sangene ved bruk av Ipod?

bare det gjør det uaktuelt for meg å kjøpe det...

Skrevet
Cronos: er det ikke sånn at man må betale for alle sangene  ved bruk av Ipod?  

bare det gjør det uaktuelt for meg å kjøpe det...

Nei, du MÅ ikke betale ved bruk av iPod. Sanger over iTunes koster. Men det går fint å legge inn ubetalte sanger. F.eks. de du lager selv av cd'ene dine (eller de du laster ned, dah...)

Gjest Gitte
Skrevet

aha... da går det jo ann :)

tingen med mp3 er jo at man kan slette og fylle på omtrent som man vil hele tiden.. og skulle jeg betalt for hver sang kunne jeg jo aldri sletta :P

Gjest trådstartar
Skrevet

Er denne noe bra?;

MP3-spiller 128 MB, Artikkelnr: YMP33

NOK 287,-

Ekskl. m.v.a. NOK 359,-

Inkl. m.v.a.

Obs! Kun engelsk manual

Produktopplysninger

Nå tilbyr vi en 128MB MP3-spiller til en konkurransekraftig pris etter mange kunders ønske.

Hvorfor betale dobbelt så mye ute i butikken for samme grunnleggende teknikk?

inkClubs MP3-spiller er ultralett (36 gram uten batteri), høypresterende og enkelt å bruke.

Den lagrer opp til 2 timer (40 låter*) musikk i MP3 eller 4 timer (80 låter*) i WMA og drives av

kun et AAA-batteri.

Lagring av data eller lyd fra PC’n via USB går fort og enkelt. Du kan også spille inn noteringer via den innbygde mikrofonen eller spare dokumenter i minnet for å f.eks. ta med lekser mellom skolen og hjemmet. Opplyst skjerm med ikonbasert grensesnitt garanterer høy brukervennlighet.

Velg størrelse her:

MINNE Antall minutter/sanger MP3 Antall minutter/sanger WMA PRIS

128 MB 120 min/40 låter 240 min/80 låter 359,-

256 MB 240 min/80 låter 480 min/160 låter 549,-

512 MB 480 min/160 låter 960 min/320 låter 729,-

* Basert på 3-minutterslåter.

Spesifikasjoner Relevante lenker

128 MB minne

Spiller MP3/WMA format

Equalizer med 7 valg: Jazz, Classic, Rock, Pop, Normal, Soft, DBB

LCD display 96 x 26 punker med blått ljus

Størrelse 85mm x 32mm x 21mm

Vekt 36 gram

USB 1.1

Medfølger produkten

Øreklokker

1 AAA batteri

Manual

USB-kabel

Drivrutiner på CD

Systemkrav

Operativsystem – Windows 98, ME, Windows 2000 samt Windows XP

Grensesnitt USB

ER denne noe bra? den var veldig billig! Noen som vet?

Et spørsmål til..hvorfor kjøper en Ipod istedet for den Gitte anbefalte feks..??Takk for svar

Kan ingenting om dette, og skal bestille til uken/kjøpe.

Skrevet

128mb er ingenting når det gjelder plass. Jeg hadde gått for en iPod Mini e.l. med 6GB plass. Skal du ha noe som er lite og enkelt men god plass kan man gå for iPod Shuffel (1GB plass). Når du regner ut hvor mange låter du har plass til kan du regne med at en sang er ca 5MB stor. (1 GB = 1000 MB)

Skrevet

Hvis du kjøper HjemmePC denne måneden har de en stor test av MP3-spillere, med også litt info om mp3 og så videre. De tester 19 spillere.

Vinneren i Flash-klassen (de minste, med USB) ble

Samsung YP-T7, 1 GB lagringsplass og 1494 som billigste nettpris.

Ellers kom iAudio 5 godt ut av det, 256 MB, 1110,- billigste nettpris.

Også iAudio U2, 256 MB, 1335,-

Ellers vant m:robe MR-100 testen for større, ikke-flash-spillere. Den har 5 GB og koster 1750,-

Men kjøp gjerne bladet! Masse ting å tenke på der.

Og så vidt jeg skjønner vil du ha billigst mulig? Har vel liten tro på de billigste, og at den går på batteri (den du nevnte) ville vært en ulempe for meg. Og gjerne veldig dårlig lyd i de billigste.

Har selv en iPod shuffle, 1GB, og er veldig fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...