AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Nå er det like før det klikker for meg! Teller snart ned dagene til denne ungen er ute av huset! Det er snakk om en 16 år gammel jente, og jeg har vært samboer med hennes far i over 5 år. Det har stort sett gått greit, men etter hun ble tenåring har det vært mange konflikter mellom oss. Hun er så forbanna frekk mot meg, og far gjør ikke en dritt! Hun kan finne på å kommentere ting jeg sier og gjør skikkelig ufint. For eksempel: Hvis jeg og far snakker om noe vi ikke er enige om (ikke krangling!) så sitter hun å kommenterte «Hærregud! Det er så teit av DEG å diskutere dette», altså JEG burde ikke si min mening til hennes far, mens han får lov til å si og mene det han vil. En gang mente hun jeg tok meg til rette da jeg hadde «lånt» bade «hennes» (de største barna disponerer badet i 1. Etg.) da jeg tok en dusj fordi det andre badet var opptatt. Hun var ikke en gang hjemme. Da klikket hun foran meg og far, og kjeftet på meg og ropte ut at HUN bestemte mer enn meg, fordi hun har bodd i huset lengre enn meg, og jeg ikke skulle bestemme noe fordi jeg ikke eier huset (mannen eier huset, jeg eier hytta) Far sto det og sa ingenting. Den dagen tok jeg med meg barna mine og reiste hjem til mamma. Jeg fikk etter hvert en unnskylding fra de begge (mistenker at den fra jenta kom etter press fra far). Hun er også veldig bortskjemt, far kjører henne på butikken nesten daglig og betaler for alt hun vil ha (godteri, smoothies, yourhurt osv.) og dette er bare HENNES! Nå har hun bestemt at denne husholdningen skal sponse oppkjøring og moped til henne... Og far godtok det uten å prate med meg om det.... Jeg er så forbanna lei av denne, unnskyld meg, drittungen!! Sånn, nå får dere bare skyte meg og stemple meg som den onde stemoren. Jeg skriver dette, i stedet for å fortelle den jentunge hvor skapet skal stå! Anonymkode: 0baca...42f 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 21. februar 2020 Hvorfor skylder du på et barn når du egentlig er sint på din samboer? Det synes jeg er fryktelig umodent og barnslig av deg. Du har selv valgt å leve sammen med denne mannen som du er så irritert på, så hvorfor tar du ikke dette opp med ham? Anonymkode: 4b14f...591 78
stenalina Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skylder du på et barn når du egentlig er sint på din samboer? Det synes jeg er fryktelig umodent og barnslig av deg. Du har selv valgt å leve sammen med denne mannen som du er så irritert på, så hvorfor tar du ikke dette opp med ham? Anonymkode: 4b14f...591 Hun er 16, da kan man faktisk prøve å oppføre seg. 45
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 Du må gjøre livet såpass vanskelig for faren at han ønsker at datteren oppfører seg bedre så du slutter å plage han med dette problemet. Gjør det vi kvinner kan best; snakk han ihjel. Anonymkode: 73055...fc8 15
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 Du er sint på far og tar det ut på dattra hans. Dattra er sint på far Og tar det ut på deg. Herlig smørje...... Anonymkode: 099f7...123 34
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 Tittelen din burde heller være «ubrukelig mann». Og det er vel der problemet ditt ligger. Anonymkode: a4c11...1b4 22
Nymerïa Skrevet 21. februar 2020 #7 Skrevet 21. februar 2020 Far sto det og sa ingenting. Så du blir trakassert verbalt, TS, og samboeren din står bare og ser på. Hvor fornøyd er du med valg av partner når dette skjer? 34
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #8 Skrevet 21. februar 2020 Herregud for en tafatt samboer av tøffel du har funnet deg! Anonymkode: e430e...e6c 17
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #9 Skrevet 21. februar 2020 Problemet er at jenta truer far hvis han sier i mot henne. De gangene han har irettesatt henne (i andre situasjoner) blir det baluba og mora blir kontaktet, som igjen ringer og kjefter mannen huden full. Det er ikke hyggelig for noen. Vi har vært på fvk flere ganger med problemet. Og mor benekter at hun blander seg inn når barnet er hos oss. Og der sitter vi og vet dama lyver både oss og terapeuter opp i trynet.... Men ja, jeg er veldig skuffet over han også. Men samtidig så skjønner jeg veldig godt at han har blitt konfliktsky etter alle truslene han har mottatt. Barnas mor truer med å frata samvære og å kontakte barnevernet. ta Anonymkode: 0baca...42f 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #10 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Far sto det og sa ingenting. Så du blir trakassert verbalt, TS, og samboeren din står bare og ser på. Hvor fornøyd er du med valg av partner når dette skjer? Veldig misfornøyd. Til tider skulle jeg ønsket jeg kunne skru tiden tilbake noen år og tatt andre valg! ts Anonymkode: 0baca...42f 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #11 Skrevet 21. februar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver dette, i stedet for å fortelle den jentunge hvor skapet skal stå! Anonymkode: 0baca...42f Hva er grunnen til at du ikke forteller hennes hvor skapet skal stå da? Anonymkode: 2cb26...1d2 16
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #12 Skrevet 21. februar 2020 Jenta er irriterende, og skjønner at du "hater" henne, men mannen din er en tufs. Hun kommer jo alltid til å vere der, hun er datteren hans, hun forsvinner ikke selv om hun blir 18.. Det kommer bare stadig nye problemer. Arv, barnebarn, pengestøtte... Må du være med han? Du er ikke den første som ikke orker stemorlivet. Du burde sikkert bryte ut, i stedet for å drøye det enda lenger. Stikker du nå, slipper du å angre mer i fremtiden.. Anonymkode: 4dc41...f79 13
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #13 Skrevet 21. februar 2020 Det med badet skjønner jeg faktisk ganske godt. Hun anser det som barnas private bad, og syns det er både ekkelt og invaderende når en av de voksne tar dette i bruk. Jeg vokste selv opp i et hjem med "voksen-bad" og "barne-bad", og der respekterte vi privatlivet begge veier. Ellers har hun vel på en måte rett i at hun "bestemmer" mer over hvordan huset brukes, da hun har bodd der lenger enn deg og er arving til det. Du har ingen juridiske rettigheter til huset. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at hun snakker slik til deg, og det MÅ far ta tak i! Måten hun uttrykker seg på er ufin, men følelsene hennes er faktisk helt forståelig. Anonymkode: cb71a...979 17
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #14 Skrevet 21. februar 2020 Finn deg en mann uten barn, fra før. Anonymkode: 141d1...f45 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #15 Skrevet 21. februar 2020 Livet i stefamilier er ikke lett. Far bør stå mer opp for deg, dvs irettesette datteren der det er nødvendig, men jeg mistenker at det for han er enklere å la være fordi han vet det blir bruduljer av det i etterkant. Kanskje er han redd datteren skal flytte permanent til mor, kanskje er han redd mor skal melde til Barnevernstjenesten, kanskje vet han av erfaring at det ikke nytter uansett hva han gjør. Det er ikke lenge til ungdommen flytter ut, og med tiden blir de faktisk mer modne og. Dersom dette er den mannen du vil være med, må du holde ut! Anonymkode: 2d61a...ba6 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #16 Skrevet 21. februar 2020 3 timer siden, stenalina skrev: Hun er 16, da kan man faktisk prøve å oppføre seg. Det er jo den alderen da det er aller vanskeligst å oppføre seg som en voksen. Tenåringers hjerne er langt fra ferdig utvokst, og de mangler evne til konsekvens-tekning samtidig som er svært impulsstyrt. Faktisk har yngre barn langt lettere for å tenke seg om enn en sekstenåring. Anonymkode: 4b14f...591 17
Caeruleus Skrevet 21. februar 2020 #17 Skrevet 21. februar 2020 Føler med deg!! Du må ta et valg - enten flytte fra denne mannen, eller så må du jobbe med saken. Det er lurt å tenke mange skritt fram. Du må være rausere, rett og slett. Da kan det hende at det snur. Nå høres det ut som dere har gått litt i lås. Det er ikke tvil om at dette er kjipt, men det fører ikke fram å sint. Hvis du er hyggelig og konstruktiv er det vanskelig å være kjip tilbake - i lengden. 2
Gjest Katarina441 Skrevet 22. februar 2020 #18 Skrevet 22. februar 2020 For det første... tenåringer oppfører seg ikke dårlig, de har det dårlig!! Samboeren din virker som ikke helt vet hva han skal gjøre, manglende kommunikasjon dere som familie har er nok det første jeg ville fått på plass. Bodd med “vanskelige og borskjemte“ tenåringer selv men det endret seg med en skikkelig prat hvor ingen av oss var klar over hvor dårlig hver og en av oss hadde det innad i familien pga manglende kommunikasjon. Lykke til!
Hmmmmmm Skrevet 22. februar 2020 #19 Skrevet 22. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig misfornøyd. Til tider skulle jeg ønsket jeg kunne skru tiden tilbake noen år og tatt andre valg! ts Anonymkode: 0baca...42f Ikke for sent det da. Selg hytta, kjøp en plass du kan bo. Vær heller særboere. Da kan dere heller leve på de gode dagene. Lettere for at det blir flere av de da. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #20 Skrevet 22. februar 2020 Dine barn er kanskje ikke tenåring ennå? Mine døtre oppførte seg slik i den alderen i blant, helt uten steforeldre. De stikker der de tror det gjør vondest. Er en fase. Anonymkode: 7b526...636 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå