Gå til innhold

Arbeidsdager/uker på veiarbeidprosjekt - bo i brakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på om noen som jobber på større veiprosjekter kan fortelle meg litt om hvordan det er å bo i brakke og pendle? 

Lager man mat selv? Koster det noe å bo der? Reiser folk hjem i helgene? 

Stillingen det er snakk om går i turnus 2 uker på - 1 uke av så vidt jeg skjønte. Er dette vanlig? Jeg syns det virker heftig med 10 timers arbeidsdag i 2 uker med bare 1 ukes friperioder.

Anonymkode: 47284...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kost og losji er vel arbeidsgiver pliktig å stille til veie. Vil tro de fleste reiser hjem i helgene med mindre de har veldig lang reisevei. Han jeg kjenner som jobber på lignende prosjekt jobber 12 timer daglig fra man-ons, halv dag torsdag og fri fredag. Det er ikke turnus, men vanlig arbeidsuke.

10 timers arbeidsdag i to uker er jo ingenting, spesielt ikke hvis man har fri i helgene... Hvis du trekker fra helligdager kommer du jo under et vanlig årsverk. Regner da med at dere ikke har ferie.

Skrevet

Kost og losji er gratis, og du behøver ikke lage mat. 
Du slipper å stå i kø til og fra jobb, handle, husarbeid...Jeg hadde glatt gjort det! 

Skrevet
9 timer siden, Knirke skrev:

kost og losji er vel arbeidsgiver pliktig å stille til veie. Vil tro de fleste reiser hjem i helgene med mindre de har veldig lang reisevei. Han jeg kjenner som jobber på lignende prosjekt jobber 12 timer daglig fra man-ons, halv dag torsdag og fri fredag. Det er ikke turnus, men vanlig arbeidsuke.

10 timers arbeidsdag i to uker er jo ingenting, spesielt ikke hvis man har fri i helgene... Hvis du trekker fra helligdager kommer du jo under et vanlig årsverk. Regner da med at dere ikke har ferie.

Her var det vist arbeid på lørdag også, muligens hver 3 helg. Ca 7 timer. 

Jeg kommer til å måtte pendle 4 timer hver vei. Så jeg er ganske opptatt av friperioder slik at jeg kan dag hjem til barna...

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, Skogkløver skrev:

Her var det vist arbeid på lørdag også, muligens hver 3 helg. Ca 7 timer. 

Jeg kommer til å måtte pendle 4 timer hver vei. Så jeg er ganske opptatt av friperioder slik at jeg kan dag hjem til barna...

Sånt er lurt å spørre arbeidsgiver om, før du takker ja. Er forskjellig praksis fra sted til sted. 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Sånt er lurt å spørre arbeidsgiver om, før du takker ja. Er forskjellig praksis fra sted til sted. 

Ja jeg regnet med det, men jeg har enda ikke vært på intervju. Da skal jeg stille alle spørsmålene. Det er bare greit å få en idé om hva jeg kan vente meg 😅

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Nettopp. Det samme gjelder matlaging osv. Noen steder må man handle inn til brødmåltider selv, men får servert middag, andre steder er alle måltider «inkludert», og noen steder må man ordne alle måltider selv. 

Anonymkode: 4cb01...07e

Skrevet

Hvis man jobber 10 timer pr dag ink pause man-lør i 2 uker så blir det 120 timer. Fordelt på 3 uker blir det 40 timer pr uke. Hvis det stemmer har du kun fri søndagen. Hvis du jobber fra 7 til 17 lørdag så blir jo klokka 21 på lørdag før du er hjemme. 

Kan jo hende de jobber litt ekstra ma-fre for å komme tidligere hjem lørdag? Du må nesten bare spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...