AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Hvor lenge koker du ulike bønner? Svarte, hvite, kidney, kikerter? Jeg vet det varierer avhengig av flere faktorer, men hva er typisk? Anonymkode: e2ada...9a8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Kikerter har jeg pleid å koke nærmere 1,5 time, mens svarte bønner ca 1 t 10 min🙂 har ikke erfaring med så mange andre bønner Anonymkode: e2ada...9a8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 På 21.2.2020 den 18.43, AnonymBruker skrev: Hvor lenge koker du ulike bønner? Svarte, hvite, kidney, kikerter? Jeg vet det varierer avhengig av flere faktorer, men hva er typisk? Anonymkode: e2ada...9a8 Du koker dem til du synes de har den konsistensen du er på jakt etter. Denne er hentet fra en artikkel på frukt.no. Den kan være til hjelp for de/den som nå i snart 1 hel uke har spurt flere bønnespørsmål. KOKETID Koketider for bønner, linser og kikerter: Sorte beluga linser Koketid ca. 20 minutter Røde bønner Koketid ca. 60 minutter Hvite bønner Koketid 50-60 minutter Røde linser Koketid ca. 10 minutter Grønne linser Koketid ca. 15 minutter Hestebønner eller Butterbeans Koketid ca. 90 minutter Gule linser Koketid 10-15 minutter Sorte fasulye bønner Koketid ca. 60 minutter Blackeyed beans eller sorteøye Koketid 40-50 minutter Brune bønner Koketid 50-60 minutter Kikerter Koketid ca. 60 minutter Koketiden kan variere alt ettersom hvor lenge de har ligget i vann og hvor mye væske som er tatt opp. Felles for alle belgvekster skal koke til de er møre. Salt i kokevannet er ikke å anbefale da bønnene kan bli litt trevlete og bitre. Anonymkode: 7605e...154 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå