Gå til innhold

Gravid, og svigermor gir meg kjipe stikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5 mnd gravid, og muligens i overkant sensitiv... Men reagerer på måten min svigermor behandler meg. Siden hun fikk vite om graviditeten har hun vist liten interesse rundt barnet som skal komme, og jeg føler at hun flere ganger har gitt meg små stikk av typen "skal si dette gikk fort unna" og "jeg håper dere har tenkt godt gjennom saken, jeg bare nevner det". :roll: 

Jeg har tre barn fra før, med to forskjellige fedre. Min samboer blir altså pappa nummer tre, som svigermor antagelig reagerer på. Var i forhold med begge de forrige fedrene, så er ikke som at jeg har flydd rundt på byen og blitt gravid med randoms akkurat. Min samboer har ingen barn, og derfor ville vi ha ett sammen. Vi har vært sammen i snart to år, er over 30 og seriøse. 

Min samboer er enig i at moren er dømmende og konservativ, men vil ikke ta det opp med henne. Han mener hun får synes det hun vil, og så lever vi vårt liv. Men jeg kjenner at jeg har mest lyst til å droppe å tilbringe noen tid sammen med dem. Vi er invitert dit på fastelavenskaffe i helga, men det frister lite...

Ville dere oversett disse kommentarene, eller tatt en tydeligere konfrontasjon?

Anonymkode: ae034...1c1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hun har et poeng da. Man må ikke få barn med alle kjærester man har... 

Enig!

Anonymkode: 11f95...a22

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men det er da strengt tatt ikke svigermors sak. 

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Men det er da strengt tatt ikke svigermors sak. 

Eh jo. Hun er sammen med sønnen hennes. Hun er sikkert redd ts dumper han og finner ennå en ny fyr å få barn med... 

• Liker 36
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 5 mnd gravid, og muligens i overkant sensitiv... Men reagerer på måten min svigermor behandler meg. Siden hun fikk vite om graviditeten har hun vist liten interesse rundt barnet som skal komme, og jeg føler at hun flere ganger har gitt meg små stikk av typen "skal si dette gikk fort unna" og "jeg håper dere har tenkt godt gjennom saken, jeg bare nevner det". :roll: 

Jeg har tre barn fra før, med to forskjellige fedre. Min samboer blir altså pappa nummer tre, som svigermor antagelig reagerer på. Var i forhold med begge de forrige fedrene, så er ikke som at jeg har flydd rundt på byen og blitt gravid med randoms akkurat. Min samboer har ingen barn, og derfor ville vi ha ett sammen. Vi har vært sammen i snart to år, er over 30 og seriøse. 

Min samboer er enig i at moren er dømmende og konservativ, men vil ikke ta det opp med henne. Han mener hun får synes det hun vil, og så lever vi vårt liv. Men jeg kjenner at jeg har mest lyst til å droppe å tilbringe noen tid sammen med dem. Vi er invitert dit på fastelavenskaffe i helga, men det frister lite...

Like greit å si din mening nå, for setter du ikke en stopper for det så blir det et problem og det vil ødelegge stemningen på fremtidige sammenkomster og tar med i taler i dåp og bryllup. Tro du meg! Har hørt samme og det måtte gnis inn mange ganger. 

Det er uansett for seint å angre på barnet. 

Anonymkode: 9af3f...368

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan se svigermors ‘argumenter’, men hun kunne selvsagt holdt de for seg selv. Antagelig frykter hun at det skal bli slutt mellom deg og sønnen, og at hun skal se lite til barnebarnet sitt.

Anonymkode: 4b2c0...563

• Liker 28
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Var i forhold med begge de forrige fedrene, så er ikke som at jeg har flydd rundt på byen og blitt gravid med randoms akkurat.

Jeg har flere forhold bak meg, men kun ett barn. Det er mulig det også ;)  

Men bortsett fra det, forstår jeg at svigermor er skeptisk, samtidig bør hun ta det med sønnen sin og ikke deg. Så jeg hadde nok bedt henne kneppe igjen munnen neste gang. 

Skrevet
9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men hvorfor si det når det er for sent? Tror hun ts vil ta abort da? Eller vil hun bare gjøre forholdet dårligere?

Anonymkode: b20cc...cf9

• Liker 10
Skrevet

Ugh . Ikke vondt ment ts, men hos svigermødre flest er nok ikke hun som har unge med alle hun treffer på, nå inkludert hennes sønn, noe man håper på

Kan ikke si jeg klandrer henne, for et rot å vikle seg inn i. Og historikken viser ikke akkurat en lovende fremtid. Er noe som heter å bruke huet.

• Liker 29
Skrevet
10 minutter siden, Maleficenta skrev:

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Eh jo. Hun er sammen med sønnen hennes. Hun er sikkert redd ts dumper han og finner ennå en ny fyr å få barn med... 

Ja, men hva skal hun få gjort med det nå da? Ta abort? Gå tilbake i tid og ikke bli gravid? Hjelper det noen med disse stikkene?

Anonymkode: d0c5e...83b

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hun kan mene hva hun vil, og holde det for seg selv. Eventuelt si det en gang, fortrinnsvis før ts ble gravid. Ikke komme med stadige stikk. 

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hva skal hun få gjort med det nå da? Ta abort? Gå tilbake i tid og ikke bli gravid? Hjelper det noen med disse stikkene?

Anonymkode: d0c5e...83b

Er for sent å gjøre noe med det men jeg forstår om svigermoren ikke tåler trynet på henne

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 barn med 3 forskjellige fedre begynner å bli mer og mer vanlig. Svar nøyaktig det du tenker en dag så kanskje det roer seg.

Anonymkode: 24af9...d8f

Skrevet

Synes faktisk ikke kommentarene hennes var noe å reagere på i det hele tatt. 

Anonymkode: 7d76d...fbe

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Maleficenta skrev:

Dette.

Anonymkode: 06760...7d1

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre forståelig at hun er skeptisk... Du har fått 3 barn før du er 30, med to partnere? Og nå blir det er fjerde barn, som du ble gravid med etter ca 1 år som kjæreste? 

Beklager 

Anonymkode: 428a1...d7a

• Liker 26
Skrevet

Kan det være at siden du har barn med forskjellige fedre fra før av at hun er redd for at du en dag vil dra fra sønnen hennes med deres fremtidige barn? 

Anonymkode: b5231...ea1

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...