AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Hei. Hvilken benkeplate byttet du til? Jeg har lyst til Stein tror jeg.. Og at en fyr monterer integrert stekeplate og vask i den og kutter den til. Hvem gjør slikt til en fornuftig pris? Anonymkode: 06033...c25
Drizzt Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Ikke heltre iallefall. Makan til en krevende benkeplate å vedlikeholde spesielt hvis man har barn. Byttet til slitesterk type, men husker ikke navnet.
Mhmjadda Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Vi byttet fra laminat i kirsebærfarge til laminat i bjørkefarge Jeg er en sløvsekk som søler vann over alt, og vi har barn. Finere benkeplater kan vente! Hvis du vil ha stein ville jeg vært nøye med typen. Noen lyse benkeplater i stein er veldig porøse, og får du først en flekk med tomatsaus på den er det visstnok nesten umulig å få den bort.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 5 minutter siden, Mhmjadda skrev: Vi byttet fra laminat i kirsebærfarge til laminat i bjørkefarge Jeg er en sløvsekk som søler vann over alt, og vi har barn. Finere benkeplater kan vente! Hvis du vil ha stein ville jeg vært nøye med typen. Noen lyse benkeplater i stein er veldig porøse, og får du først en flekk med tomatsaus på den er det visstnok nesten umulig å få den bort. Hmmm. Det er noe å tenke på. Laminat har vi og dampen fra oppvaskmaskinen har fått den til å smuldre opp i kanten. Anonymkode: 06033...c25
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Sjekk Diapol 👍 Anonymkode: 2c650...4ec 1
Gjest loveli Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Stein er dyrt men varig. Porøse og lyse steintyper kan impregneres/smøres til å tåle søl bedre, men da har du vedlikeholdet å tenke på da.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 21 timer siden, Drizzt skrev: Ikke heltre iallefall. Makan til en krevende benkeplate å vedlikeholde spesielt hvis man har barn. Byttet til slitesterk type, men husker ikke navnet. Hvorfor det? Hardtre tar ikke opp farge, tåler fukt og hakk og støt og motgang og kan enkelt og lettvindt pusses ned ved behov på en ettermiddag om alt går galt. Jeg forstår at det utgjør et problem om du velger dårlig treverk, men det velger man jo ikke til en benkeplate. Tre er mitt tips, Ts. Ikke velg stein, i alle fall. En av ungene legger en rødbete på den plata, og fargen er der til du blir oldemor. Laminater er greie så lenge du ikke får hakk i dem - da må du bytte hele greia. Anonymkode: 8ee2a...700
Drizzt Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hardtre tar ikke opp farge, tåler fukt og hakk og støt og motgang og kan enkelt og lettvindt pusses ned ved behov på en ettermiddag om alt går galt. Jeg forstår at det utgjør et problem om du velger dårlig treverk, men det velger man jo ikke til en benkeplate. Tre er mitt tips, Ts. Ikke velg stein, i alle fall. En av ungene legger en rødbete på den plata, og fargen er der til du blir oldemor. Laminater er greie så lenge du ikke får hakk i dem - da må du bytte hele greia. Anonymkode: 8ee2a...700 Vi hadde høykvalitet benkeplate som var oljet og alt og så fantastisk ut i noen uker. Måtte slippe og olje jevnlig for å fjerne flekker fra alt mulig en småbarnsfamilie driver med på kjøkkenet. Til slutt var jeg lei og byttet hele greia med noe slitesterkt og har ikke måtte bytte i 5 år allerede. Vedlikeholdsfritt og like pent som da vi kjøpte det. Det tar mer enn en ettermiddag å slippe og olje og vente på oljen å tørke ......... For å ikke snakke om lufta som stinker. Kjøkkenet er ubrukelig i 24t. Kvalitetsgreier, vet du. Aldri mer. Endret 22. februar 2020 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 2 timer siden, Drizzt skrev: Vi hadde høykvalitet benkeplate som var oljet og alt og så fantastisk ut i noen uker. Måtte slippe og olje jevnlig for å fjerne flekker fra alt mulig en småbarnsfamilie driver med på kjøkkenet. Til slutt var jeg lei og byttet hele greia med noe slitesterkt og har ikke måtte bytte i 5 år allerede. Vedlikeholdsfritt og like pent som da vi kjøpte det. Det tar mer enn en ettermiddag å slippe og olje og vente på oljen å tørke ......... For å ikke snakke om lufta som stinker. Kjøkkenet er ubrukelig i 24t. Kvalitetsgreier, vet du. Aldri mer. Er enig i alt du sier. Vi hadde laminat benkeplate da barna var små, 5 stk som ikke akkurat var forsiktige med alt som ble gjort på kjøkkenbenken. Benkeplata var like fin da vi skiftet kjøkken etter 15 år, men dessverre fikk mannen i huset trumfet gjennom at nå skulle vi ha heltre. Fin til å begynne med, men etterhvert ble det merker, sirkler (etter metallbokser), hakk, lyse partier og den ser virkelig ikke ut. For ikke å snakke om hvor fæl den ser ut rundt vasken. Den har blitt slipt og oljet en gang, burde vært gjort mange ganger, men det blir bare ikke! Så om vi bytter igjen, så blir det til laminat! En ekstra bonus var at laminat er mye bedre å bake ut boller på, får ikke samme perfekte resultat på heltre. 😄 Anonymkode: d060e...c98 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 Takk for mange svar. Det er litt å tenke på. Stein er veldig dyrt, og ikke alt forblir like pent. Mørk keramikk virker mest holdbart, men svindyrt. Heltre utgår. Laminat tåler jo mye bare man får gjort skjøtene helt tette. Kjøkkenet får et skikkelig løft med keramikk.. Men er det verd prisen? Anonymkode: 06033...c25
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmm. Det er noe å tenke på. Laminat har vi og dampen fra oppvaskmaskinen har fått den til å smuldre opp i kanten. Anonymkode: 06033...c25 Da er det billig laminat, en kvalitetslaminat vil ikke smuldre opp av damp fra oppvaskmaskinen. Eventuelt kan du kjøre ASKO oppvaskmaskin hvor dampen kommer ut nederst i stedet. Anonymkode: 78e2a...0b7
tirben Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 Vi har stein og det er jeg kjempefornøyd med. Den tåler alt, og er lett å holde fin . Vår er svart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå