AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Del Skrevet 21. februar 2020 Jeg skriver masteroppgave i juss (30 studiepoeng) og har totalt 70 dager på meg til å skrive oppgaven. Jeg skriver om barnevernsrett og skriver kun gjennom litteraturkilder, ikke intervjuer og lignende. Jeg har også fått en jobb jeg har vært veldig interessert i, men de vil jeg skal jobbe 40-60% fram til masteren er levert. Hva tenker dere, er dette overkommelig? Noen andre som har gjort lignende? Andre studieretninger er velkomne til å dele sine erfaringer Jeg har forresten ren B i snitt så finner ikke jusstudiet spesielt vanskelig og har jobbet rundt 70% under hele studiet, hvis det har noe å si Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Del Skrevet 21. februar 2020 Sikkert nok dersom du allerede har funnet teori og samlet inn dataene. Jeg begynte i januar og leverte i juli. Det ble 120 sider totalt. De første månedene gikk for det meste med til å gjennomføre intervjuer. Dette som tok lang tid var å organisere dette, ettersom jeg måtte finne intervjuobjekter, reise til caseområdet og så transkribere og kode intervjuene. I tillegg tok det ganske lang tid å skrive drøftingen. Spesielt det med å koble teorien til funnene. Noe som gjorde arbeidet ganske komplisert, var at jeg ikke hadde helt klare problemstillinger før drøftingen omtrent var ferdig. Problemstillingene ble tilpasset funnene på et vis. Det som kan være lett å glemme, er at ting som korrektur og ferdigstilling av oppgaven tar mye lengre tid enn det man tror. Dobbeltsjekking av kildelisten, rette figurnummer og figurliste, dersom man har det. Jeg satte av en hel uke til å finpusse oppgaven. Anonymkode: ce54b...41c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Del Skrevet 4. mars 2020 På 21.2.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev: transkribere og kode intervjuene. Jeg skal begynne å transkribere nå og lurer på om du har noen råd. Brukte du noe spesielt program? Til nå har jeg brukt vanlig lydavspilling og Word, men det er tungvint. Har lest om otranscribe, men vet ikke om vi har lov å bruke det. Anonymkode: b7f91...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Del Skrevet 4. mars 2020 På 21.2.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev: Det som kan være lett å glemme, er at ting som korrektur og ferdigstilling av oppgaven tar mye lengre tid enn det man tror. Dobbeltsjekking av kildelisten, rette figurnummer og figurliste, dersom man har det. Jeg satte av en hel uke til å finpusse oppgaven. Anonymkode: ce54b...41c Helt enig! Trykket meg inn i tråden for å minne TS om å sette av tilstrekkelig med tid til dette. Mange slurvefeil kan trekke en oppgave nedover karakterskalaen. Anonymkode: 74b35...6c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Del Skrevet 4. mars 2020 Brukte et semester (oppstart februar, innlevering 1. juli). Også rettsvitenskap 30 SP. Jobbet 20% (en dag i uka bare), og tok 40 ekstra SP ved siden av. Det gikk greit, men satte av 2 uker på slutten hvor jeg kun skrev og ikke noe annet (ferie fra jobben, eksamen ferdig i de andre fagene). Synes det gikk greit, men er skoleflink og synes selvstendig skriving er bedre enn vanlige fag. Problemet var egentlig jobben selv om det var så lite, tror ikke jeg hadde taklet 60% jobb i den perioden. Anonymkode: e9b80...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Del Skrevet 5. mars 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Brukte et semester (oppstart februar, innlevering 1. juli). Også rettsvitenskap 30 SP. Jobbet 20% (en dag i uka bare), og tok 40 ekstra SP ved siden av. Det gikk greit, men satte av 2 uker på slutten hvor jeg kun skrev og ikke noe annet (ferie fra jobben, eksamen ferdig i de andre fagene). Synes det gikk greit, men er skoleflink og synes selvstendig skriving er bedre enn vanlige fag. Problemet var egentlig jobben selv om det var så lite, tror ikke jeg hadde taklet 60% jobb i den perioden. Anonymkode: e9b80...93f On 3/4/2020 at 3:03 PM, AnonymBruker said: Helt enig! Trykket meg inn i tråden for å minne TS om å sette av tilstrekkelig med tid til dette. Mange slurvefeil kan trekke en oppgave nedover karakterskalaen. Anonymkode: 74b35...6c4 On 2/21/2020 at 5:14 PM, AnonymBruker said: Sikkert nok dersom du allerede har funnet teori og samlet inn dataene. Jeg begynte i januar og leverte i juli. Det ble 120 sider totalt. De første månedene gikk for det meste med til å gjennomføre intervjuer. Dette som tok lang tid var å organisere dette, ettersom jeg måtte finne intervjuobjekter, reise til caseområdet og så transkribere og kode intervjuene. I tillegg tok det ganske lang tid å skrive drøftingen. Spesielt det med å koble teorien til funnene. Noe som gjorde arbeidet ganske komplisert, var at jeg ikke hadde helt klare problemstillinger før drøftingen omtrent var ferdig. Problemstillingene ble tilpasset funnene på et vis. Det som kan være lett å glemme, er at ting som korrektur og ferdigstilling av oppgaven tar mye lengre tid enn det man tror. Dobbeltsjekking av kildelisten, rette figurnummer og figurliste, dersom man har det. Jeg satte av en hel uke til å finpusse oppgaven. Anonymkode: ce54b...41c Ts: Takk for alle deres tilbakemeldinger. Jeg er nå i gang med skrivingen, men finner at det er så utrolig kjedelig å skrive oppgaven. Jeg sliter også veldig med å skrive med egne ord, føler det blir veldig plagiat slik jeg holder på nå. Jeg blir også utrolig stresset av at veilederen min ønsker at jeg skal sende henne første utkast allerede 09.03. Jeg har bare 4000 ord så langt og tviler sterkt på at jeg får noe ut av veiledningen så tidlig. Er det en fin måte jeg kan spør om å få utsette veiledningen med ca 2 uker eller noe slikt? Jeg er redd for at hun skal bli skuffet for at jeg kommer så sent og sier at jeg ikke vil ha veiledning nå... Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Del Skrevet 5. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Takk for alle deres tilbakemeldinger. Jeg er nå i gang med skrivingen, men finner at det er så utrolig kjedelig å skrive oppgaven. Jeg sliter også veldig med å skrive med egne ord, føler det blir veldig plagiat slik jeg holder på nå. Jeg blir også utrolig stresset av at veilederen min ønsker at jeg skal sende henne første utkast allerede 09.03. Jeg har bare 4000 ord så langt og tviler sterkt på at jeg får noe ut av veiledningen så tidlig. Er det en fin måte jeg kan spør om å få utsette veiledningen med ca 2 uker eller noe slikt? Jeg er redd for at hun skal bli skuffet for at jeg kommer så sent og sier at jeg ikke vil ha veiledning nå... Anonymkode: 99634...0ad Må det være et ferdig utkast av hele oppgaven? Jeg hadde det slik at jeg sendte inn forskjellige deler, og alt var ikke ferdig før jeg sendte det inn. Forstod det slik at det var ganske vanlig. Anonymkode: ce54b...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Del Skrevet 5. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Må det være et ferdig utkast av hele oppgaven? Jeg hadde det slik at jeg sendte inn forskjellige deler, og alt var ikke ferdig før jeg sendte det inn. Forstod det slik at det var ganske vanlig. Anonymkode: ce54b...41c Det var egentlig sånn jeg tenkte også, men slik jeg forstod henne så gjør hun visst kun to gjennomlesninger og ikke mer... I følge henne så tar gjennomlesningen så lang tid at det ikke er tid til mer veiledning enn dette.. Vi har egentlig eleve timer med veiledning, men vet ikke hvordan hun regner på dette. så langt har jeg snakket med henne i telefon i 30 minutter bare. Fikk du vite av veilederen din hvor mye du hadde brukt av veiledningstiden din? Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #9 Del Skrevet 5. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var egentlig sånn jeg tenkte også, men slik jeg forstod henne så gjør hun visst kun to gjennomlesninger og ikke mer... I følge henne så tar gjennomlesningen så lang tid at det ikke er tid til mer veiledning enn dette.. Vi har egentlig eleve timer med veiledning, men vet ikke hvordan hun regner på dette. så langt har jeg snakket med henne i telefon i 30 minutter bare. Fikk du vite av veilederen din hvor mye du hadde brukt av veiledningstiden din? Anonymkode: 99634...0ad Nei, det var aldri et tema. Veit ikke hvor mange timer jeg hadde krav på, men veilederen stilte alltid opp når jeg hadde behov og leste alltid gjennom det jeg sendte inn. Anonymkode: ce54b...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #10 Del Skrevet 5. mars 2020 3 uker 😃 Anonymkode: b2066...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilli01 Skrevet 5. mars 2020 #11 Del Skrevet 5. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: 3 uker 😃 Anonymkode: b2066...35c wow, hva studerte du og hvor mange studiepoeng? Skrev du 24/7 da? hahah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Del Skrevet 7. mars 2020 TS: Jeg slet veldig de første dagene, men nå føler jeg at jeg har kommet i gang. Har foreløpig 3000 ord, men skal klare ca 5000 ord før jeg sender det til veileder om 2 dager. Jeg begynner heldigvis å se hvordan oppgaven skal se ut til slutt. Hvis jeg fortsetter i samme tempo så tror jeg at jeg klarer å ha helt ferdig førsteutkast til slutten av måneden, før jeg bruker den siste måneden til å finpusse oppgaven Anonymkode: 99634...0ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Del Skrevet 7. mars 2020 On 3/5/2020 at 6:05 PM, Lilli01 said: wow, hva studerte du og hvor mange studiepoeng? Skrev du 24/7 da? hahah Ts: fikk du en karakter du var fornøyd med? og skrev du hele tiden, eller unnet du deg noe fri? Jeg leker selv med tanken om å fullføre dette på 1 måned så jeg slipper å ha den hengende over meg de neste 2 månedene Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Del Skrevet 7. mars 2020 On 3/5/2020 at 6:04 PM, AnonymBruker said: 3 uker 😃 Anonymkode: b2066...35c 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts: fikk du en karakter du var fornøyd med? og skrev du hele tiden, eller unnet du deg noe fri? Jeg leker selv med tanken om å fullføre dette på 1 måned så jeg slipper å ha den hengende over meg de neste 2 månedene Anonymkode: 99634...0ad skulle sitere deg Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg brukte ett semester og jobbet 60%. Hadde to skrivedager i uka + helger (Jeg har to små barn, så det var jo begrenset hvor mye jeg kunne jobbe i helgene). Det gikk helt fint. Fikk B på oppgaven Anonymkode: fa0ce...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Del Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg brukte ett semester og jobbet 60%. Hadde to skrivedager i uka + helger (Jeg har to små barn, så det var jo begrenset hvor mye jeg kunne jobbe i helgene). Det gikk helt fint. Fikk B på oppgaven Anonymkode: fa0ce...407 Ts: Det er veldig motiverende å høre at det faktisk er mulig å klare det var det også juss eller? Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Del Skrevet 7. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: fikk du en karakter du var fornøyd med? og skrev du hele tiden, eller unnet du deg noe fri? Jeg leker selv med tanken om å fullføre dette på 1 måned så jeg slipper å ha den hengende over meg de neste 2 månedene Anonymkode: 99634...0ad Du kan jo forsøke å klare det på en måned, og når du egentlig har mer tid gjør det jo ikke noe om du ikke rekker det på en måned. Skriv for harde livet nå. Det er sikkert ikke så dumt å ha god tid på finpussen. Om du har en god disposisjon og plan for gjennomføring er nok mye gjort. Lykke til. Anonymkode: 74b35...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Del Skrevet 7. mars 2020 Ca 3,5 uker der to av de ble brukt til jobbing med den minst 12t dagen (bare der å ordne på referanser og rettskriving tok noen dager). Hadde plan og det meste på plass av data tidlig, så ble det en litt for lang pause før skrivingen ble startet for fullt. Anonymkode: de411...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Del Skrevet 7. mars 2020 Brukte 2,5 mnd i tillegg til 120% jobb. Fikk B. Var en travel høst, men gikk heilt fint for en begrenset periode. Anonymkode: 648cc...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #20 Del Skrevet 7. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ca 3,5 uker der to av de ble brukt til jobbing med den minst 12t dagen (bare der å ordne på referanser og rettskriving tok noen dager). Hadde plan og det meste på plass av data tidlig, så ble det en litt for lang pause før skrivingen ble startet for fullt. Anonymkode: de411...068 Ts: jeg er så dårlig på å jobbe lenge om gangen. Øynene begynner å gå i kryss etter 6 timer 😤 , men jeg skal klare å presse meg til å jobbe hardt de neste uken så jeg blir tidlig ferdig Anonymkode: 99634...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå