Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en opplevelse av at en annen person kan røre meg på avstand. Det kan være beføling, rykninger, fingre som blir beveget, prikking på skulder og hender som blir løftet. Jeg trodde egentlig ikke på slike ting. Og jeg har problemer med å tro at det faktisk er en annen sol gjør dette. Men hver gang jeg tenker på denne personen blir jeg tatt på. Ofte føles det ut som jeg blir tatt på seksuelt på kvelden. Blir også dunket borti, dette er slitsomt. Jeg får nå sikkert beskjed om her at dette ikke går ann. Men det er veldig krevede å leve meddette, så lurer derfor på om det er andre som har opplevd noe lignende? Dette startet for 9 mnd siden. Ville satt stor pris på det hvis noen som har opplevd noe slikt kan dele det.

Anonymkode: 80a25...b0d

Spørsmål 1: 

Hvilke diagnoser har du fra før?

Spørsmål 2:

Hvis du ikke har noen diagnoser, har du oppsøkt mental helse tidligere? 

Anonymkode: b760b...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en opplevelse av at en annen person kan røre meg på avstand. Det kan være beføling, rykninger, fingre som blir beveget, prikking på skulder og hender som blir løftet. Jeg trodde egentlig ikke på slike ting. Og jeg har problemer med å tro at det faktisk er en annen sol gjør dette. Men hver gang jeg tenker på denne personen blir jeg tatt på

Dette er ikke et religiøst eller filosofisk spørsmål, det er et helse spørsmål. Vrangforestilling, søk hjelp.

Anonymkode: 787e3...95f

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg med engel-kommentaren. Noe av det mest sinnsfriske man kan gjøre i alle situasjoner er å be til Gud, så nei, her er det ingen vrangforestillinger :P
Ts, jeg tror på det du opplever. Jeg har ikke opplevd akkurat det du beskriver selv, men jeg tror at det folk beskriver når de er såkalt "psykotiske" kan være helt reelt. Jeg har venner som har opplevd lignende ting, og jeg tror at det som gjør at man ikke klarer å holde slike energier ute, eller skille mellom det som er her og nå og det som er andre dimensjoner, er at man har sår fra tidligere i livet, der slike energier kan komme inn, samt at man er lite tilstede i kroppen. Så det kan absolutt hjelpe å gå i terapi, jeg fraråder ingen å få hjelp fra helsevesenet. Noe annet som også kan hjelpe er mindfulness, jeg tror det er psykologer som driver med det også..? Poenget er å komme tilbake i sin egen kropp, noe som stenger andre energier ute.

Anonymkode: d4436...b11

Jeg trodde ikke på noe som helst før. Nå er jeg overbevist om at gud/ vet ikke hva jeg skal kalle det, finnes. Så jeg har gjort meg livserfaringer som har bevist dette for meg. Tror det finnes noe som er der for oss i krisesituasjoner. Jeg får jo hjelp fra psykolog, men føler meg helt frisk. Bortsett fra denne opplevelsen her. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det da det har plaget meg i 8-9 mnd. Det veksler mellom seksuell berøring og dytt/slag...

Skrevet
15 minutter siden, Menchit skrev:

Tror ikke det du kjennerer vrangforestillinger, da hadde du imest sannsynlig kke ikke vært i tvil.

En over her skriver at sykdom kan gi lignende symptomer. Vet du hvilke, og har lege utelukket disse?

En lege tror vel at jeg har psykose. Men dette med ufrivillige bevegelser av kroppen er ekte. Spørsmålet er bare om det er noen som gjør det eller ikke. Akkurat det kan være vrangforestillinger. Så har ikke blitt sjekket for hva det fysiske jeg opplever er. Tviler på at man ville funnet noe svar. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål 1: 

Hvilke diagnoser har du fra før?

Spørsmål 2:

Hvis du ikke har noen diagnoser, har du oppsøkt mental helse tidligere? 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde ikke på noe som helst før. Nå er jeg overbevist om at gud/ vet ikke hva jeg skal kalle det, finnes. Så jeg har gjort meg livserfaringer som har bevist dette for meg. Tror det finnes noe som er der for oss i krisesituasjoner. Jeg får jo hjelp fra psykolog, men føler meg helt frisk. Bortsett fra denne opplevelsen her. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det da det har plaget meg i 8-9 mnd. Det veksler mellom seksuell berøring og dytt/slag...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En lege tror vel at jeg har psykose. Men dette med ufrivillige bevegelser av kroppen er ekte. Spørsmålet er bare om det er noen som gjør det eller ikke. Akkurat det kan være vrangforestillinger. Så har ikke blitt sjekket for hva det fysiske jeg opplever er. Tviler på at man ville funnet noe svar. 

Så du går til psykolog, legen tror du har en psykose, men du føler deg frisk, og du er skråsikker på at gud finnes. 

Ut i fra den informasjonen du har gitt, så vil det forundre meg hvis andre nå kommer med gode velmenende råd annet enn å be deg oppsøke profesjonell hjelp. Og de som til tross for den informasjonen du har gitt ønsker å gi deg råd, de bør kanskje oppsøke hjelp selv. 

Er vel ikke noe mer å si om denne saken. 

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken relasjon har du til denne personen? Kan du kutte kontakten med vedkommende? Er personen bra for deg? Osv.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken relasjon har du til denne personen? Kan du kutte kontakten med vedkommende? Er personen bra for deg? Osv.

Jeg har ikke noe kontakt med denne personen nå. Det eneste er at det er en telepatisk forbindelse mellom oss. Jeg har bare opplevd sterk telepati med to personer her i livet. Andre kan si hva de vil, men dette vet jeg er sant. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe kontakt med denne personen nå. Det eneste er at det er en telepatisk forbindelse mellom oss. Jeg har bare opplevd sterk telepati med to personer her i livet. Andre kan si hva de vil, men dette vet jeg er sant. 

Er det en person du ønsker å ha kontakt med? Kan du kutte det energetiske båndet mellom dere? Denne personen kan ikke nå deg om du ikke ønsker å ha kontakt.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en person du ønsker å ha kontakt med? Kan du kutte det energetiske båndet mellom dere? Denne personen kan ikke nå deg om du ikke ønsker å ha kontakt.

Hvordan kutter man slike bånd? Det er jo ikke mulig? Har møtt en person en gang som jeg ble dratt mot som en magnet, og var identisk med. Dette er ikke tilfellet med den andre personen. Men det er et bånd der. Med den første var det umulig å kutte et bånd. Føler jeg har prøvd alt for å kutte bånd. Det er jo et sjelebånd. 

Skrevet

Jeg forstår bare ikke hva han vil om det er han. Jeg prøver å ikke tenke på han, for han merker hver minste lille tanke. Og han dytter borti meg... for så å gi meg orgasme... veksler mellom dette. Det er litt skummelt. Aner ikke hva jeg skal gjøre. 

Skrevet

Dette høres ut som psykose av noe slag, godt du får oppfølging av profesjonelle. 

Skrevet

Er jeg på KG eller freak nå?🤪

Anonymkode: 7e7fa...69d

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg på KG eller freak nå?🤪

Anonymkode: 7e7fa...69d

Er det absolutt ingen her som har opplevd noe overnaturlig? Vet jeg ikke har psykose. Bare rart ingen opplever ting... 

Skrevet

Hvis duføler deg som at andre berører deg, hva med å sette grenser hvis du ikke liker det? Sett ut en intensjon om at den energien eller personen ikke skal røre deg.

Anonymkode: e78ff...20f

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis duføler deg som at andre berører deg, hva med å sette grenser hvis du ikke liker det? Sett ut en intensjon om at den energien eller personen ikke skal røre deg.

Anonymkode: e78ff...20f

Jeg føler jeg har prøvd alt. Men ingenting hjelper 😕 Det er verst på morgenen og kvelden. 

Skrevet

Du går til lege og psykolog men du er så vidt jeg forstår ikke medisinert? I så fall - hvorfor ikke? Hvilke diagnoser har du?

Det må jo være greit å prøve antipsykotisk i alle fall, da finner du lett ut om det er psykose eller ikke. Hvis det ikke er det så ville jeg bedt om nevrologisk utredning. 

Kan ikke forstå at helsevesenet lar deg gå med så store problemer uten å forsøke annet enn evt samtaleterapi. Høres veldig, veldig rart ut. Tror jeg ville byttet behandler

Anonymkode: 101ad...bf6

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du går til lege og psykolog men du er så vidt jeg forstår ikke medisinert? I så fall - hvorfor ikke? Hvilke diagnoser har du?

Det må jo være greit å prøve antipsykotisk i alle fall, da finner du lett ut om det er psykose eller ikke. Hvis det ikke er det så ville jeg bedt om nevrologisk utredning. 

Kan ikke forstå at helsevesenet lar deg gå med så store problemer uten å forsøke annet enn evt samtaleterapi. Høres veldig, veldig rart ut. Tror jeg ville byttet behandler

Anonymkode: 101ad...bf6

Jeg er oppegående og driver med idrett. Jeg kunne ikke dopet meg på kraftige medisiner. Psykologen tror vel på det jeg sier selv om hun ikke kan si det direkte. Men jeg har det egentlig veldig bra bortsett fra de unormale opplevelsene jeg prøver å få svar på. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Setter pris på hvis noen med lignende opplevelser kan kommentere. 😊

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter pris på hvis noen med lignende opplevelser kan kommentere. 😊

Jeg tror også dette er psykose, evt dissosiasjon. Har du opplevd vold og/eller overgrep tidligere? En del kan ha sanselig flashbacks og føle at noen tar på dem om de tidligere har opplevd seksuelle overgrep. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...