Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker du til å gjøre deg klar for en vanlig dag? Sminke, hår, klær, tilbehør osv. 

Tenker generelt når du skal ut av døren, ikke på fest eller andre anledninger. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om jeg dusjer eller dusjet kvelden før, og om jeg skal på jobb eller bare ut.

Dusj: 5 min

Sminke: 5 min til jobb, 2 min til ellers

Føne hår: 5 min om jeg har dusjet.

Totalt går det gjerne 20 min fra jeg går inn i dusjen til jeg er ute om jeg skal sminke meg og føne hår til jobb, hvis ikke er det kanskje 10 min :) Er ganske kjapp og gidder ikke så mye sminke, og så lenge håret er tørt er jeg fornøyd. Styler det ikke. Klær går fort å velge, det meste jeg har fungerer med alt.

Anonymkode: e5afc...c0a

Skrevet

Dusjer om kvelden etter trening. Tørker håret mitt da. Om morgenen pleier jeg å rette håret (5 min) sminke meg (5 min), klær (5 min). Totalt 15 min. Så bruker jeg og mannen 45 minutter på å få klær og pusse tennene til 2 barn😂  

Anonymkode: fa5ba...777

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke på at folk som faktisk står på badet og fikser sitt utseende med diverse rettetenger og sminke bruker fem minutter på hver av sekvensene. Det går nok litt mere tid enn det. Jeg som ikke bruker noen av delene bruker nok mere enn "fem minutter" på hver del av tannpuss, ansiktsvask, hudkrem, gre hår etc. 

Anonymkode: 3daa6...3cb

• Liker 4
Skrevet

10 min dusj og gre og sette opp håret

1 min å smøre inn krem og ta på deo

5 minutter toppen med å finne klær og ta på.

Klar til å gå ut

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på at folk som faktisk står på badet og fikser sitt utseende med diverse rettetenger og sminke bruker fem minutter på hver av sekvensene. Det går nok litt mere tid enn det. Jeg som ikke bruker noen av delene bruker nok mere enn "fem minutter" på hver del av tannpuss, ansiktsvask, hudkrem, gre hår etc. 

Anonymkode: 3daa6...3cb

Enig! Jeg bruker 15 min på ansiktsvask/krem og sminke.. 5 min på hår, og kanskje 5-10 min på å finne antrekk. og deretter kanskje 15 min på å hjelpe barn med å finne div ting, så det går ca 50 min før jeg er ute av huset.

Anonymkode: dc0fa...19a

Skrevet

Sminke 3 min (kun mascara og øyeskygge, av og til leppestift). Børster håret, tar kanskje i noe kokosfett, strikk.

Klær, finner fram på kvelden. Dusjer på kvelden. Om jeg dusjer rett før jeg skal ut, er jeg like svett og jævli etterpå at føles bortkasta.

Rettetang og slikt brukes ikke til vanlig.

Ungen kler seg mens jeg ordner mat. Ungen finner fram klær på kvelden.

For å si det sånn, vi står til vanlig opp ca 7.45 og er ute av huset senest 08.05. Effektivitet 😄

Anonymkode: 54796...873

Skrevet

Står opp 0700, ute av huset 07.20. Meste parten av tiden har gått til wc besøk. Så 5-10 min, men jeg sminker meg ikke, pusser tenner, grer meg og tar på ansiktskrem, pluss kler på meg. 

Anonymkode: 16fc5...1d5

Skrevet

Jeg bruker en time fra senga til døra når jeg skal på jobb. Hvor stor andel av den tida som brukes på å fikse meg varierer, det kommer bl.a. an på om jeg har dusjet kvelden før og hvor sikker jeg er på dagens antrekk. Å stå foran et overfylt klesskap og ikke ha noe å ha på seg kan som kjent være en tidkrevende affære... :plystre: Men jeg bruker ikke sminke og gjøre sjelden noe mer avansert med håret enn å børste det og samle i hestehale eller flette, så i teorien trenger jeg ikke så mye tid.

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Står opp en halvtime før jeg sitter i bilen på vei til jobb.

Da har jeg vasket ansiktet, pusset tenner, drukket et glass med proteiner og vitaminer, tatt på linser, sminket meg (mascara og bryn), kledd på meg, startet bilen, lagd to espresso, drukket en, den andre er med i bilen. Stresser så lite som mulig, det beste er om det blir et dobesøk etter kaffen også, da sjekker jeg også internettet for nyheter :)

Kan klare det på 20 min også, men jeg liker å ha god tid. 

Skrevet

Dusjer på kvelden, morgen: tannpuss, tar på deo, parfyme, renser ansikt med toner, tar på fukt krem, fukter håret. Sminker meg, tar ca 10 min, rufser til håret og setter det opp. Bruker 30 min fra jeg står opp til jeg er ute av døra. 

Anonymkode: 601d7...6bd

Skrevet

Det beste er å dusje på kvelden, det sparer jeg tid på. Da fletter jeg håret, og neste morgen har jeg fine bølger. Men om jeg må dusje om morgenen, ser det slik ut tidsmessig:

15 min med dusj, bruker god tid på håret.

15 min på å tørke håret og kle meg.

30 min på sminke: fuktighetskrem, foundation, pudder, highlighter, bronzing, brynstyling, øyeskygge, maskara og leppestift. Kjafser det ikke bare på, for å si det sånn. Det tar tid å se "naturlig pen" ut, tro det eller ei...

De siste fem-ti minuttene bruker jeg på å pakke med meg frokost og lunsj, samt eventuelt treningstøy.

Anonymkode: b57f4...838

Skrevet

Jeg bruker veldig lang tid, men jeg har fibromyalgi og trenger å gjøre alt i sakte tempo. Bruker 20-25 min i dusjen, 5 min på å få ut floker av langt hår, 10 min til rens PG krem til ansikt og bodylotion, så må bodylotion tørke litt før jeg kler på meg, så kanskje har jeg fått på klær innen en time fra da jeg startet. Så sminke på 10 min, og frokost på 10 min. Da nærmer det seg vel 1,5 time? 😅

Anonymkode: 6d725...b69

Skrevet

Bruker sirka 50 - 60 min fra udusjet til ny dusjet med sminket og ordnet hår. Påkledning kommer i tillegg, kan ta alt fra 5 min til opp til time om jeg ikke klarer å bestemme meg for klær. 

Anonymkode: 10aa8...d5f

Skrevet

Bruker ca 15-20 minutter fra jeg står opp og til jeg er klar til å dra :) Spørs litt om jeg skal dusje eller ikke, bruker dog ikke sminke til hverdags.

Anonymkode: 98934...691

Skrevet

Trenger en time fra jeg står opp til jeg drar på jobb. Bruker 20-30 på toalettet, dusj og hår (langt hår med floker, tar tid i dusjen). Resten av tiden går med til matpakker og en kopp kaffe, og 5-10 minutter på tannpuss, event. toalett og kle på meg. Bruker bare bittelitt pudder, så sminke tar vel 30 sekund. 

Anonymkode: a64b5...73f

Skrevet

10-15 min på å dusje, inkludert hårfjerning, hårvask/kur annenhver dag og diverse annet. 1 min hudpleie. (10 min en gang i uka når jeg bruker maske). 0-10 min på sminke og hår. Klær osv. finner jeg frem dagen før, tar 2-5 min. Bruker lite eller ingen sminke til hverdags, lar håret lufttørke og gjør sjeldent noe med det utenom å gre det.

Anonymkode: df5bc...fac

Skrevet

45-60 minutter om jeg skal dusje og føne håret i tillegg til hverdagssminke. 

Skrevet

20-25min hvis jeg ikke somler :) 

Skrevet

Skjekke mobilen i sengen: 30 min

Så på badet: 10 min.  (Tisse,pusse tenner, børste hår, deo,parfyme, krem i ansikt)

Klær: 10 min

Sminke: 30 min (primer,fondasion,rough,øyenskygge, eyenliner, maskara,leppestift)

Pakke sekken/div: 20 min

(Lage kaffe, lage matpakke, ta vitaminer, annet dilllldall)

Spille gitar: 5 min

Tid totalt:  Ca 01:45 min

Anonymkode: f4688...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...