Gå til innhold

Ekstremt tørr hud i ansikt, hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt rådvill, noen som vet om noe som fungerer?

Huden i ansiktet er tørr året rundt, flasser litt. Men har også litt uren hud innimellom selv om huden er tørr. 

Hjelp!

Anonymkode: c4cdd...c61

Skrevet

canoderm, karbamidkrem.  Kan også fås på blå resept ved eksem. men ok å kjøpe en tube på apoteket og prøve først. 

Anonymkode: 67ea8...34b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

canoderm, karbamidkrem.  Kan også fås på blå resept ved eksem. men ok å kjøpe en tube på apoteket og prøve først. 

Takk, har nok ikke då tørr at jeg får det på resept.

Skrevet

Ole Henriksen truth serum og ansiktskrem (gul krukke, husker ikke nytt navn men før het den Truth revealed super creme, om du vil spørre i butikk)... 

Fuktmaske fra Origins som sitter på hele natta er veldig bra; jeg bruker den mye nå på vinteren. Erborian har også en veldig god nattmaske, hvit med blå kork (kan sjekke navnet i kveld ;)) 

Pass også på å bruke en veldig mild rens. Jeg begynner fort å flasse av for sterk rens. Ole Henriksen truth juice daily cleanser funker bra på meg (gul tube, den foaming cleanseren i gul flaske ble for sterk, merkelig nok).

IKKE bruk veldig fete slaver fra apoteket (locobase osv) i ansiktet. Det forstyrrer den naturlige fuktproduksjonen slik at huden blir "lat" og venner seg til alt for mye fett. Fete kremer gir i tillegg milier og feil talgproduksjon.

Anonymkode: 7ba47...1ec

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2020 den 9.33, AnonymBruker skrev:

Støtter dette forslaget. Eventuelt kan du forsøke Miniderm eller Canoderm. Alle tre er parfymefrie og trygge for eksemhud. 

Anonymkode: 7a35a...1d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. Har stort sett tørr hud, men kan også slite litt med urenheter innimellom.

For meg funker Calm-serien fra Paulas choice veldig bra. Anbefales!

Anonymkode: ce882...d7e

• Liker 1
Skrevet

okey. jeg hadde samme hud som deg. var helt sykt tørr, flasset mye og etter en dusj var jeg så stiv i huden. I tillegg så hadde jeg noe uren hud iblant og litt oljete hud. Hudpleieren sa jeg hadde veldig fuktfattig hud. Hun anbefalte å fjerne den døde huden jevnlig med kjemisk eksfoliering, og hun anbefalte aha syre. Hun sa også at jeg mått tilføre fukt i dybden med et godt serum.

Jeg ble anbefalt Dark spot toneren fra Ole hendriksen (den inneholder endel glykose syre (aha)) og Bare Minerals Skinloglivety serumet. Ble helt sjokkert, det funket så mye bedre enn jeg hadde forventa.. Fikk nesten "ny" hud på noen dager. all tørrhet og olje forsvant. Jeg visste jo egentlig at jeg nok hadde fuktfattig hud. men hadde ikke tenkt på at den døde huden lå og sugde til seg all fukten jeg prøvde å tilføre. 

Har i ettertid begynt å bruke The ordinary, og er superfornøyd med deres glyskolsyre toner og Aha bha Peelen. Helt fantastiske og billige produkter (80kr!) 

• Liker 3
Skrevet

Denne hjelper godt mot tørr hud, finnes i alle apotek:

Bilderesultater for Carbaderm

Anonymkode: ee645...19b

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, mlifjeld skrev:

okey. jeg hadde samme hud som deg. var helt sykt tørr, flasset mye og etter en dusj var jeg så stiv i huden. I tillegg så hadde jeg noe uren hud iblant og litt oljete hud. Hudpleieren sa jeg hadde veldig fuktfattig hud. Hun anbefalte å fjerne den døde huden jevnlig med kjemisk eksfoliering, og hun anbefalte aha syre. Hun sa også at jeg mått tilføre fukt i dybden med et godt serum.

Jeg ble anbefalt Dark spot toneren fra Ole hendriksen (den inneholder endel glykose syre (aha)) og Bare Minerals Skinloglivety serumet. Ble helt sjokkert, det funket så mye bedre enn jeg hadde forventa.. Fikk nesten "ny" hud på noen dager. all tørrhet og olje forsvant. Jeg visste jo egentlig at jeg nok hadde fuktfattig hud. men hadde ikke tenkt på at den døde huden lå og sugde til seg all fukten jeg prøvde å tilføre. 

Har i ettertid begynt å bruke The ordinary, og er superfornøyd med deres glyskolsyre toner og Aha bha Peelen. Helt fantastiske og billige produkter (80kr!) 

Bare lurer litt- bruker du da først rens på huden, så toner, så serum og så krem? Jeg har aldri i mitt liv brukt toner serru. skal man bruker toner hver dag? Og skjønner jeg deg rett at du har begynt å bruke the ordinary i stedet for Ole H og Bare minerals? 

Anonymkode: 7ba47...1ec

Skrevet
På 22.2.2020 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Støtter dette forslaget. Eventuelt kan du forsøke Miniderm eller Canoderm. Alle tre er parfymefrie og trygge for eksemhud. 

Anonymkode: 7a35a...1d7

På 23.2.2020 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Denne hjelper godt mot tørr hud, finnes i alle apotek:

Bilderesultater for Carbaderm

Anonymkode: ee645...19b

Er dette fete kremer?

I så fall tetter det porene mine og gir urenheter.

Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale en rutine bestående av Missha time revolution the first treatment essence, The Ordinary matrixyl 10 + ha, Hada Labo gokujyun premium lotion, et valgfritt serum, Cerave facial moisturizing lotion og eventuelt en olje til slutt. Dersom du er på utkikk etter en mild cleanser, vil jeg anbefale Hada Labo gokujyun super hyaluronic acid cleansing foam. Jeg har opplevd disse produktene som veldig lette og fuktighetsgivende. Har definitivt hjulpet meg med min dehydrerte hud.

Endret av Chin up
Skrivefeil
Skrevet

Det eneste som fungerer for min hud som er veldig tørr om vinteren men allikevel kan ha tendens til litt urenheter er kremen intensive moisture balance fra Dermalogica. Den gir nok fukt samtidig som den ikke tetter porene. 

Anonymkode: 461c3...7cd

Skrevet

Clarins face treatment oil er veldig god. Bruker den hver dag i vinterhalvåret under dagkremen, og gjerne bare den om natten.

Skrevet

Clarins double serum. Ganske dyrt, men absolutt verdt pengene synes jeg. Passer også alle hudtyper.

Annonse
Skrevet

Anbefaler å sjekke INCI av alt du bruker (til å med rens!!!). Det finnes mange produkter som gir umiddelbart effekt, men ødelegger huden etter hvert (PEG, SLS, SLES, Silikoner osv...)😣 Velg gjerne produkter som faktisk transporterer gode ingredienser dypere (f.eks. hyaluronsyre lukket i liposomer). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...