AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Tidlig i februar fikk jeg et jobbtilbud som jeg takket ja til. Begynte i jobben rett etterpå (stillingen begynner egentlig 15.mars, men de har behov allerede nå). Stillingen er lyst ut, men jeg søkte ikke på den. Sjefen sendte meg mail og lurte på om jeg var interessert i jobb. Bedriften kjenner til meg siden jeg har vært utplassert der tidligere. Stillingen ligger fremdeles utlyst. Jeg har fått bekreftet muntlig at stillingen er min og at sjefen ikke skal gå videre med andre søkere. Jeg har ikke fått kontrakt enda. Sjefen sa at han må sjekke opp hva jeg skal ha i lønn. Men jeg har altså ikke sett snurten av en arbeidskontrakt på en måned. Når er det vanlig at man får kontrakt? Er det greit å spørre etter kontrakt igjen? Jeg har sagt opp den andre jobben min og vil ha dette på plass fortest mulig, begynner å få en uggen følelse... Eller er det bare jeg som overtenker? Min forrige arbeidsgiver hadde kontrakt klar første dagen jeg skulle jobbe. Anonymkode: 8bd09...ce6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Du møter ikke på jobb før kontrakt er i boks. Enkelt og greit. Det er ulovlig av arbeidsgiver og ikke ha kontrakt med sine ansatte Anonymkode: 908fa...06d 4
draug 75 Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 Kontrakten sier alt om lønnabetingelser, arbeidstid, etc. Den styrer også oppsigelse. Så du vet ikke hva du skal gjøre eller når du skal komme. At "sjefen" din må sjekke hva du skal ha i lønn og bruker en måned på det, det bare forsterker inntrykket av amatørmessighet. For alt du vet har du nå jobbet en måned gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 Det viktige er at du skriver opp alle timer du jobber slik at du kan få etterbetalt lønn siden dette ikke er lovfestet. Hvis det ikke foreligger kontrakt med en gang, så er det som regel vilkår i AML som gjelder for arbeidstid o.l. med mindre dere har tariffavtale og vilkår er tariffestet. Anonymkode: 40706...9ca
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 Bli organisert Anonymkode: 776e3...028
ErGlad Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 I følge loven har arbeidsgiver en måned på seg for å gi deg arbeidskontrakt. Har du fått lønn ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå