Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har prøvd i over 1 år og ennå ikke noe hell. Jeg har nå blitt henvist til spesialist i april for å få hjelp. 

Søker rundt på nette og jeg finner veldig mye om hva som kan være galt, men ikke så mye om hva som kan bli gjort hvis det er noe galt.. Kan noen svare på hva slags muligheter som finnes? Hva var i veien med dere? Og hva har dere gjort for å prøve å fikse det? 🙂 

Hilsen en veldig nervøs dame

Anonymkode: 39862...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde i 2 år. Det var ingenting som var galt vi hadde bare uflaks! 🙈 Vi hadde gitt opp prøvingen. Plutselig ble jeg tilfeldigvis gravid 🤰 i desember. 😊

Ønsker deg lykke til med prøvingen. 

Anonymkode: 8b372...0d5

Skrevet

Vi prøvde i litt over 3 år før det klaffet. Alt i orden med oss begge to, så vi har bare hatt  uflaks. Er gravid nå i uke 17 😊

Anonymkode: e1b35...89e

Skrevet

Hei, 

Vi var ufrivillig barnløse og er nå gravide med termin om en uke. Her var det mannen sine sædceller som hadde lav kvalitet og vi endte opp med IVF (ICSI). Jeg hadde også hjerteformet livmor, men ikke et stort nok problem til at jeg trengte å bli operert :)

Det er mange faktorer som gjør at dere kan være ufrivillig barnløse. Det er nettopp derfor man får tilbud om undersøkelse. 
Hva man kan gjøre avhenger selvsagt av hva som er galt. Er det tette eggledere kan man operere, er det lav sædkvalitet er det ICSI f.eks. 
Vanligste er vel IVF dersom man oppdager noe unormalt, men som sagt.. det avhenger av hva de finner ut av på undersøkelsen.

Anonymkode: b7a40...384

Skrevet

Vi prøvde i ca 11 måneder før jeg ble gravid i oktober, men mistet. Det var ingenting galt med verken meg eller mannen. Nå prøver vi igjen og har fått letrozol for å booste eggløsningen. Flaks, uflaks?

Skrevet

Bestevenninnen min prøvde i tre år. Det viste seg at mannen hadde trege svømmere og hun litt uregelmessig eggløsning. De brukte letrozol og eggløsningssprøyte før inseminering i fire sykluser, og er nå 32 uker på vei. 

Anonymkode: 65c7d...d9c

• Liker 1
Skrevet

Er ikke noe galt med oss, har hittil prøvd 1,5 år. Blir to år i juni.  Har prøvd clearblue monitor, og noen kjerringråd som vitaminer. Har gått ned 20 kg så håper det går snart. Men jeg har helt ærlig gitt opp å klare det naturlig. Vi venter bare på at jeg skal bli ferdig avklart på nav, også skal vi få mer hjelp. 

Anonymkode: 1b24b...e0b

Skrevet

Hei, jeg er gravid nå med prøverør etter nesten fem år med prøving. Vi har uforklarlig infertilitet, altså at legene ikke finner noe galt med noen av oss, men dette gjelder faktisk en god del av dem som ender opp med prøverør. Enten kan man bare ha utrolig uflaks, eller det kan finnes faktorer som legevitenskapen rett og slett ikke har lært om ennå. 

Anonymkode: 9cc87...4b1

• Liker 1
Skrevet

Oss fant de heller ikke noe galt med da vi ble undersøkt etter å ha prøvd i et drøyt år. Vi prøvde litt til på egenhånd, med eggløsningstester. Så prøvde vi noen ganger med hormonkurer. Det blir oftest brukt når man har manglende eller sjelden eggløsning, men det kunne hjelpe oss også, dermed ga vi det en sjanse. Deretter gikk vi rett på IVF. Vi fikk et barn med IVF, og i etterkant ble jeg gravid og vi fikk et barn til uten hjelp. 

Anonymkode: 563f9...e13

• Liker 1
Skrevet

Vi har prøvd i 2 år. Ble gravid to ganger, men begge endte med tidlig spontanabort. Undersøkelse viste at min samboer sine sædceller svømmer dårlig. De fant og at jeg hadde litt lave eggreserver for alderen (dette skal ikke ha så mye å si for å bli gravid, men tolker det sånn at jeg sikkert ikke har så mange fruktbare år igjen). Vi skulle egentlig begynne med IVF behandling denne måneden, men ble gravid igjen rett før vi skulle starte.

Anonymkode: e52fb...09e

Skrevet

Prøvde i 1,5 år med førstemann, hadde en SA underveis. Nå har vi prøvd i 10 mnd på nr to, uten hell. Ble diagnostisert med PCOS i januar (uregelmessige sykluser), og begynt på metformin. Nå er jeg ganske sikker på at jeg for første gang har en normal syklus 🙂 

fikk henvisning fra legen til gyn når vi hadde prøvd i 6 mnd pga de lange syklusene, men var litt ventetid for å komme inn. 

krysser fingrene for to blå snart 🙂 

Skrevet

Vi var ufrivillige prøvere. Brukte 2 år før jeg ble gravid med første barnet og 1 år med barn nummer 2. Ble ikke funnet noen feil med meg eller mannen, fikk beskjed om at noen par er litt dårlig match uten at det nødvendigvis er noe galt. Ble naturlig gravid med barn 1, men hadde mislykkede IVF forsøk i forkant. Barn nummer to ble til med ICSI etter 3 forsøk hvor ingen egg ble befruktet.  

Anonymkode: f0487...f28

Skrevet

Ufrivillige prøvere😂🏽 (Måtte bare - beklager)

Anonymkode: 8f595...564

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ufrivillige prøvere😂🏽 (Måtte bare - beklager)

Anonymkode: 8f595...564

Ops, litt uheldig der 😂 😅

Anonymkode: f0487...f28

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...