Gå til innhold

Hvilket øye er ditt dominante? Hvilken hånd er din dominante?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er veldig gøy å skyte pil og bue, men jeg oppdaget at det en fordel hvis du kan skyte med den siden ditt dominante øye er. Det jo ganske normalt at hvis man er høyrehendt så er høyre øye dominant, og hvis man er venstrehendt så er venstre øye dominant. Men jeg er høyrehendt med et venstre øye som er dominant. :sukk: 
Det gjør det litt vanskeligere når jeg skal sikte på ting. Jeg har for eksempel veldig lyst å sikte med mitt venstre øye når jeg skyter med rifle, men jeg må skyte på høyre side. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymkode: 6abc7...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venstre øye og høyre hånd her også. 

Skrevet

Hvilket øye som er dominant kan faktisk endres med trening. Mange skyttere som bruker en lapp på ene øyet en stund for det formålet.

Anonymkode: 07be8...0cb

Skrevet

Jeg har en tilstand i høyre øye som forårsaker forringelse av netthinnen selv om jeg ser veldig godt med det. Venstre øye er fryktelig, men dette viser ikke konstant forringelse.

Jeg er ambsidextrous, men jeg føler større dominans i venstre hand.

Anonymkode: 330d9...c5d

Skrevet

Høyre hånd, venstre øye.

Anonymkode: b11aa...1ee

Skrevet

Høyre hånd, venstre øye

Anonymkode: f9efb...320

Skrevet

Venstre hånd, høyre øye.

Skrevet

Høyre hånd. Venstre øye. 

På tross av at venstre øye ser vesentlig dårligere enn høyre. 

Anonymkode: 4779d...d02

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Venstre hånd, venstre øye 

Skrevet

Høyre og høyre her også. Trodde det var det  vanligste.

Anonymkode: 1b5b5...5cd

• Liker 1
Skrevet

Mitt venstre øye.

Jeg bruker høyre og venstre hånd like mye. 

Skrevet

Høyre og høyre. Sikkert ikke tilfeldig at jeg kun klarer blunke individuelt med venstre øyelokk :ler:

Skrevet

Jeg er venstrehendt og har høyredominante øyner.

Dengang jeg var aktiv skyter kjøpte jeg en slik øyelapp for å ha over høyre øye slik at det ble riktig 

Anonymkode: d8c66...f5b

Skrevet

Bruker begge hendene like mye, men skriver som oftest med høyre(selv om jeg skriver greit med venstre også). Venstre øye er dominant. 

Anonymkode: 866a9...636

Skrevet

Høyre og høyre 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1d714...ec8

Skrevet

Venstre øye og høyre hånd.

Første gang jeg skylle skute pistol i forsvaret var ingen videre suksess for å si det slik. Det ble bom etter bom, etter bom etter bom.. Så lukket jeg høyre øye, og jaggu traff jeg. 

Anonymkode: 3fc50...cba

• Liker 2
Skrevet

Høyrehendt, bruker venstre øyet når jeg tar bilder. Bruker også gaffelen i venstrehånda som venstrehendte. 

Anonymkode: c9ab9...a56

Skrevet

Bruker begge hendene like mye, men lærte å skrive med høyre. Skriver løkkeskrift med venstre og og den blir penere enn høyres. 
Dominant høyre øye. 

Skrevet

Jeg er 'veldig' venstrehendt. Venstre hånd, venstre øye, venstre fot hvis jeg skal hinke, venstre øre når jeg holder telefonen. Sistnevnte upraktisk hvis jeg skal notere (med venstre hånd) mens jeg snakker i mobilen. Har dessuten med tiden fått litt nedsatt hørsel på venstre øre. 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...