AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Lang historie kort; Jeg begynte på skolen i høst, og tar intensivt skole på et år. Dette er noe jeg har drømt om i flere år, men av diverse grunner, har det ikke latt seg gjøre før nå. I tillegg har jeg en tidskrevende hobby, ny valp i hus, og jeg jobber ved siden av. "Krangelen" begynte i september. Da spurte en venninne av meg om hun kunne komme på besøk. Jeg sa beklager, jeg har ikke tid akkurat nå, da jeg står på farta til skolen. Et par dager senere spurte hun igjen, om jeg hadde tid til besøk om 10 min, for da kjørte hun forbi. Jeg måtte bare beklage igjen, da jeg satt å skrev en oppgave som hadde deadline samme dagen. Da sa hun bare ok, da tar vi det bare igjen da! Også la hun på. (Ergo, dette skjedde to dager, samme uka) Noen dager senere spurte jeg om hun ville komme på besøk xxx dag, og da fikk jeg konsekvent til svar at det hadde hun ikke tid til. Helt i orden, så tenkte jeg ikke noe mer over det, enn at da hadde hun vel ikke tid. Jeg spurte igjen senere om hun hadde tid xxx dag, men det hadde hun ikke. I etterkant har jeg sendt meldinger, snapper osv, som hun i all hovedsak har ignorert, eller bare trykket på "tommel opp" på. Eller bare svart "ok". Ergo, liten respons, så jeg forsto det som at hun var sint. Lysten på å mase igjen om hun har tid til besøk/komme på besøk, har desverre ikke vært stor, når jeg fikk så liten respons. Til bursdagen min noen uker senere, fikk jeg heller ikke gave. Jeg har prøvd å sende snapper og meldinger som vanlig, å tenkt at det sikkert kommer seg etterhvert, og at hun kanskje har mye å styre med. Til jul spurte jeg om hun hadde tid til et lite besøk, da jeg hadde gave til henne. Etter mye om og men, hadde hun tid den ene dagen, og da jeg leverte gave, leverte hun bare fra seg gaven til meg, travet frem og tilbake, før hun sa hun måtte gå. I tiden som har gått, har jeg som sagt stadig sendt meldinger eller snapper, men jeg får sjeldent respons. Hun spør ikke hvordan det er med valpen, hvordan skolen går, eller noenting. Og jeg har bare tenkt at det sikkert kommer seg etterhvert, da jeg ikke helt forsto at hun kunne være så sint. I januar skjedde det noe trist som berørte min venninne og hennes familie, og jeg var på døra å leverte blomst, et kort, og skrev en melding at jeg ikke ville trenge meg på, men at hun kunne si i fra når hun ønsket besøk. Så kommer sjokkbeskjeden... Jeg fikk høre fra en annen at min venninne er gravid... og 7 måneder på vei! Jeg sender melding til henne å spør om dette stemmer, og hun bekrefter. Da skriver jeg tilbake at jeg syns det var kjempetrist å få høre dette via noen andre, så sent, mtp at vi har vært bestevenner i 25 år. Hun svarte at det kunne hun forstå, men at hun skulle si det til meg den uken hun spurte to ganger om å komme på besøk, men jeg hadde jo ikke tid, så da ble det bare sånn.... Jeg skrev at "jeg prøvde jo å invitere deg uka etter?" Og da fikk jeg til svar at hun hadde vært på sykehus, så da hadde hun ikke tid, og at hun hadde mye smerter, men at det gikk bra.. og dette kunne jo virkelig ikke jeg vite!! Og jeg er helt sjokkert... Jeg har jo prøvd å invitere, å skrive, i etterkant av at hun spurte to ganger den ene uken, og kan virkelig ikke forstå at fordi jeg ikke hadde tid to dager en uke, så ryker vennskapet på denne måten.. for en gang skyld, gjør jeg noe for meg selv i livet, å starter på skolen igjen, slik jeg har drømt om i mange år, også får jeg så lite forståelse tilbake... og min venninne er veldig klar over at jeg i alle år har vært lei meg for at jeg ikke fikk tatt skolen, og at dette har betydd mye for meg.. og jeg forstår virkelig ikke hva jeg har gjort som er så til de grader galt?? Har jeg virkelig vært så urimelig? Jeg hadde ingen forutsetninger for å vite at hun skulle fortelle meg at hun var gravid, jeg ante som sagt ingenting. I tillegg mener jeg hun hadde flere anledninger til å fortelle det på melding eller lignende, men det ble aldri gjort noe som helst forsøk på å si noe til meg. Og hver gang jeg tok kontakt med henne, smekket hun i grunn bare hånda av meg, med responsen sin. Og nå er jeg egentlig bare helt... sjokkert, og tom for ord... Anonymkode: 8d7ca...528 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Hormonell kanskje.. Anonymkode: 3ecd9...048 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Hun er rett og slett egoistisk og ingen ting å samle på. Anonymkode: 71fdc...5fa 29
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hormonell kanskje.. Anonymkode: 3ecd9...048 Ja, og det har jeg stor forståelse for, men allikvel så syns jeg det er en kjempe overreaksjon å smekke hånda av meg så til de grader fordi jeg desverre ikke hadde tid 2 dager? Det er jo ikke greit å behandle folk som dritt fordi de ikke sitter klare for besøk i det øyeblikket man ringer? Vi har vært bestevenninner i 25 år.... og jeg vet hun har straffet andre venninner på denne måten før, før hun ble gravid, med da var det ved litt større saker, og ikke veldig nære venninner.. Anonymkode: 8d7ca...528 18
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 Dette kommer til å ordne seg på sikt, hvis du vil. Bare legg deg flat, venninnen din er super hormonell og idiot akkurat nå. Kjøp eller lag en fin babygave, og gå på barselbesøk. Vis engasjement når barnet har kommet. Du har ikke gjort noe feil. Men noen ganger svelger man kameler om man vil at menneskelige relasjoner skal bestå. Anonymkode: 73d22...2c0 11
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er rett og slett egoistisk og ingen ting å samle på. Anonymkode: 71fdc...5fa Jeg sitter i alle fall igjen og er kjempeskuffet... jeg ville aldri noen sinne gjort noe slikt mot en venninne, og jeg har vært der i tykt og tynt for henne, og jeg kan ikke si jeg noengang har sviktet henne. Og etter et turbulent forhold i mange år, hvor jeg aldri fikk tatt den utdannelsen jeg ønsket, fordi jeg ble holdt igjen, hadde jeg virkelig håpet at de aller nærmeste skulle heie litt mer på meg... Anonymkode: 8d7ca...528 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette kommer til å ordne seg på sikt, hvis du vil. Bare legg deg flat, venninnen din er super hormonell og idiot akkurat nå. Kjøp eller lag en fin babygave, og gå på barselbesøk. Vis engasjement når barnet har kommet. Du har ikke gjort noe feil. Men noen ganger svelger man kameler om man vil at menneskelige relasjoner skal bestå. Anonymkode: 73d22...2c0 Det kommer jeg ikke til å klare. Jeg kommer ikke til å klare å si "sorry, jeg var en idiot som sa nei to ganger", å legge meg flat for noe jeg ikke har gjort?? Og som svar, fikk jeg at hun gav faen i meg i 5 måneder, og ikke har sagt noenting, også skal jeg legge meg flat? Jeg kan ikke ha det sånn at hvis jeg sier er jeg ikke har tid til besøk en dag, så risikerer jeg at venninna mi blir rasende, da tør jeg ikke si nei da.. Anonymkode: 8d7ca...528 35
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Og det at man er hormonell, gir desverre ingen rett til å behandle folk som dritt i månedsvis.. jeg har alltid vært der for henne, og andre mennesker har nå sitt å stri med de og. Jeg behandler ikke folk rundt meg på den måten fordet.. Anonymkode: 8d7ca...528 29
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 Og ikke minst; hadde hun sagt noe som helst om at hun var gravid, så hadde jeg jo visst, og kunne forstått bedre da! Det er ikke så lett for meg å ta hensyn til noe jeg virkelig ikke kunne forutse... Anonymkode: 8d7ca...528 14
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og ikke minst; hadde hun sagt noe som helst om at hun var gravid, så hadde jeg jo visst, og kunne forstått bedre da! Det er ikke så lett for meg å ta hensyn til noe jeg virkelig ikke kunne forutse... Anonymkode: 8d7ca...528 Så hvorfor skriver du her? Du vet jo tydeligvis hva du skal gjøre? El skriver du for at vi skal si for en idiot hun er? Ja hun overreagerte. Men som voksne folk må vel dere klarer å snakke ut om dette på en moden måte og ordne opp. Anonymkode: 7b7b3...629 8
Kaisamaia Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 Det handler ikke om at hun ikke heier på deg. Det handler om at hun er gravid, overfølsom og hormonell. Du sier hun har vært litt slik mot andre før også. Detre forsterkes nok nå når hun er gravid. Er selvfølgelig ganske urimelig overfor deg, men for henne høyst reelt og vondt. ♥ 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, Kaisamaia skrev: Det handler ikke om at hun ikke heier på deg. Det handler om at hun er gravid, overfølsom og hormonell. Du sier hun har vært litt slik mot andre før også. Detre forsterkes nok nå når hun er gravid. Er selvfølgelig ganske urimelig overfor deg, men for henne høyst reelt og vondt. ♥ Å unnskylde folk slik er rett og slett bare teit. Slike mennesker trenger man ikke i livet sitt. Anonymkode: 71fdc...5fa 21
tangent Skrevet 20. februar 2020 #13 Skrevet 20. februar 2020 Hun oppfører seg skikkelig urimelig. Du sier hun har gjort lignende ting mot andre før, selv om det da var for "større" ting, det sier nok mye om henne. Det er sånn hun takler ting. Dårlig måte å takle ting på, men nå gikk det utover deg. Hadde jeg vært deg så ville jeg nok sendt henne en ærlig melding til der jeg skrev at jeg er lei for at hun ble såret, og at jeg ikke på noe tidspunkt prøvde å avvise henne, hvis det var det hun følte. Utover det, så er det ikke særlig mye mer du kan gjøre. Er det sånn hun er, så er det sånn hun er. Det blir jo strengt talt hennes tap hvis hun i lengden takler alle konflikter ved å totalt avvise mennesker. Men jeg skjønner at det er veldig sårende for deg. Jeg hadde også vært såret, men sannsynligvis klart å komme over det hvis vennskapet var viktig nok og hun reagerte positivt på en slik melding som skissert ovenfor. (men også; ta et lite oppgjør med hva hun gir deg som venninne, for hvis du ikke føler at hun støtter deg i det du driver med og prøver å få til, er hun faktisk en god venninne?) 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Skrevet 20. februar 2020 Dette er jo helt tydelig ikke hele bildet. Venninnen din har sikkert følt seg nedprioritert lenge, og når hun ble møtt av «har ikke tid» når det var noe såpass viktig for henne som en graviditet, fikk hun sikkert bare nok. Ingen av oss kan vite hvorfor hun er sint, men det sier seg selv at du ikke blir blåst av for at du ikke hadde tid to ganger på en uke - det ligger noe mer bak. Kanskje hun ikke føler for å rydde opp i ting etter den episoden, fordi hun da innså at vennskapet deres ikke var så mye å samle på likevel? Bare en tanke.. Anonymkode: 00236...f8c 18
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #15 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hvorfor skriver du her? Du vet jo tydeligvis hva du skal gjøre? El skriver du for at vi skal si for en idiot hun er? Ja hun overreagerte. Men som voksne folk må vel dere klarer å snakke ut om dette på en moden måte og ordne opp. Anonymkode: 7b7b3...629 Hvorfor jeg skriver her? Jeg skriver her fordi jeg er kjempeskuffet, jeg har aldri opplevd at noen har behandlet meg på den måten før.. Jeg har aldri opplevd at en venninne har kuttet meg ut fordi jeg ikke hadde tid to dager på en uke. Med jobb, intensiv skole på et år, og mye annet, så hadde jeg desverre ikke sjans den uka pga innlevering og skole. Og jeg spurte jo som sagt uka etter, da jeg tenkte mye på det, men da var det tydeligvis for sent.. Anonymkode: 8d7ca...528 4
Hermine2005 Skrevet 20. februar 2020 #16 Skrevet 20. februar 2020 Jeg synes vi skal se dette fra begge sider. Det er mest sannsynlig en misforståelse. Da du sa at du ikke kunne komme på besøk trodde hun sikkert at du ikke brydde deg noe særlig, selv om du sa at du hadde skole. Senere har hun vert frekk og ignorert deg og det er ikke greit, men det kan hende at hun ikke mente å være så frekk for hun hadde jo masse hormoner i kroppen pga hun var gravid. Du har sikkert også misforstått dette. Du trodde sikkert at det ikke var så farlig at du ikke kunne komme på besøk akkurat de 2 dagene, og brydde deg ikke noe sirlig, og da ble vennen din lei seg og begynte og være frekk fordi hun trodde at du ikke brydde deg om henne. Dette er bare min tanke om dette. Svar gjerne!!:) 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #17 Skrevet 20. februar 2020 3 minutter siden, Kaisamaia skrev: Det handler ikke om at hun ikke heier på deg. Det handler om at hun er gravid, overfølsom og hormonell. Du sier hun har vært litt slik mot andre før også. Detre forsterkes nok nå når hun er gravid. Er selvfølgelig ganske urimelig overfor deg, men for henne høyst reelt og vondt. ♥ For meg så et det fryktelig vondt at hun avviser alle mine forsøk på å ta opp kontakten igjen også, når alt jeg gjorde, var å si beklager, jeg rekker ikke, to ganger på en uke. Anonymkode: 8d7ca...528
Chiyo Skrevet 20. februar 2020 #18 Skrevet 20. februar 2020 Hun venninnen din virker veldig spesiell. Hun kunne ringt deg eller sendt en melding om graviditeten. At du få beskjed om at noen ikke har tid en uke hvor ting er litt hektisk, betyr ikke at du kan bare furte og unngå dem i flere måneder i ettertid. Snakk om å bære nag, og for ingenting. Jeg tror jeg hadde bedd henne om å vokse opp, gravid eller ikke. 8
Kaisamaia Skrevet 20. februar 2020 #19 Skrevet 20. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å unnskylde folk slik er rett og slett bare teit. Slike mennesker trenger man ikke i livet sitt. Anonymkode: 71fdc...5fa Jeg unnskylder henne ikke, jeg forklarer en mulig årsak. Kanskje har hun en enorm frykt for avvisning, at det ligger noe mer bak her. Og dette forsterkes selvfølgelig ved en graviditet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #20 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, Hermine2005 skrev: Jeg synes vi skal se dette fra begge sider. Det er mest sannsynlig en misforståelse. Da du sa at du ikke kunne komme på besøk trodde hun sikkert at du ikke brydde deg noe særlig, selv om du sa at du hadde skole. Senere har hun vert frekk og ignorert deg og det er ikke greit, men det kan hende at hun ikke mente å være så frekk for hun hadde jo masse hormoner i kroppen pga hun var gravid. Du har sikkert også misforstått dette. Du trodde sikkert at det ikke var så farlig at du ikke kunne komme på besøk akkurat de 2 dagene, og brydde deg ikke noe sirlig, og da ble vennen din lei seg og begynte og være frekk fordi hun trodde at du ikke brydde deg om henne. Dette er bare min tanke om dette. Svar gjerne!!:) Jeg forstår at hun følte seg såret, Det gjør jeg! Og det er derfor jeg ved to anledninger (allerede uken etter) etter dette prøvde å invitere henne, hvor hun bare takket nei. Men ting hadde vært veldig anderledes om hun spurte om jeg hadde tid til besøk, fordi hun ville snakke med meg, kontra å være spørre om jeg hadde tid til besøk. Jeg trodde det bare var vanlig besøk, siden hun ikke sa noe.. Anonymkode: 8d7ca...528 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå