Gå til innhold

Foreldre som tar barnet på 6 år med på ulike fritidsaktiviteter/idrett 4 dager i uka?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor jeg flere ganger har sett barnet regelrett gråte av utmattelse på slutten av tolvtimers dagene, hvor bra er dette egentlig for barnet?!

Og hvor bra er det for barnet å se foreldrene sine under to timer i døgnet i ukedagene?!

Virker nesten som det har gått prestisje i det for enkelte foreldre at småbarna skal være med på mest mulig aktiviteter etter skole og sfo. Men barn trenger vel også å få slappe av som vi gjør etter jobb, hente seg inn og få være sammen med foreldrene sine?!?

Anonymkode: 0fa62...2a6

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Vegansucks said:

Enig, stakkars barn

Ja det er så trist å se!!

• Liker 2
Skrevet

Kan du ta det opp med foreldrene? Høres veldig utmattende ut for barnet.

Anonymkode: edac2...1b7

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som Norge i et nøtteskal-minst mulig tid med foreldre

Anonymkode: 762a8...5d2

• Liker 15
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ta det opp med foreldrene? Høres veldig utmattende ut for barnet.

Barnet er utslitt, rett og slett!!😔

Og jeg tror mange barn har det sånn, ikke bare dette barnet!!

Har prøvd å hinte til foreldrene at mitt barn har to aktiviteter per uke(mer enn nok), fordi han faktisk trenger å se meg som forelder,=få hvile og nok søvn selv, og at barn trenger jo alltid å se foreldrene og få ha samvær og tid med dem, null respons!

• Liker 2
Skrevet

Vår 6 åring har og 4 aktiviteter i uken, aldri vært sliten og han elsker alt han gjør. Er ikke prestige i å ha mange aktiviteter for oss foreldre, det er bedre at han har noe å gjøre enn å sitte og se på TV.  Man må få lov å drive på med forskjellige aktiviteter når man er liten og har lyst til det. Kan være forskjellige årsaker til det barnet TS observerer gråter, kan være at det ikke har det så greit hjemme generelt.

Anonymkode: 289d0...e8f

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vår 6 åring har og 4 aktiviteter i uken, aldri vært sliten og han elsker alt han gjør. Er ikke prestige i å ha mange aktiviteter for oss foreldre, det er bedre at han har noe å gjøre enn å sitte og se på TV.  Man må få lov å drive på med forskjellige aktiviteter når man er liten og har lyst til det. Kan være forskjellige årsaker til det barnet TS observerer gråter, kan være at det ikke har det så greit hjemme generelt.

Hvordan vet du at han elsker alt han gjør?

Anonymkode: d0f6c...7a2

• Liker 14
Skrevet

Men alternativet er ikke nødvendigvis tv titting, men frilek med venner eller familie. 

Anonymkode: 9dc33...1a1

• Liker 41
Skrevet

Fordi han sier det, gleder seg til å dra dit og vil fortsette. Dessuten er det jo vårt barn så jeg hadde fått med meg om han ikke hadde gjort det.

Men om han er sliten så er det på ingen måte krise å droppe aktivitet. Det har hittil egentlig ikke skjedd.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alternativet er ikke nødvendigvis tv titting, men frilek med venner eller familie. 

Det ene utelukker ikke det andre. Har masse tid til alt det der, men ser de dagene vi ikke har aktivitet at det er mer tid til skjerm og da blir det ofte det også.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er jo knapt nok hjemme!

Og når jeg så han gråte i fortvilelse sist gang på ski renn spurte jeg han om hvorfor han gråt, han svarte at han var så sliten, orker ikke mer, og gråt enda mer..

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ene utelukker ikke det andre. Har masse tid til alt det der, men ser de dagene vi ikke har aktivitet at det er mer tid til skjerm og da blir det ofte det også.

Når får dere tid til det? Kan ikke være mange timer igjen ila et døgn etter skole/Sfo, middag, lekser og aktiviteter? At det blir mye skjermtid er det vel strengt talt ikke barnet som bestemmer. 

• Liker 14
Skrevet

Barnet legger seg kl 21 og går hjem fra skolen kl 15 så dermed er det god tid. Lekser blir sikkert å ta mer tid etterhvert, nå er det under 15 minutter 2 ganger i uken. Vår skole har rolig leksestart for 1.klassingene. 

Uansett det går helt fint an for noen barn i noen familier og ha mange fritidsaktiviteter, men det er kjipt når barnet gråter og er fra seg. Jeg tror nok det er ikke bare antall aktiviteter som skurrer i ts sitt bekjentskap, virker ikke som om barnet har det så greit ellers.

• Liker 6
Skrevet

Barnet legger seg kl 21 og går hjem fra skolen kl 15 så dermed er det god tid. Lekser blir sikkert å ta mer tid etterhvert, nå er det under 15 minutter 2 ganger i uken. Vår skole har rolig leksestart for 1.klassingene. 

Uansett det går helt fint an for noen barn i noen familier og ha mange fritidsaktiviteter, men det er kjipt når barnet gråter og er fra seg. Jeg tror nok det er ikke bare antall aktiviteter som skurrer i ts sitt bekjentskap, virker ikke som om barnet har det så greit ellers.

Leggetid kl 21 er alt for sent for en 1.klassing. 

Anonymkode: 9e935...21b

• Liker 43
Skrevet

Kjenner du dette barnet veldig godt, TS? Det virker som du har gjort deg opp en sterk mening om hva problemet er og hva dette barnet mangler/trenger. Kan godt hende du har rett, men jeg vil påpeke det åpenbare: foreldrene er sammen med barnet hver dag, du ser barnet av og til og i visse situasjoner. Det kan hende de vet noe du ikke vet og at det ikke handler om prestisje (nok en antagelse fra din side) i det hele tatt.

Anonymkode: 1e2a4...bf6

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder nå ??? I seng kl 2100 ??? En 6 åring ?

Anonymkode: f0e5c...7ed

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leggetid kl 21 er alt for sent for en 1.klassing. 

Anonymkode: 9e935...21b

Det er jo strengt tatt veldig rart å hevde det når den anbefalte mengde søvn for barn i den alderskategorien er 9-12 timer søvn. Vårt barn har god søvnhygiene og har hatt det hele livet. Hadde han lagt seg tidligere hadde han sikkert stått opp kl 05.

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger han seg kl. 21.00? Åh guriland 😯

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med en voksen er sliten kl. 21. Hvordan kan du mene at dette her er greit for en 6-åring?

Anonymkode: 20a75...ad8

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...