AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Jeg begynner å jobbe som vikar i barnehage om kun noen dager, men har ikke snøring på hva man bør ha av yttertøy.. Ønsker helst ikke å bruke ull under vanlige klær inne, men samtidig blir det ikke mye tid til å skifte om før vi må springe ut. Har regntøy og skallklær, vil helst ikke kjøpe mer yttertøy. Hvordan gjøre dette praktisk mulig? Hva gjør dere? Anonymkode: 744d9...b58
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Jeg har på tjukk utebukse, og en tynn en til varmere dager. Jeg ser at mange av de jeg jobber med, går med tights, trening og vanlig. Og myke bukser. Lite dongeri, og jeg tenker at det holder varmen. Anonymkode: 06779...e26 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Termodress er veldig greit, finner i ulike kvaliteter og priser. Lett og raskt å ta på, holder deg varm uten ull under. Tipper at hvertfall 70 %av personalet bruker Termodress. Anonymkode: 91e9e...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 Ulvang genser innafor ytterjakke. har foret utebukse på vinteren. Anonymkode: 0bb72...c19 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 Regntøy, vinterbukse og god vinterjakke (evt kjeledress, men jeg foretrekker 2-delt). Støvler, joggesko, vintersko. Tykke hansker (gjerne noen som tåler litt vann), pannebånd/lue. Bruker en tykk ullgenser under jakken om vinteren, er det veldig kaldt slenger jeg på meg en fleecebukse under vinterbuksen. Om sommeren bruker jeg regnklær, eller skalljakke om det er kaldt. Noen barnehager gir uteklær til ansatte med logo på. Anonymkode: 50cfd...875
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 Vår, sommer, høst; olabukse og jakker/genser/tskjorte. Vinter; Varme klær som man kan være ute med en hel dag Anonymkode: 23ea1...96c
miaw Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Termodress, termodress, termodress... i omtrent alle måneder med r i seg hilsen barnehageassistent. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Thermodress og ei lue i ull 😊 Kjøp en dress som tåler litt, både vann og kulde. De rimeligste er ofte kalde. Anonymkode: f148f...7d5
MissPierce Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 Hos oss tar vi oss tid til å skifte til ull under på de kalleste dagene, og når vi skal på tur. En kler seg å går ut med 4-5 barn. De største kler seg hovedsakelig selv, så de blir med førstemann ut. Så kler de to andre på de resterende som skal ut. De minste er alt lagt for å sove. Vi er 18 barn fra 2-6 år nå. Så kommer de to andre ut ettersom barna blir klare. Den siste har da noen få igjen alene i garderoben, sender de ut, kler på seg selv og kommer ut. Når vi skal inn går førstemann ut inn, kler av seg og tar i mot de som kommer inn 2-3 om gangen. Så neste med noen osv. Jeg har selv tynn ull, tykk ullgenser og ullbukse, fleece jakke, tykk vinter bukse med seler, boblejakke, allværs jakke og bukse som tåler mye regn, og to par ullsokker, to pannebånd, tynne og tykke hansker, joggesko og timberland sko. Sistnevnte er passe til det meste av vær og tåler godt kulde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå