AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Dere som har arbeidsplass hjemme, hvordan gjør dere det for å få jobben gjort? Det er så lett å utsette og bli distrahert av andre ting.... Anonymkode: 8a17e...c15
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Bestemmer meg for å jobbe 1 time, ta en halv time pause, jobbe 1 time, ta en halvtime pause osv. 1) Da jobber jeg slik i ca 6-7 timer, Når jeg har pause, tar jeg hjernen vekk fra faget, og rydder, lager mat, smører matpakke, lager planer for hjemmet. 2) Jeg blir friskere når jeg kommer tilbake på tema, og har ikke blitt "lei" av å lese. Men ser på tema med nye øyne. 3) Må være nye perspektiv hele tiden. 4) Jeg tenker på tema i underbevistheten mens jeg rydder, og bare lar tankene gå, til jeg får en 1) hmm, dette har jeg ikke tenkt . 2) hmm sånn så jeg ikke dette, 3) aha jeg kan gjøre dette på en slik måte. 5) Jeg hører ikke på musikk/ser ikke TV Men ikke hør på meg. Jeg gjør det på min måte. Jeg multi-tasker ikke. Anonymkode: aae4e...eaa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Jeg jobber ikke hjemme, men tar fag som privatist med nettundervisning. Ikke det samme, men går jo på selvdisiplin. - Synes det fungerer godt å lage meg en langsiktig plan, og så lager jeg en plan for hver uke som er mer detaljert, over hva jeg skal ha gjort til hvilke tider. Det motiverer meg til å sette i gang, med en konkret plan. - Det jeg sliter med er stort sett å komme i gang. Noen dager drøyer jeg lenge før jeg setter meg ned og begynner. Plutselig er til og med husarbeid mer fristende 🙊 Så; jeg har begynt med å sette meg ned med en gang jeg står opp. Når jeg først er i gang, pleier jeg å komme inn i det, og kan fint bli sittende i noen timer. Ellers hjelper det på motivasjonen å ta pauser når man er sliten (da er ikke arbeidet jeg gjør effektivt uansett). Jeg går gjerne tur, tar en treningsøkt, husarbeid, eller ser en episode av en serie. Fungerer også med litt koffein påfyll 🙊 Anonymkode: dd8e4...751
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå