Gå til innhold

Posten har blitt sykt treg, bare meg? Er det dritt tollreglene sin skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Posten ønsker nok ikke kontakt med brysomme kunder, meget spesielt at de ikke har en e-postadresse for kontakt, man må ringe til en eller annen vilkårlig, gretten og uinteressert kundebehandler.

Nå er det sjelden at jeg sender brev i posten, men de brevene jeg har sendt det siste året har samtlige kommet frem først tidligst en uke etter at de ble sendt. Full pris ønsker de, men å levere posten (tidligere kom ofte brev frem dagen etter når de ble sendt innenlands) det klarer de ikke lenger.

Anonymkode: 7c293...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det skyldes at folk bestiller mye nå for å få varer før de nye tollreglene trer i kraft 1 april. 

Anonymkode: 47873...502

• Liker 1
Skrevet
On 2/20/2020 at 7:21 PM, AnonymBruker said:

Er det bare meg, eller har posten blir sykt treg etter nyttår?

Det er på grunn av miljø og Greta Thunberg. Det er ikke politisk korrekt at det skal gå raskt å handle internasjonalt når man kan handle lokalt, derfor de har skrudd ned farten.

Anonymkode: ae24c...082

Skrevet
På 21.2.2020 den 13.18, Mymlen skrev:

De kutter ned mange plasser. Når jeg skal bestille noe som har lager en time unna, så sendes det hit, og deretter sendes det til Lørenskog for videresending før det sendes tilbake hit til min postkasse (bor i Møre og Romsdal). 

Samme greia her. Om jeg så bestiller noe fra nabofylket som er 2 timer unna med bil så tar det gjerne over en uke før pakken faktisk er her, for den skal innom Oslo og alle mulige andre omsorteringssteder underveis. Den kan gjerne (ifølge pakkesporingen) bli liggende og måpe 2-3 dager i Oslo også før den kommer seg vekk derfra. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bøkene sendes sammen med lysene, så er ikke bøkene toll/mva-frie. 

Anonymkode: 9c9ca...d43

De ble sendt separat, for forskjellige epost, sendt med en dags mellomrom.
Det er 4 pakker. 2 med bøker, 1 med lys og 1 med notatbøker 

-ts

Anonymkode: bd6a2...439

Skrevet

Jeg her også ventet lenge på pakker. Tror jeg får slutte å bestille noe fra utlandet nå, så kommer forhåpentligvis det jeg allerede har bestilt frem før 1. april. 

Anonymkode: 7a5b0...c0a

Skrevet

Hei TS, lurer på en ting. I ett innlegg svarer du ja på at det er sporing på pakkene, men i et annet skriver du at du ikke har sporingsnummer. Hva er riktig? 

Og en annen ting. Er du sikker på at det blir sendt med Posten, og ikke en annen leverandør? F.eks. PostNord, DHL, osv? 

Skrevet

Synes det har tatt lang tid hele tiden. Vet at pakker har blitt liggende på postmottaket/tolling i 1-3 uker. 2 pakker kom aldri, og ble heller ikke sendt i retur, uten at jeg fikk brev om det heller. Altså: forsvunnet/mistet i dette postmottaket. 

Posten innenlands kan umulig gå som normalt. PostNord leverer pakker på halvparten av tiden. 

Anonymkode: 4e2a2...82b

Skrevet
21 minutter siden, Haakman skrev:

Hei TS, lurer på en ting. I ett innlegg svarer du ja på at det er sporing på pakkene, men i et annet skriver du at du ikke har sporingsnummer. Hva er riktig? 

Og en annen ting. Er du sikker på at det blir sendt med Posten, og ikke en annen leverandør? F.eks. PostNord, DHL, osv? 

Hvor har jeg sagt ja til sporingsnummer? Jeg har ingen.....Da hadde jeg jo lett klart å spore den opp og vet hvor de eksakt er. Jeg har spurt nettbutikken og alt de kan si er at pakkene har forlatt England. 

Det er posten/bring. Har bestilt fra dem før. 

-ts

Skrevet

Bare for å få inn 3 pakker fra utlandet så vil nå ekstra kostnadene være på 900 kr... Synes det er ganske drøyt men... :/

Forstår ikke hvorfor det skal koste så mye? HAdde forstått om det var 50 kr f.eks, men 300 for hver eneste pakke er jo litt drøyt, men kan kanskje det ikke er det??

Anonymkode: ab545...277

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg sagt ja til sporingsnummer? Jeg har ingen.....Da hadde jeg jo lett klart å spore den opp og vet hvor de eksakt er. Jeg har spurt nettbutikken og alt de kan si er at pakkene har forlatt England. 

Det er posten/bring. Har bestilt fra dem før. 

-ts

I post nummer 13 i denne tråden sa du det. Men kan hende jeg misforstod og du mente noe annet. 

Men rart at den ikke kan spores nærmere enn at den har forlatt England... 

Skrevet
On 2/21/2020 at 1:14 PM, AnonymBruker said:

Fader ta posten som ikke har e-post som normale folk. Jeg takler ikke å ringe og gjør det aldri. 
Kjenner jeg begynner å bli mektig provosert. En pakke som skal ta 9 dager tar 7+ uker er ikke greit! Og ihvertfall ikke når det ikke er klesbutikk eller godteributikk og det er ikke april enda! Det er heller ikke fra Kina men England. De har ingen grunn til å være så forbanna trege heller! Null tro på at pakkene kommer i dag, så da blir det 8+ uker da. 😡

-ts

On 2/21/2020 at 1:19 PM, Ananas. said:

De har veldig tilgjengelig kundeservice på fb. Brexit har skjedd, koronaviruset skjer.. Det er ikke bare enkelt å frakte ting fra land til land om dagen. 

De har også chat funkjson: https://www.posten.no/kundeservice/kontakt-oss

Anonymkode: 9dad3...b14

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2020 den 13.12, Fantorang1 skrev:

Kina og en del asiatiske land er til dels stoppet opp pga Korona. Transport, butikker, etc. er stengt og håndterer ikke ordre før ting er normal igjen. Har masse ordrer på eBay som ikke ennå er sendt. Håper de kommer før april, ellers blir det masse gebyrer og moms på pakkene!

Ååå, samme her. Visste ikke det 😩 Bestilte i midten av januar. Har enda ikke kommet. 

Skrevet

Jeg bestilte også noe fra England nå i februar. Det tok 11 dager før jeg fikk pakken min.

Anonymkode: 20947...ee6

Skrevet
3 timer siden, Haakman skrev:

I post nummer 13 i denne tråden sa du det. Men kan hende jeg misforstod og du mente noe annet. 

Men rart at den ikke kan spores nærmere enn at den har forlatt England... 

Det var ikke meg, annen AB kode. Den så jeg ikke en gang. Kanskje vedkommende baserte det på mitt tidligere svar. At jeg vet at pakken har forlatt England og at det er på vår side problemet er. Om det var brexit så hadde den sittet fast i England, men ifølge nettbutikken så kan de bare spore den til den forlater landet og etter det så er det posten som må finne den.
Jeg vet at de kan spore pakker uten sporingsnummer. Om den ikke kommer i morgen så må jeg ringe. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har også chat funkjson: https://www.posten.no/kundeservice/kontakt-oss

Anonymkode: 9dad3...b14

Den chatten er en bot og den har jeg kranglet med. Har skrevet "Har ikke sporingsnummer" på så mange måter som overhode er mulig. Men får ikke noen andre svar enn "Ja, bruk sporingsnummer" 🤣

-ts

Skrevet

Hvordan skal det nytte å ringe hvis du ikke har sporingsnummer? De kan jo ikke bare finne den på magisk vis...

Anonymkode: d0ca9...a7c

• Liker 1
Skrevet
On 2/23/2020 at 6:36 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet at de kan spore pakker uten sporingsnummer.

Hvordan da? Jeg har selv jobbet med kundeservice i Postnord, og det var absolutt ingenting vi kunne gjøre uten sporingsnummer.

Anonymkode: 49b01...bdc

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da? Jeg har selv jobbet med kundeservice i Postnord, og det var absolutt ingenting vi kunne gjøre uten sporingsnummer.

Anonymkode: 49b01...bdc

Ifølge nettet så kan de det.. aldri prøvd. Det står blant annet at alle pakker blir jo registrert så fort de ankommer landet. Og da kan de søke det opp med enten navn, adresse eller annen info som står på pakkene og som blir registrert i systemet.
Men jeg har ikke prøvd det ut enda. Enda ikke turt å ringe. Skulle ringt i går. Venter til litt før stengetid i tilfelle den er hos nærbutikken. Begynner å bli latterlig lang tid! 

-ts

Skrevet

Såg i nettavisen at de skulle slutte med den nye ordningen etter april ?? Noen som vet noe om dette? Hva vil det si? ..

Skrevet

Altså da kan man bestille næringsmidler uten toll igjen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...