Gå til innhold

Posten har blitt sykt treg, bare meg? Er det dritt tollreglene sin skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller har posten blir sykt treg etter nyttår? Post fra og til Norge går som normalt, men alt fra utlandet tar sykt lang tid! 
Jeg har 3 store bestillinger fra England på vei. Før tok det maks 2 uker fra de ble sendt til de kom i posten. Som oftest 1 uke. 
Ene bestillingen tok 3 til 5 uker fra første til siste pakken kom frem. Nå er jeg på uke 7(!!!!!) og jeg har fått 1 av 6 pakker. 7 uker! Det er jævlig lenge med tanke på at det aldri tok over 2 uker tidligere. Og jeg har bestilt fra denne butikken i flere år. 
Bestilling nr 3 ble sendt fra England i forrige uke og jeg har null troen på at de kommer frem innen normal tid. 

I bestillingen så står det forventet leveringstid 7-9 dager. Og det fulgte de jo før. Jeg bestilte både i Oktober og Desember sist og de kom innen 2 uker som forventet. 
Men alt etter Januar har vært sinnssykt tregt. Har også lagt merke til at på pakkene så står det skrevet på med penn hva den inneholder. Det har det aldri gjort tidligere. Det er en bok-butikk som også selger småtteri, jeg har bestilt bøker og noen lys. Det har aldri blitt skrevet på selve pakken hva den inneholder tidligere og jeg bestiller det samme som før, fra samme butikk. Jeg forstår det slik at lysene f.eks vil bli berørt av de nye patetiske dritt tollreglene, men bøker blir ikke det. Men det er fortsatt ikke 1. april, så reglene gjelder fortsatt. Hva driver de på med?! 
Er det virkelig slik det skal bli nå, nå som de nye tollreglene har kommet?! At ting tar langt over en måned før det kommer frem?! Eller hva er det som skjer? Andre som har opplevd det samme?

Anonymkode: bd6a2...439

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men opplevd det samme - spesielt med pakker fra eBay bestilt de siste ukene😶

Anonymkode: 39382...461

• Liker 1
Skrevet

opplever det samme, har bestilt mye i løpet av desember og januar for å gjøre unna mest mulig handling før tollreglene trer i kraft. Har pakker underveis fra ebay, banggood og aliexpress. ser jeg ikke har fått pakker jeg bestilte 3 januar.

Anonymkode: e07bb...cd5

Skrevet

Kina og en del asiatiske land er til dels stoppet opp pga Korona. Transport, butikker, etc. er stengt og håndterer ikke ordre før ting er normal igjen. Har masse ordrer på eBay som ikke ennå er sendt. Håper de kommer før april, ellers blir det masse gebyrer og moms på pakkene!

• Liker 8
Skrevet

Fader ta posten som ikke har e-post som normale folk. Jeg takler ikke å ringe og gjør det aldri. 
Kjenner jeg begynner å bli mektig provosert. En pakke som skal ta 9 dager tar 7+ uker er ikke greit! Og ihvertfall ikke når det ikke er klesbutikk eller godteributikk og det er ikke april enda! Det er heller ikke fra Kina men England. De har ingen grunn til å være så forbanna trege heller! Null tro på at pakkene kommer i dag, så da blir det 8+ uker da. 😡

-ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fader ta posten som ikke har e-post som normale folk. Jeg takler ikke å ringe og gjør det aldri. 
Kjenner jeg begynner å bli mektig provosert. En pakke som skal ta 9 dager tar 7+ uker er ikke greit! Og ihvertfall ikke når det ikke er klesbutikk eller godteributikk og det er ikke april enda! Det er heller ikke fra Kina men England. De har ingen grunn til å være så forbanna trege heller! Null tro på at pakkene kommer i dag, så da blir det 8+ uker da. 😡

-ts

Det kan nok hende dette ikke skyldes posten. Også butikker i England og Europa benytter ofte kina/asia som underleverandører, og da må man vente på at det kommer derfra først. Og nå er det Corona tider der ting står i stillstand...

Anonymkode: 3e0ac...a42

• Liker 4
Skrevet

De kutter ned mange plasser. Når jeg skal bestille noe som har lager en time unna, så sendes det hit, og deretter sendes det til Lørenskog for videresending før det sendes tilbake hit til min postkasse (bor i Møre og Romsdal). 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-ts

De har veldig tilgjengelig kundeservice på fb. Brexit har skjedd, koronaviruset skjer.. Det er ikke bare enkelt å frakte ting fra land til land om dagen. 

• Liker 11
Skrevet

Det kan være at den engelske butikken din får varene sine fra Asia eller Kina. Og derfra er det jo nesten full stopp pga Coronaviruset og alle de greiene der. Folk er ikke på jobb, pakkestans, karantener overalt osv.

Jeg tipper den engelske butikken har underleverandører i Kina og at det er derfor alt tar sånn tid etter nyttår. 

Anonymkode: 3c636...b78

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok hende dette ikke skyldes posten. Også butikker i England og Europa benytter ofte kina/asia som underleverandører, og da må man vente på at det kommer derfra først. Og nå er det Corona tider der ting står i stillstand...

Anonymkode: 3e0ac...a42

Pakken ble sendt fra England over 7 uker siden. Det skal ta 5-9 dager til den kommer hit. Det har tatt 2 uker maks tidligere. 
Jeg har sendt dem epost og den er ikke i landet lengre, så den må være et sted i Norge. Jeg regner så klart dagene fra når de sender den, ikke når jeg bestiller. Og alle varene hadde de på lager i England og det ble sendt 2 dager etter bestilling som alltid. De har lager i Australia også, men da står det i ordren at varen kommer fra det lageret. 

Kan ikke skylde på brexit eller corona når pakken har forlatt England over en måned siden. 

-ts

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Pakken ble sendt fra England over 7 uker siden. Det skal ta 5-9 dager til den kommer hit. Det har tatt 2 uker maks tidligere. 
Jeg har sendt dem epost og den er ikke i landet lengre, så den må være et sted i Norge. Jeg regner så klart dagene fra når de sender den, ikke når jeg bestiller. Og alle varene hadde de på lager i England og det ble sendt 2 dager etter bestilling som alltid. De har lager i Australia også, men da står det i ordren at varen kommer fra det lageret. 

Kan ikke skylde på brexit eller corona når pakken har forlatt England over en måned siden. 

-ts

Har du trscking da? Kan jo i så fall enkelt se hvilket land som er problemet 

Anonymkode: 04ab9...73c

• Liker 4
Skrevet

Samme her, sikkert et monsterbyråkrati i gang igjen, en hel gjeng med bøtteknotter som skal gjennomlyse og kontrollere rubbel og bit. 

Anonymkode: 665ae...5b0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du trscking da? Kan jo i så fall enkelt se hvilket land som er problemet 

Anonymkode: 04ab9...73c

Ja, og det er "destination country", dvs NORGE.

Anonymkode: 665ae...5b0

Skrevet

Her bestiller jeg nesten aldri noe fra utlandet så tiden det tar, aner jeg ikke. Men posten innen Norge er blitt utrolig treg, selv brev fra nabobyen tar en hel evighet.

Anonymkode: 7b3c1...f2f

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Fantorang1 skrev:

Kina og en del asiatiske land er til dels stoppet opp pga Korona. Transport, butikker, etc. er stengt og håndterer ikke ordre før ting er normal igjen. Har masse ordrer på eBay som ikke ennå er sendt. Håper de kommer før april, ellers blir det masse gebyrer og moms på pakkene!

Hva skjer i april sier du? Bestiller noe månedlig fra USA - og er syyyl fersk på nettshopping ... Det jeg har  bestilt til nå koster endel ja.. mwn blir det mere? Vet du? 

Takknemlig for svar🙏

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

-ts

Da har det skjedd noe underveis. Det har aldri tatt mer enn toppen 2 uker fra England. Jeg bestilte en vare forrige uke derfra og jeg har allerede fått den. Jeg opplevde en gang at varen hadde vært her og blitt sendt tilbake igjen uten at jeg hadde fått beskjed om at den var ankommet.  Lite å gjøre med det. 
Har du tracking nr så kan du lett se hvor pakken befinner seg. I mitt tilfelle manglet tracking nr.

Anonymkode: 10f91...45d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har det skjedd noe underveis. Det har aldri tatt mer enn toppen 2 uker fra England. Jeg bestilte en vare forrige uke derfra og jeg har allerede fått den. Jeg opplevde en gang at varen hadde vært her og blitt sendt tilbake igjen uten at jeg hadde fått beskjed om at den var ankommet.  Lite å gjøre med det. 
Har du tracking nr så kan du lett se hvor pakken befinner seg. I mitt tilfelle manglet tracking nr.

Anonymkode: 10f91...45d

Ingen sporingsnummer, så får ikke til å sjekke heller.
Det er snakk om 2 store bestillinger som er sendt i flere pakker. Veldig rart at samtlige har brukt ekstremt lang tid. Mens før jul så var det normalt.

Må nok ringe posten på mandag om den ikke kommer iløpet av mandag. For det her er galskap. 
-ts

• Liker 1
Skrevet

Alle pakker som ankommer etter 1ste april vil måtte betale moms og evt avgift om den ikke forhåndsbetalt. Da gjelder de nye reglene. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring.

Kragebein, adm

• Liker 1
Skrevet
På 20.2.2020 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg, eller har posten blir sykt treg etter nyttår? Post fra og til Norge går som normalt, men alt fra utlandet tar sykt lang tid! 
Jeg har 3 store bestillinger fra England på vei. Før tok det maks 2 uker fra de ble sendt til de kom i posten. Som oftest 1 uke. 
Ene bestillingen tok 3 til 5 uker fra første til siste pakken kom frem. Nå er jeg på uke 7(!!!!!) og jeg har fått 1 av 6 pakker. 7 uker! Det er jævlig lenge med tanke på at det aldri tok over 2 uker tidligere. Og jeg har bestilt fra denne butikken i flere år. 
Bestilling nr 3 ble sendt fra England i forrige uke og jeg har null troen på at de kommer frem innen normal tid. 

I bestillingen så står det forventet leveringstid 7-9 dager. Og det fulgte de jo før. Jeg bestilte både i Oktober og Desember sist og de kom innen 2 uker som forventet. 
Men alt etter Januar har vært sinnssykt tregt. Har også lagt merke til at på pakkene så står det skrevet på med penn hva den inneholder. Det har det aldri gjort tidligere. Det er en bok-butikk som også selger småtteri, jeg har bestilt bøker og noen lys. Det har aldri blitt skrevet på selve pakken hva den inneholder tidligere og jeg bestiller det samme som før, fra samme butikk. Jeg forstår det slik at lysene f.eks vil bli berørt av de nye patetiske dritt tollreglene, men bøker blir ikke det. Men det er fortsatt ikke 1. april, så reglene gjelder fortsatt. Hva driver de på med?! 
Er det virkelig slik det skal bli nå, nå som de nye tollreglene har kommet?! At ting tar langt over en måned før det kommer frem?! Eller hva er det som skjer? Andre som har opplevd det samme?

Hvis bøkene sendes sammen med lysene, så er ikke bøkene toll/mva-frie. 

Anonymkode: 9c9ca...d43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...