Gå til innhold

Leadership in Action på BI - muntlig eksamen - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt dette faget, og kanskje fortelle litt om muntlig eksamen? Jeg går deltid, og har vært sykemeldt en periode og har ikke fått med meg om de har snakket om det på skolen (har sendt en e-post til foreleser for noen dager siden uten å få svar), og eksamen er på mandag. Nå er jeg ufattelig nervøs, går rundt og er kvalm og redd hele tiden. 

Det jeg vet, er at eksamen er tredelt:

1. 10 min presentasjon av en oppgave vi leverte denne uken ( 3-5 sider) - jeg er veldig usikker på hva en slik presentasjon bør inneholde. Tenker å snakke litt om hvorfor jeg valgte å skrive om det jeg har skrevet om, hva jeg har inkludert i oppgaven, og hva konklusjonen ble. Men jeg ser ikke for meg at det vil ta ti minutter - har noen noen tanker om hva mer jeg kan snakke om?

2. 20 minutter samtale. Her har jeg fortått at de kan stille spørsmål fra hele pensum, pluss litteratur jeg har valgt å benytte i oppgaven min utenom obligatorisk pensum. 

I oppgaven min skrev jeg om transaksjonsledelse versus transformasjonsledelse, så det er jeg klar over at jeg vil bli grillet litt på.. Det er alt annet jeg er nervøs for - akkurat det jeg skrev om kan jeg jo godt! Uff, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på her annet enn hva jeg bør inkludere i presentasjonen av oppgaven min.. Blir veldig takknemlig for innspill. 

Anonymkode: 5cdfd...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som at du er veldig stresset. Jeg vil anbefale deg å sette deg ned å skrive ned alle tankene som stresser deg akkurat nå. Hvis det står på et ark, slipper du å tenke på det. 

Jeg har ikke tatt akkurat dette faget på BI, men jeg studerer bachelor på økad. Ang. 10 min presentasjon. Du kan jo starte med å si hvorfor du skrev om det, for så å gjenfortelle hva du har skrevet i oppgaven. Forklar der du kan forklare. Øvd deg på å snakke om oppgaven til samboer el. Eller bare ut i luften. 

20 min spm: kan du pensum? Skriv ned alle kunnskapsmålene, og spør deg selv om du kan dem. Det du ikke kan må du lære deg. Selv skriver jeg ned en side i notatboken med alt jeg ikke kan, for å holde oversikt over det også. Da sitter du ikke med tusen tanker og stresser, men kan i ro og mak jobbe deg igjennom det. 

Jeg tror du kommer til å naile dette! Lykke til med jobbingen.

Anonymkode: 74a2b...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...