Gå til innhold

Flere enn meg som er lei av facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet at det er frivillig å være der. Jeg er kanskje inne en gang i uka, og jeg kjenner at det holder i lange baner. Satt og leste i 10 min i sted, og herregud for noe krampeaktig kliss folk skriver der inne. «åååååå, katten din er så skjønn!!!! >3 *tusen hjerter. Bilde av middag, 83 likes. Bare må få med denne solnedgangen, hyyyyl. Greit nok hvis det er en form for selvterapi der folk får det bedre av å overdrive det positive til det ekstreme, men det er liksom ikke måte på hvor fantastisk alt er.

Jeg nekter å tro at man får et godt og balansert bilde av andres hverdag der inne. Er det flere enn meg som opplever Facebook som et utstillingsvindu der folk «konkurrerer» litt uoffisielt om å presentere den beste fasaden? Og så er det litt dette med at «alt» liksom bare må ut på facebook, facebook må liksom ta del i absolutt alt. Urg!

Nå er riktig nok jeg en deprimert og sur person i samfunnet, jeg er negativ og frekk med andre mennesker, og har ikke så mye å promotere på facebook. Kjenner jeg blir irritert bare av å se facebooklogoen. 

Anonymkode: 48c00...504

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook er bare reklame. Også er det idioter som blir med i konkurranser for å vinne noe søppel, som resulterer i enda mer reklame. Facebook er på vei ut. 

Anonymkode: f6015...7a9

• Liker 9
Skrevet

Du får slumre de vennene dine som poster bilder av kjæledyrene og middagene sine, da. Evt. slutte å logge inn, ja.

Anonymkode: d2b7d...a1b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Facebook er på vei ut. 

Synes det virker som om det er større enn aldri før, og på vei til å bli mer altomfattende, like naturlig i folks hverdag som toalettpapiret ved siden av driteren.

Skrevet (endret)

Søk opp Lifelog, så ser du hvor FB startet.
Ikke bare et sosialt medie som tilfeldigvis ble stort...
Zuck-er-burg er bare dekkhistorie.

IMG_20190310_123551.png

Endret av slask
  • Liker 1
Skrevet

Langt på vei enig. Er innom der og kikker litt, men legger ut noe selv toppen to ganger i året. Og det der klissespråket som brukes der, er til å få mark av. Og all reklamen - uff!

Anonymkode: 17a19...28b

• Liker 6
Skrevet

Da foreldre og besteforeldre begynte å bruke Facebook så forsvant de unge. Og nå er det bare folk på 40+ som er mest aktiv og er enten hyperpositiv til alle kattebilder og babybilder, eller så er de hypernegative og veldig glad i å dele alt om hjertesmerte, begge gruppene deltar konstant og ukritisk på konkurranser. Resten av oss har bare Facebook for eventsfunksjonen. 

Anonymkode: 0db98...e61

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da foreldre og besteforeldre begynte å bruke Facebook så forsvant de unge. Og nå er det bare folk på 40+ som er mest aktiv og er enten hyperpositiv til alle kattebilder og babybilder, eller så er de hypernegative og veldig glad i å dele alt om hjertesmerte, begge gruppene deltar konstant og ukritisk på konkurranser. Resten av oss har bare Facebook for eventsfunksjonen. 

Anonymkode: 0db98...e61

Spot on! 😂

Anonymkode: 9c412...57a

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resten av oss har bare Facebook for eventsfunksjonen. 

Og dette er en viktig grunn til at jeg sannsynligvis aldri kommer til å slette meg fra Facebook. 

Anonymkode: 17a19...28b

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, slask skrev:

Søk opp Lifelog, så ser du hvor FB startet.
Ikke bare et sosialt medie som tilfeldigvis ble stort...
Zuck-er-burg er bare dekkhistorie.

IMG_20190310_123551.png

Dette? Er dette nå facebook, google, div apper på telefon som spionerer osv?
"I am sure that such research will continue to be funded under some other title," wrote Karger in an e-mail. "I can't imagine Darpa 'dropping out' of such a key research area."
https://www.wired.com/2004/02/pentagon-kills-lifelog-project/

Anonymkode: 8d298...8d2

Skrevet

Det skulle vel opprinnelig bare være en kommunikasjonskanal mellom amerikanske studenter, nå er det bare en digital skrytearena som gpr parallelt med hevrdagen.

Skrevet

Har heldigvis ikke slike venner.

Min fb er preget av grupper, og for det meste oppegående folk.

Spammer noen, sletter jeg de bare.

FB er gull for oss som har venner og familie i flere land.

En FB feed er veldig forskjellig fra person til person.

Anonymkode: 6225e...27c

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skulle vel opprinnelig bare være en kommunikasjonskanal mellom amerikanske studenter, nå er det bare en digital skrytearena som gpr parallelt med hevrdagen.

Det er hva du skal tro.
Det er helt feil.

• Liker 1
Skrevet

Alle nettsider og tjenester som har en FB-tracker i web-koden vil sanke data.
De vet alt og det vet også mange, men de fortsetter å fore FB med data, helt hjerneløst.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker som om det er større enn aldri før, og på vei til å bli mer altomfattende, like naturlig i folks hverdag som toalettpapiret ved siden av driteren.

😂😂

Skrevet

Jeg er medlem av flere grupper på fb og det er stort sett det som interesserer meg der. Bilder av middagen til folk er litt ute. 😅

Anonymkode: 2725c...925

Skrevet

Facebook er så utrolig uinteressant. Det eneste jeg bruker det til er å vite om kulturelle arrangementer osv. 

Anonymkode: 00c8f...18d

Skrevet

Bryr meg null om hva "venner" poster på facebook, og lager ingen egne poster der (men svarer på noen få).

Bruker facebook utelukkende til 2 ting:

1. Følge med på og melde meg på eventer innen mine interesser og organisasjoner/klubber jeg er medlem av.

2. Følge med på noen grupper for interesser/hobbyer jeg har.

Anonymkode: 38ccb...a9a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...