AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Er i en veldig kjip situasjon. Vi kjøpte hus for 5 mnd siden. Huset to hakk foran oss var til salgs kort tid etter og er nå solgt. Og det ble solgt til en tidligere kollega av meg. Det er et lite nabolag og jeg må gå forbi huset hennes daglig for å gå tur med hunden, gå til bussen osv. Denne kollegaen har jeg aldri hatt sansen for. Hun er kverulerende, elsker å diskutere og er veldig slitsom å være sammen med. Hun stjeler "energi". Hun har allerede sendt flere meldinger om hvor kjekt det blir. At vi kan besøke hverandre, ha vinkvelder, gå tur med hundene sammen osv. Helt ærlig bil jeg ha minst mulig kontakt. Viber ekstremt ulik. Jeg vil selvsagt være høflig og slå av en kort prat. Det er generelt et slikt forhold jeg foretrekker med naboer. Så hva gjør jeg? Hvordan håndterer jeg dette? Som kollegaer var vi heller ikke veldig nær bare så det er sagt. Var også ekstremt ulik ifht jobb og diskusjoner som kom opp der. Anonymkode: 443e5...384 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Du er høflig distansert. Anonymkode: d742e...5e6 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Treffer du på henne og hun spør om du vil komme inn finner du på en grunn til at det ikke passer (bestem deg for noen gode unnskyldninger på forhånd dersom du er dårlig til å lyve «on the spot») Kommer hun på døra di og vil komme inn så gjentar du en unnskyldning fra listen. Anonymkode: 8bf6b...bb1 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 Kan du ikke bare være ærlig? Si at du ikke ønsker kontakt utover arbeidstiden, Og at du trives bedre sammen med andre mennesker. Anonymkode: 8548f...97b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare være ærlig? Si at du ikke ønsker kontakt utover arbeidstiden, Og at du trives bedre sammen med andre mennesker. Anonymkode: 8548f...97b Kollega er tidligere kollega. Kom kanskje ikke så godt frem. Nettopp byttet jobb så klarte ikke ordlegge meg helt riktig. Anonymkode: 443e5...384
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Treffer du på henne og hun spør om du vil komme inn finner du på en grunn til at det ikke passer (bestem deg for noen gode unnskyldninger på forhånd dersom du er dårlig til å lyve «on the spot») Kommer hun på døra di og vil komme inn så gjentar du en unnskyldning fra listen. Anonymkode: 8bf6b...bb1 Joda kan jo forsøke det. Men hva om hun blir masete? Tenker unnskyldninger sikkert fungerer starten. Mulig hun tar hintet, men slik jeg kjenner henne vil hun nok ikke forstå. Anonymkode: 443e5...384
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 Hvorfor har hun telefonnummeret ditt? Anonymkode: 3702e...cc4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 Unnskyldninger funker der og da, men utsetter bare problemet. Ville sendt en SMS som demper forventningene hennes kraftig. For eksempel: «Hei. Så hyggelig at du flytter inn i nabolaget! Jeg har mye som skjer i livet for tiden og lite tid til mer sosiale happenings.» Anonymkode: b74ec...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er i en veldig kjip situasjon. Vi kjøpte hus for 5 mnd siden. Huset to hakk foran oss var til salgs kort tid etter og er nå solgt. Og det ble solgt til en tidligere kollega av meg. Det er et lite nabolag og jeg må gå forbi huset hennes daglig for å gå tur med hunden, gå til bussen osv. Denne kollegaen har jeg aldri hatt sansen for. Hun er kverulerende, elsker å diskutere og er veldig slitsom å være sammen med. Hun stjeler "energi". Hun har allerede sendt flere meldinger om hvor kjekt det blir. At vi kan besøke hverandre, ha vinkvelder, gå tur med hundene sammen osv. Helt ærlig bil jeg ha minst mulig kontakt. Viber ekstremt ulik. Jeg vil selvsagt være høflig og slå av en kort prat. Det er generelt et slikt forhold jeg foretrekker med naboer. Så hva gjør jeg? Hvordan håndterer jeg dette? Som kollegaer var vi heller ikke veldig nær bare så det er sagt. Var også ekstremt ulik ifht jobb og diskusjoner som kom opp der. Anonymkode: 443e5...384 Du er, som nevnt, høflig distansert. Spør hun konkret, avslå invitasjonen uten å oppgi grunn og ikke foreslå noe nytt tidspunkt. De fleste tar hintet etter en stund. Kommer hun på døren, si at du er opptatt eller på vei ut. Foreslår hun å finne på noe, svar at det sikkert er mulig «på et eller annet tidspunkt». Og foreslår hun da et tidspunkt: avslå uten å oppgi grunn og uten å foreslå nytt tidspunkt. Blir hun direkte og påpeker at du avviser, svar at «det er leit at du føler det slik» og avslutt samtalen. I beste fall blir hun sur på deg og slutter å hilse. I verste fall må du avvise på dette vage viset over noen år. Anonymkode: a6f14...134 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kollega er tidligere kollega. Kom kanskje ikke så godt frem. Nettopp byttet jobb så klarte ikke ordlegge meg helt riktig. Anonymkode: 443e5...384 Er jo bare å holde avstand, i verste fall, gi beskjed om at du ikke har overskudd til flere mennesker i livet ditt. Det gjør jeg, hakke tid, sier jeg til alle
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 Du er introvert, og bruker turene med hunden til å nyte roen, tenke over livet og stresse ned. Det er en slags meditasjon for deg. Besøk og vinkvelder utgår fordi du som sagt er introvert Anonymkode: 44042...bd7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 Tror jeg bare hadde holdt det høflig, men distansert. Anonymkode: 4af0b...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå