Gå til innhold

Svak positivt graviditetstest - er det håp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt med RFSU tidlig test på lørdag. Tok en ny tilsvarende test på tirsdag, og igjen i dag (nå rett i sted). Synes styrke og farge på testen har vært omtrent lik hver gang jeg har testet. Skal etter mine beregninger være ca 18 dager siden eggløsning (hadde IKM rundt torsdag). Tror dere dette kan utvikle seg til et normalt svangerskap? Har hatt to graviditeter som begge endte med spontanabort omtrent på dette tidspunktet. Har nok vært litt negativt innstilt, når jeg testet i dag trodde jeg den kom til å være negativ, men håper dette kan være et positivt tegn. Legger ved dagens test.test-bilde.thumb.jpg.e9dc42f6f71ef4cb0640405d96ad3657.jpg

Anonymkode: 9974f...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jo tydelig en strek, men den er jo fortsatt ganske svak 🧐 Spesielt siden du har passert IKM med flere dager. Man produserer jo hcg ulikt, så det trenger jo ikke å bety noe at streken er så svak 🤷‍♀️ Umulig å si om dette kommer til å utvikle seg til et normalt svangerskap eller ei. Men akkurat nå er du nå i hvert fall gravid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så virker ikke dette særlig lovende, men det er fortsatt et lite håp. 

Anonymkode: d17b3...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar du testene med morgenurin da? Resultatet vil variere ut i fra hvor mye du har drukket og når du tisset sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heisenberg said:

Men tar du testene med morgenurin da? Resultatet vil variere ut i fra hvor mye du har drukket og når du tisset sist.

Første testen tok jeg på formiddagen, den i forgårs testet jeg med morgenurin, og den i dag tok jeg på ettermiddagstid. Det er nok bedre å ta alle om morgenen ja, men i dag klarte jeg ikke å vente. Jeg har også overaktiv blære, så må opp og tisse en gang eller to hver natt, så usikker på hvor konsentrert urinen min egentlig er om morgenen. Og så må jeg som oftest drikke litt om natten pga. jeg har munntørrhet og blir ofte så tørst at jeg ikke sovner igjen.

Fikk vel et inntrykk av at dette ikke ser så veldig lovende ut (var redd for det selv, siden teststreken er så mye lysere enn kontrollstreken), men tror kanskje det er bedre for meg å ta en blodprøve neste gang det blir aktuelt å teste. Det er litt tungt å gå sånn og vente på at det evt. skal gå galt. Prøver jo å tenke på andre ting også, men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd et annet merke? Det kan hende du hadde EL/befruktning senere enn antatt. Mine var heller ikke så sterk de første dagene, og testen ble aldri like sterk som kontrollstrek på de testene jeg tok selv om digital viste 2-3. Er gravid 16+2 idag 😊

Anonymkode: 01b28...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du prøvd et annet merke? Det kan hende du hadde EL/befruktning senere enn antatt. Mine var heller ikke så sterk de første dagene, og testen ble aldri like sterk som kontrollstrek på de testene jeg tok selv om digital viste 2-3. Er gravid 16+2 idag 😊

Anonymkode: 01b28...50f

Så kjekt at det ordnet seg for deg, gratulerer 😊

Forsøkte et annet merke på tirsdag (Metode graviditetstest), men det gikk ikke så bra. Den var svakt positiv, men virket enda svakere enn RFSU... Tok midt på dagen (hadde kanskje drukket litt mye vann i forkant), og klarte å søle litt urin i det indikatorvinduet. Så ga den testen litt opp. Om jeg kommer til mandag uten å menstruasjon skal jeg prøve å ta blodprøve hos legen (bare går og er redd for resultatet).

Jeg tror dessverre ikke at EL kan ha vært så mye senere enn antatt, for vi hadde bare sex en gang denne prøveperioden og prøvde å "time" det etter antatt eggløsning (har brukt eggløsningstester innimellom, så visste sånn omtrent når den var ventet). Jeg har kommet over noen få forumtråder med andre som hadde svakt positivt resultat en god stund, men hvor det likevel ordnet seg, så jeg prøver å håpe at det kan gå bra... Men jeg mistenker at de kanskje ikke hadde kommet så langt i graviditeten som meg. Nå skal jeg være på 5 uker eller 5+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt at det ordnet seg for deg, gratulerer 😊

Forsøkte et annet merke på tirsdag (Metode graviditetstest), men det gikk ikke så bra. Den var svakt positiv, men virket enda svakere enn RFSU... Tok midt på dagen (hadde kanskje drukket litt mye vann i forkant), og klarte å søle litt urin i det indikatorvinduet. Så ga den testen litt opp. Om jeg kommer til mandag uten å menstruasjon skal jeg prøve å ta blodprøve hos legen (bare går og er redd for resultatet).

Jeg tror dessverre ikke at EL kan ha vært så mye senere enn antatt, for vi hadde bare sex en gang denne prøveperioden og prøvde å "time" det etter antatt eggløsning (har brukt eggløsningstester innimellom, så visste sånn omtrent når den var ventet). Jeg har kommet over noen få forumtråder med andre som hadde svakt positivt resultat en god stund, men hvor det likevel ordnet seg, så jeg prøver å håpe at det kan gå bra... Men jeg mistenker at de kanskje ikke hadde kommet så langt i graviditeten som meg. Nå skal jeg være på 5 uker eller 5+1.

Har du tatt en ny idag? For noen slår EL tester ut før graviditetstester (går an å prøve), men for noen er det omvendt også. Jeg fikk negativ vanlig test på IKM dagen (fikk litt blødning som jeg trodde var TR). Fikk en strek en uke senere, som ikke var så sterk som den kanskje burde ha vært. Så det er fortsatt håp :)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Havfrue8 said:

Har du tatt en ny idag? For noen slår EL tester ut før graviditetstester (går an å prøve), men for noen er det omvendt også. Jeg fikk negativ vanlig test på IKM dagen (fikk litt blødning som jeg trodde var TR). Fikk en strek en uke senere, som ikke var så sterk som den kanskje burde ha vært. Så det er fortsatt håp :)! 

Så kjekt at det ordnet seg for deg! Det er godt at det fortsatt er håp :) Venter noen dager med å teste igjen nå. Er dessverre tom for eggløsningstester, men tenker at på mandag får jeg ta en ny graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt at det ordnet seg for deg! Det er godt at det fortsatt er håp :) Venter noen dager med å teste igjen nå. Er dessverre tom for eggløsningstester, men tenker at på mandag får jeg ta en ny graviditetstest.

Jeg mistet dessverre et par uker etter dette, men fikk tydelig stigning opp til 3+ på digital :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Havfrue8 said:

Jeg mistet dessverre et par uker etter dette, men fikk tydelig stigning opp til 3+ på digital :)

Beklager at jeg misforstod, det er ikke alltid så greit med denne prøvingen. Håper det går greit med deg i dag.
Jeg får vel bare vente og se, det er greit å vite at det kan fortsette å stige selv om det virker å gå litt trått i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg misforstod, det er ikke alltid så greit med denne prøvingen. Håper det går greit med deg i dag.
Jeg får vel bare vente og se, det er greit å vite at det kan fortsette å stige selv om det virker å gå litt trått i starten.

Du trenger ikke å beklage! Prøvetiden kan være brutal. Håper det klaffer for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Havfrue8 said:

Du trenger ikke å beklage! Prøvetiden kan være brutal. Håper det klaffer for deg ❤️

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min graviditetstest var heller ikke noe sterkere enn den du har bare 4 dager etter mensen egentlig skulle kommet, men jeg var gravid og alt gikk fint allikevel. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: ed426...f09

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosebukett

Jeg hadde svak strek så lenge at jeg slo ifra meg at det kom til å bli noe. Hadde hatt to MA tidligere, og de gangene ble streken tydelig sterkere og sterkere. Den svake streken, som sikkert var sånn i 2 uker, ble en liten perfekt jente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Min graviditetstest var heller ikke noe sterkere enn den du har bare 4 dager etter mensen egentlig skulle kommet, men jeg var gravid og alt gikk fint allikevel. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: ed426...f09

11 hours ago, Rosebukett said:

Jeg hadde svak strek så lenge at jeg slo ifra meg at det kom til å bli noe. Hadde hatt to MA tidligere, og de gangene ble streken tydelig sterkere og sterkere. Den svake streken, som sikkert var sånn i 2 uker, ble en liten perfekt jente 😊

Takk for svarene deres 😊 Det er oppløftende at det finnes flere som har hatt erfaring med svake, men hvor det likevel har gått bra. Jeg tok en ny RFSU test i sted, og atter en gang var testen positiv, men svak. Nå tenker jeg å dra bort til legekontoret og ta en blodprøve. Håper jeg snart kan få litt klarere svar på hvordan dette ser ut til å utvikle seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene deres 😊 Det er oppløftende at det finnes flere som har hatt erfaring med svake, men hvor det likevel har gått bra. Jeg tok en ny RFSU test i sted, og atter en gang var testen positiv, men svak. Nå tenker jeg å dra bort til legekontoret og ta en blodprøve. Håper jeg snart kan få litt klarere svar på hvordan dette ser ut til å utvikle seg.

Godt å høre at testene fortsatt er positive :) Håper du får målt hcg med et par dagers mellomrom. Masse lykke til 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Havfrue8 said:

Godt å høre at testene fortsatt er positive :) Håper du får målt hcg med et par dagers mellomrom. Masse lykke til 💖

Tusen takk ❤️ Jeg var borte på legekontoret isted. Hadde håpet at jeg kunne ta blodprøve uten legekonsultasjon først, men fikk beskjed om at vi måtte sette opp en time i forkant av blodprøven. Så da blir det hcg-måling på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg var borte på legekontoret isted. Hadde håpet at jeg kunne ta blodprøve uten legekonsultasjon først, men fikk beskjed om at vi måtte sette opp en time i forkant av blodprøven. Så da blir det hcg-måling på torsdag.

Har du tatt en digital enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Havfrue8 said:

Har du tatt en digital enda?

Nei. Er litt skeptisk til den pga. jeg tror den vil indikere feil uke (siden jeg nok har lav hcg). Nå skal jeg prøve å ta det rolig og vente med å teste frem til torsdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...