Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen tok tester og fant ut at jeg er rammet av «Herpes simplex virus type 1». Når jeg leser på nettet vil dette i 90% av tilfellene føre til herpes rundt munn, men i mitt tilfelle er det kun nedentil. Hvordan kan jeg ha blitt smittet av denne typen herpes, når det som regel er type 2 som rammer nedentil? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes type 1 setter seg vel ikke der? Da er det jo herpes type2 ?

Anonymkode: 29338...f45

Skrevet

Noen som har hatt det rundt munnen har gitt deg oralsex. 

Anonymkode: 2ff85...916

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sår nedentil som ble tatt prøver av.. Er derfor jeg er så forvirret og ikke helt forstår hvordan dette har skjedd😅

9BA05EC4-8022-4FF2-9F8F-DBCFE814A07F.jpeg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hatt det rundt munnen har gitt deg oralsex. 

Men burde jeg ikke ha merket det da? Og de som har gitt meg oralsex har også bestått av mye kyssing. Burde ikke herpesen spredd seg rundt munn også?

Skrevet

Du kan få begge deler nedentil. 

"Lepper er lepper" - Herpes 

Anonymkode: ef2f7...9f0

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få begge deler nedentil. 

"Lepper er lepper" - Herpes 

Så smitten kan ha skjedd gjennom «vanlig» sex?

Skrevet
2 minutter siden, Vihera skrev:

Den der kommer nok fra oralsex. 

Skrevet
3 minutter siden, Vihera skrev:

Hvis han har type 1 nedentil ja. Men har man det et sted er man imun mot å få det andre plasser, men det gjelder kun etter man er smittet og fått antistoffer. Så mulig han ble smittet samtidig på lepper og underliv før han rakk å utvikle antistoffene. 

Har han det ikke nedentil så har du fått det via oralsex eller at han har tatt seg på leppene for så å fingre deg. 

Anonymkode: b2680...e02

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har type 1 nedentil ja. Men har man det et sted er man imun mot å få det andre plasser, men det gjelder kun etter man er smittet og fått antistoffer. Så mulig han ble smittet samtidig på lepper og underliv før han rakk å utvikle antistoffene. 

Har han det ikke nedentil så har du fått det via oralsex eller at han har tatt seg på leppene for så å fingre deg. 

Problemet mitt er at han det mest sannsynlig gjelder sier at han ikke har noen form for kjønnssykdommer, men han har tross alt ligget med over 40 stykker, så det kan godt vær at det ikke stemmer. Har bare aldri sett noe synlig på han, spesielt ikke rundt munnen. Men kanskje han ikke vet det selv?

Skrevet

Før var det vanlig at type 1 var rundt munnen og type 2 rundt kjønnsorganer. Etter oralsex har blitt mer vanlig har flere blitt smittet motsatt (type 1 rundt kjønnsorganer og type 2 rundt munnen). Du kan ikke ha samme type både rundt munnen og kjønnsorganene. Har du hatt oralsex med en som hadde det rundt munnen kan du ha blitt "smittet" begge steder, men det er kun et av stedene som får utslag/utslett. Det kan også være at han har blitt smittet gjennom oralsex tidligere, og har overført type 1 fra kjønnsorgan til kjønnsorgan. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Vihera skrev:

Problemet mitt er at han det mest sannsynlig gjelder sier at han ikke har noen form for kjønnssykdommer, men han har tross alt ligget med over 40 stykker, så det kan godt vær at det ikke stemmer. Har bare aldri sett noe synlig på han, spesielt ikke rundt munnen. Men kanskje han ikke vet det selv?

De fleste som har heroes vet det ikke selv. 

Anonymkode: 964a7...83e

Skrevet
2 timer siden, Vihera skrev:

Om du har hatt (oral)sex med flere, vet du heller ikke hvem du har fått det av. Det kan ga ligget latent hos deg i årevis før du fikk utbrudd. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge typene kryssmitter, du kan få 2 som munnsår og 1 nedentil. 

Hvis du ikke har hatt munnsår som barn og får munnsex av en med et pågående forkjølelsessår i ansiktet er smitten en faktum.

Anonymkode: a3ad9...321

Skrevet

Jeg har også type 1 nedentil. Jeg tror at jeg fikk smitten ved vaginalt samleie (fikk en liten kvise der nede etter vanlig sex med en det kun skjedde en gang med).

senere fikk jeg et gigautbrudd da jeg fikk en rift i huden der nede- da eksploderte det liksom. 

Anonymkode: 773fe...39e

Skrevet

Jeg har herpes type 1 nedentil. Og type 2 rundt munnen. Skikkelig heldig med andre ord... Fikk type 1 nedentil av oralsex

Anonymkode: 2e680...941

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også type 1 nedentil. Jeg tror at jeg fikk smitten ved vaginalt samleie (fikk en liten kvise der nede etter vanlig sex med en det kun skjedde en gang med).

senere fikk jeg et gigautbrudd da jeg fikk en rift i huden der nede- da eksploderte det liksom. 

Er det ikke mer sannsynlig at du hadde et rift da du hadde sex også ble smittet gjennom riften og fikk utbruddet?

Det første utbruddet er verst, så den lille "kvisa" var nok noe annet. 

Skrevet

Er det ikke mer sannsynlig at du hadde et rift da du hadde sex også ble smittet gjennom riften og fikk utbruddet?

Jeg har tenkt den tanken og, men den kvisa var akkurat som senere herpesblemmer.. men usikker.

uansett har jeg iaf altså hsv1 der nede men har aldri hatt munnsår.. 

Skrevet

Ikke alltid. 

Skrevet
6 timer siden, Vihera skrev:

Er ikke dette dealbreaker til dere damer når et såpass høyt antall partnere er opplyst?

Jeg hadde bare ledd av den dama som hadde lagt seg etter meg med den merittlisten der og ønsket henne lytte til videre i jakten på et billig knull. . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...