AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men det er godt å få luftet litt tanker. Jeg har en bestevenn som jeg irriterer meg over for tiden. Vi har kjent hverandre i årevis og nå har jeg samboer, barn og hun det samme. Hun har flyttet til en annen by og når hun kommer hjem irriterer jeg meg over henne. Det er som at hun enda er der vi var når vi gikk på vgs. Vi snakket drit om andre folk og fant på mye rart sammen. Det var alltid oss to. Jeg er helt sluttet med sladder og føler jeg har blitt voksen på disse årene. Ting hun snakker om interesserer meg ikke så mye lenger, for det baserer seg ofte bare om andre. Føler vi lever to helt forskjellige liv den dag i dag. At vi oppfører oss veldig ulikt. Og jeg venter enda litt på at hun skal bli mere voksen. Når vi finner på ting her i hjembyen er det bestandig jeg og mitt barn som må vente på henne og hennes barn. Hun har ingen respekt for min tid og bryr seg mest om seg selv. Og så er hun negativ, snakker for eksempel til meg om hva andre mødre hun kjenner gir til ungene sine, viser meg i butikkhylla også va som er usunt og hva som inneholder mye sukker. Varer jeg faktisk selv har endt opp med å handle til mitt barn. Det skjer så klart ikke på daglig basis. Opplever henne som en hønemor, er livredd for at ungen skal falle å slå seg litt. Ting og saker jeg låner henne må jeg selv dra å hente for å få tilbake. Det er så frustrerende. Denne jenta har vært min bestevenn så lenge og jeg syns det er så synd at jeg føler det slik nå idag. Holdningene og verdiene våre ikke er helt på samme sted. Det er vanskelig å engasjere meg i dette vennskapet. Er det andre som også har hatt det sånn? Er dere venner den dag i dag? Beklager så mye for et langt og rotete innlegg. Anonymkode: e2143...d85
Gjest ti10 Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Høres egentlig ut som at du irriterer deg over det meste ved henne, så kanskje det hadde vært en idé å begrense kontakten litt for en periode? Og angående å låne ut og ikke få tilbake, ikke lån ut mer. Si at noen andre skal låne det eller at du trenger det selv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Tror du bare skal ende dette vennskapet. Du har blitt voksen, hun ikke. Du får jo ingen ting igjen som oppleves positivt. Da trenger du ikke bedrive veldedighet. Anonymkode: a7350...928
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Skrevet 23. februar 2020 På 20.2.2020 den 16.09, ti10 skrev: Høres egentlig ut som at du irriterer deg over det meste ved henne, så kanskje det hadde vært en idé å begrense kontakten litt for en periode? Og angående å låne ut og ikke få tilbake, ikke lån ut mer. Si at noen andre skal låne det eller at du trenger det selv. Helt enig, jeg hadde også prøvd å distansere meg en periode. Anonymkode: e4c6f...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå