Gå til innhold

utbetaling av uføre forsikring? Vanskelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk for halvannet år siden  en alvorlig nevrologisk sykdom , som gjør meg 50% ufør, (på sikt 100% .)

Forsikret meg via Sparebank 1  i 2017 i samme slengen som vi kjøpte nytt hus. 

(tok alle forsikringer på et sted- jeg tok standard uføre, mannen valgte kritisk sykdom forsikringen)

PÅ det tidspunktet jobbet jeg 100% , var ikke syk. Men hadde tatt et par MR bilder det samme året , pga nummenhet -både lege og nevrolog tenkte det bare  var migrene (en diagnose som allerede står på papirene da jeg fikk  innvilget uføre-forsikringen)

Nå driver jeg og søker for å få utbetalt delvis uføre-forsikring.Har vært mye papirer som må begrunnes og skrives under.

Fikk brev sist uke at de finner avvik , på hva jeg krysset under i 2017 :( Jeg har levert skriftlig svar og begrunnet så godt jeg kunne.Det årstallet jeg skrev forsikring var det ikke mistanke om en så alvorlig sykdom, legene holdt fremdeles en knapp på "bare kraftig migreneanfall.

Noen som vet hvor hard denne kampen vil bli å få de pengene?

Ille nok å få en sånn bedriten sykdom, og så ha betalt inn i 3 år på en forsikring og de nå kverulerer på ting i kontrakten 🙄. Jeg trenger de pengene !  AAP /uføre  er bare 66% av full lønn - ikke noe å rope hurra for når man har hus og familie.

Anonymkode: 853d2...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Om du hadde symptomer/ tegn på sykdommen før forsikringen ble tegnet så vil det bli vanskelig. Forsikringer dekker ikke sykdommer du allerede har. Skulle tro det gjelder symptomer før riktig diagnose er på plass også. 

Ellers hadde det jo bare vært å tegne forsikring og deretter utrede seg og dermed få penger for plager man allerede har. Jeg syntes ikke dette er merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Om du hadde symptomer/ tegn på sykdommen før forsikringen ble tegnet så vil det bli vanskelig. Forsikringer dekker ikke sykdommer du allerede har. Skulle tro det gjelder symptomer før riktig diagnose er på plass også. 

Ellers hadde det jo bare vært å tegne forsikring og deretter utrede seg og dermed få penger for plager man allerede har. Jeg syntes ikke dette er merkelig. 

Men "symptomene" ligna på det jeg allerde hadde, både lege og nevrolog mente at jeg var såpass frisk at funnene ikke tydet på noe alvorlig var i gjære.

Hadde jeg mistenkt og spekulert det feilte meg noe sånt, hadde jeg selfølgelig tatt kristisk sykdom forsikringen. Da dette ville gitt meg en utbetaling på 500 000kr for min diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ingenting her. Du begynte med nevrologisk utredning allerede før du tegnet forsikring. Da er du i deres øyne ikke frisk. Tror du må kjempe hardt og taper uansett

Anonymkode: b1500...e88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men "symptomene" ligna på det jeg allerde hadde, både lege og nevrolog mente at jeg var såpass frisk at funnene ikke tydet på noe alvorlig var i gjære.

Hadde jeg mistenkt og spekulert det feilte meg noe sånt, hadde jeg selfølgelig tatt kristisk sykdom forsikringen. Da dette ville gitt meg en utbetaling på 500 000kr for min diagnose.

Du har unnlatt å dele informasjonen i helseskjema? 

Hadde du mistenkt at det feilet deg noe sånt så hadde du ihvertfall ikke fått noen forsikring i utgangspunktet så lenge du hadde vær ærlig. Ikke kritisk sykdom heller. 

Anonymkode: 7a4b2...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har unnlatt å dele informasjonen i helseskjema? 

Hadde du mistenkt at det feilet deg noe sånt så hadde du ihvertfall ikke fått noen forsikring i utgangspunktet så lenge du hadde vær ærlig. Ikke kritisk sykdom heller. 

de markerte ut 3 punkter som var uklare i helseskjema .

to om nye symptomer= kan forklares i migrene (og jeg trodde jo det var det også-ingen nye symptomer )

et om "har du hatt behandling det siste året bla bla..og der krysset jeg nei, fordi MR jeg tok var for å bekrefte det "bare"var den diagnosen jeg allerede hadde fra før..og de fant jo ingentingen nytt heller.

Var ikke sykemeldt en eneste gang i 2017, Lege og nevrolog kan bekrefte dette. at jeg viste alle tegn på å være frisk .

Har gratis advokat der jeg er fagorganisert , samme sted jeg har denne forsikringen.

Spm mitt var om det gikk an å  klage om jeg får et nei.

Tror legeerklæringen min var litt misvisende, var vikarlege som fylte dette ut. Min fastlege kommer tilbake til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

de markerte ut 3 punkter som var uklare i helseskjema .

to om nye symptomer= kan forklares i migrene (og jeg trodde jo det var det også-ingen nye symptomer )

et om "har du hatt behandling det siste året bla bla..og der krysset jeg nei, fordi MR jeg tok var for å bekrefte det "bare"var den diagnosen jeg allerede hadde fra før..og de fant jo ingentingen nytt heller.

Var ikke sykemeldt en eneste gang i 2017, Lege og nevrolog kan bekrefte dette. at jeg viste alle tegn på å være frisk .

Har gratis advokat der jeg er fagorganisert , samme sted jeg har denne forsikringen.

Spm mitt var om det gikk an å  klage om jeg får et nei.

Tror legeerklæringen min var litt misvisende, var vikarlege som fylte dette ut. Min fastlege kommer tilbake til våren

Sorry, du var allerede syk da du tegnet forsikringen og vil få avslag. 

Det blir som å ha vondt i magen, tegne forsikring og finne ut at man har magekreft. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...