Gå til innhold

Hvordan taklet dere ny «stemor» til barnet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eks samboer og far til mitt barn har fått seg ny kjæreste. Det er ett og et halvt år siden bruddet og jeg aner kkke hvordan jeg skal håndtere det. Livredd for st hun blir å ta over min rolle i hverdagen! Vi har 40/60 løsning. Hvordan gikk det seg til hos dere?

Anonymkode: 1bedc...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo du som har din rolle. Normale folk forstår "sin plass". 

Anonymkode: 86c2d...68e

Skrevet

Min eks har også funnet seg en ny kjæreste og jeg skal innrømme at det tok litt tid før jeg aksepterte dette. Hovedgrunnen var nok at hun kom inn i bildet før han avsluttet med meg, så hele greien var veldig sårt lenge. 

Men det går seg til, litt etter litt som man venner seg til alle de andre forandringene som kommer ved et samlivsbrudd. Så nå har jeg heldigvis innfunnet meg med at slik har livet blitt, og skal heller være takknemlig for at barna mine har en ekstra voksen i livet sitt som bryr seg om dem. Jeg vil alltid være deres mamma og ingen vil ta min plass,og slik vil det være for deg også. 

Anonymkode: f0f41...179

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Eks samboer og far til mitt barn har fått seg ny kjæreste. Det er ett og et halvt år siden bruddet og jeg aner kkke hvordan jeg skal håndtere det. Livredd for st hun blir å ta over min rolle i hverdagen! Vi har 40/60 løsning. Hvordan gikk det seg til hos dere?

Anonymkode: 1bedc...209

Jeg tvang meg til å tenke på at det viktigste var at barnet mitt hadde det bra hos pappaen og den nye stemora. Måtte slutte å se på henne som en konkurrent, barnet mitt visste utmerket godt hvem som var mamma uansett. Jo bedre barnet mitt hadde det, jo bedre for meg. 

Men kjente litt på det da hun lagde de nydeligste matpakkene til mitt barn ;) Der var aldri jeg helt. 

Skrevet

Man blir ikke automatisk stemor fordi man er kjæresten/ samboer til faren.

Vi har aldri omtalt meg som stemor,  jeg er en voksen person som respektere, hjelper og gir omsorg til barnen de dagene de er hos oss. Ungene respekterer meg på lik linje som faren. De kommer like ofte til meg for å få hjelp,  henting/ bringing hva enn det måtte være i det vanlige daglige liv.  Gjensidig respekt,  kommunikasjon og åpenhet er viktig.  Og så må de andre voksne rundt klare å se at nye partnere er og blir resurser i forhold til ungene hvis de blir behandlet på rett måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...