Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei. 

Jeg og seks andre studenter deler lesesal på universitetet vi studerer på. Ved å møtes hver dag, og sitte så nært og tett opp mot hverandre som vi gjør, så har vi nå iløpet av det siste året blitt ganske gode venner. I dag så er det jeg, M26 og to jenter som er på lesesalen. 

Nå nettopp kom akkurat hun ene tilbake fra en ganske sen lunsj. Samtidig så begynner jeg selv å bli sulten, så jeg sa litt for moros skyld "noen som vil være med å spise", når hun kom inn. Responsen var jo selvsagt at hun nettopp hadde vært å spist. Så da sa jeg: "hehe, ja, det var jo derfor jeg spurte". Responsen jeg fikk tilbake var da: "Faen for en jævlig kuk du faktisk er". 

Ja. En ganske tørr vits, men synes dere her inne at det var så "kukete" gjort av meg? Jeg skjønner ikke helt at det jeg sa fremprovoserte en slik reaksjon..

Hilsen, en litt fortvilet medstudent. 

Anonymkode: 87ab8...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du forklare vitsen? For jeg skjønte den ikke, og jeg er ganske sikker på at hun du studerer med ikke skjønte den heller.

Anonymkode: f8177...e3b

• Liker 15
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hei. 

Jeg og seks andre studenter deler lesesal på universitetet vi studerer på. Ved å møtes hver dag, og sitte så nært og tett opp mot hverandre som vi gjør, så har vi nå iløpet av det siste året blitt ganske gode venner. I dag så er det jeg, M26 og to jenter som er på lesesalen. 

Nå nettopp kom akkurat hun ene tilbake fra en ganske sen lunsj. Samtidig så begynner jeg selv å bli sulten, så jeg sa litt for moros skyld "noen som vil være med å spise", når hun kom inn. Responsen var jo selvsagt at hun nettopp hadde vært å spist. Så da sa jeg: "hehe, ja, det var jo derfor jeg spurte". Responsen jeg fikk tilbake var da: "Faen for en jævlig kuk du faktisk er". 

Ja. En ganske tørr vits, men synes dere her inne at det var så "kukete" gjort av meg? Jeg skjønner ikke helt at det jeg sa fremprovoserte en slik reaksjon..

Synes det var helt innafor. Hun som svarte deg hadde kanskje en dårlige dag, eller tar seg generelt nør av ting. 

Mest sannsynlig så forstår hun selv at hun overreagerte, hvis ikke, og hvis du merker noe på henne så bare si det som det var, det var et forsøk på å være morsom.

• Liker 3
Skrevet

Man har et fantastisk liv om man blir sur for sånt.

Anonymkode: b96b8...998

• Liker 5
Skrevet

Vel, jeg skjønte ikke heelt vitsen, men det er i grunn irrelevant for svaret mitt. Nei, den kommentaren var ikke spesielt frekk. Jeg kunne nok trukket på smilebåndet, men det hørtes ut som hun hadde mer på deg. Kanskje hun synes du er for sarkastisk og frekk på generell basis, og bare fikk nok. Ikke alle som setter pris på sånn sjargong. 

• Liker 10
Skrevet

Tja, jeg kunne ha tolket det dithen at du, til tross for at du var sulten, men bevisst ventet til jeg hadde spist, og at du poengterte ganske tydelig med den kommentaren at du ikke ønsket mitt selskap i lunsjen.

Det kan godt hende det var noe annet hun reagerte på, men selve kommentaren var jo ikke morsom eller noe? 

Anonymkode: 874eb...c22

• Liker 32
Skrevet

Ræva norsk, men gjorde meg forhåpentligvis forstått :) 

Skrevet

Så det skulle liksom være morsomt at du spurte om noen ville være med å spise når du visste at hun nettopp har spist? :klo: Altså, er ikke akkurat "kukete" sagt, men veldig unødvendig og merkelig "vits" (om man kan kalle det en vits i det hele tatt? :p) 

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke greia, jeg. 
Verken hvorfor du sa det eller hvorfor hun ble sur. 

Skrevet

Jeg tror du mente "det at du kom tilbake fra lunsj minnet meg på at jeg er sulten og må spise", mens hun tolket "jeg spurte om noen ville være med når du kom tilbake for å slippe å spise sammen med deg". 

Så du kunne ha sagt "hæ, jeg mente bare at du minnet meg på at jeg må få spist.i hva mente du"?

Men så veldig morsomt var det vel ikke.

Anonymkode: cd836...cec

• Liker 8
Skrevet

Kommer an på hvordan du er ellers. Mulig hun overreagerte, men budskapet ditt var jo at du spør om noen vil være med fordi du vet at hun allerede har spist og ikke kommer til å bli med. Altså vil du ikke at hun skal være med. Altså liker du ikke henne/synes hun er teit/dum/usympatisk osv ... Altså +++.

Hvis du hele tiden kommer med sånne kjipe kommentarer forkledt som spøk, skjønner jeg at folk reagerer. Du hadde ikke likt det hvis noen hele tiden kom med negative kommentarer til deg. (Herregud, nå har du lagt på deg, du er jo dritfeit. Neida, det var bare en spøk/Gidder ikke å jobbe på prosjekt med deg, du har jo null peiling. Neida, var bare en spøk/Du som har så små hender, har garantert liten tiss. Neida, var bare en spøk.)

Skrevet

Dårlig vits, men utrolig frekt svar tilbake. Folk som reagerer så voldsomt på en dårlig vits er vel ikke helt ved sine fulle fem. Med mindre hun sa det med et glimt i øyet da?

Anonymkode: fd098...a83

• Liker 2
Skrevet

Du fleipet, og hun fleipet tilbake. Ikke sant?🤔

Anonymkode: 091b4...379

• Liker 2
Skrevet

Kan hende hun  tullet tilbake?  Man skal jammen ta seg nær av mye og tolke ting på verst mulig måte om man blir sur for en så uskyldig bemerkning 😮 drøyt!

Anonymkode: e26bb...2a3

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg kunne ha tolket det dithen at du, til tross for at du var sulten, men bevisst ventet til jeg hadde spist, og at du poengterte ganske tydelig med den kommentaren at du ikke ønsket mitt selskap i lunsjen.

Det kan godt hende det var noe annet hun reagerte på, men selve kommentaren var jo ikke morsom eller noe? 

Dette. Du var nedlatende, ikke morsom.

Og siden hun poengterte at du "virkelig er en kul" er det nok ikke første gangen slike kommentarer kommer fra deg. Beklager, men det ser ikke ut til at du har gjort deg veldig populær.

Anonymkode: 6019d...bb3

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hei. 

Oppleves som sarkastisk, og mobbing av vekt.

Du må kjenne folk godt, før du kan vitse sånn, og ha intern humor. Du må kjenne til hva folk tåler/syns er greit/flirer av, og hva som er sensitivt og "no-go", Derfor er komdie vanskelig. 

Anonymkode: 83c90...9a7

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hei. 

Jeg har aldri vært noe fan av "vitser/spøker" som latterliggjør mottakeren - moro på andre sin bekostning. Da må man i alle fall VITE at personen ler med og tar "spøken" på rett måte - det er virkelig  forskjell på en kamerat du har hatt i 20 år og en perifer skolevenninne 🙈

Jeg tenker automatisk frekk "morsom" kar med dårlige sosiale antenner. Alle kan bomme , men jeg hadde beklaget og ikke fleipet mer på den måten. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lett, blitt litt såret sånn i skjul, men ikke giddet å bry meg noe mere. Høres ut som om du kanskje har slått mange sånne type vitser så hun begynner å tenke at du ikke tuller. 

Anonymkode: 81d36...6d7

• Liker 2
Skrevet

*ledd ikke lett

Anonymkode: 81d36...6d7

Skrevet

Jeg tipper dette bare var dråpen som fikk begeret til å renne litt over for henne. Du må ta deg sammen og oppføre deg ordentlig! Dersom dette var en enkeltstående hendelse tenker jeg med en gang på min tid med anoreksi. Man er så sykt hissig på sånne matgreier og tolker alt i verste mening. Kanskje hun i dag spiste senere lunsj enn hun pleier, og det i seg selv kan gi litt noia. Så at du kommenterte det kan bety «du er feit» for henne.

Anonymkode: 7a21c...a11

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...