Gå til innhold

Bryllupskake Akershus/Follo/Oslo som ikke koster skjorta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor folk har bestilt bryllupskake som ikke koster sånn alt for mye? 😊 Forstå at det er dyrt og mye jobb, men om noen har tips til eventuelt noen flinke hobbybakere etc i Ski/Oslo omegn som ikke koster 6000kr? 😅

Anonymkode: b4780...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forhørt meg om prisoverslag fra Bakehuset nå, kan jo prøve å huske å skrive her når jeg vet hva det kommer på :)

Husk å ikke bestille en for stor kakenom du ikke vil ha mye rester - ihvertfall ikke hvis du skal ha middag og kakebord  - stykkene bakeriet opererer med er mye større enn de bittesmå firkantene folk tar for å være høflig 😂 Man er jo stort sett mett etter middag og vil smake på flere kaker. 

Om du vil ha det billigst mulig - Kanskje du har noen bakeglade venner som vil bake bryllupskake for dere? Trenger jo ikke være så fancy - bare man har et fint kakefat (med etasjer evnt) med en figur av brudepar på toppen så blir det en bryllupskake. :)

Anonymkode: 6ab31...30a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forhørt meg om prisoverslag fra Bakehuset nå, kan jo prøve å huske å skrive her når jeg vet hva det kommer på :)

Husk å ikke bestille en for stor kakenom du ikke vil ha mye rester - ihvertfall ikke hvis du skal ha middag og kakebord  - stykkene bakeriet opererer med er mye større enn de bittesmå firkantene folk tar for å være høflig 😂 Man er jo stort sett mett etter middag og vil smake på flere kaker. 

Om du vil ha det billigst mulig - Kanskje du har noen bakeglade venner som vil bake bryllupskake for dere? Trenger jo ikke være så fancy - bare man har et fint kakefat (med etasjer evnt) med en figur av brudepar på toppen så blir det en bryllupskake. :)

Tusen takk for svar, og ja det hadde vært supert! 😊 Ja, man tenker jo at den skal være så stor og fin, men de fleste orker jo ikke kake etter all mat og alkohol uansett 😂 Har spurt et par venner som er gode på å bake, men de hadde ikke så lyst, så ønsker ikke tvinge de 😅 Men det ordner seg nok til slutt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, YRrz said:

Tusen takk for svar, og ja det hadde vært supert! 😊 Ja, man tenker jo at den skal være så stor og fin, men de fleste orker jo ikke kake etter all mat og alkohol uansett 😂 Har spurt et par venner som er gode på å bake, men de hadde ikke så lyst, så ønsker ikke tvinge de 😅 Men det ordner seg nok til slutt 

Fått pris på 3 etasjers bryllupskake (stablekake eller med stativ, med marsipan og valgfri fyll) -  ca 3000kr. :) toetasjes 250.  Det er herfra, se link til brosjyren  nederst https://www.bakehuset.no/tema/kaker-og-fest/bakt-med-kjarlighet/ leveres på Meny. 

Salt karamell så også fin ut, om ikke så tradisjonell, den var litt billigere. 

Har bestilt derfra tidligere og fått fine kaker som smaker helt fint, men ikke sånn veldig spesielle eller spektakulære liksom. Vi skal uansett få andre kaker bakt av venner til kakebordet i tillegg, så det er mest for tradisjonens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fått pris på 3 etasjers bryllupskake (stablekake eller med stativ, med marsipan og valgfri fyll) -  ca 3000kr. :) toetasjes 250.  Det er herfra, se link til brosjyren  nederst https://www.bakehuset.no/tema/kaker-og-fest/bakt-med-kjarlighet/ leveres på Meny. 

Har bestilt derfra tidligere og fått fine kaker som smaker helt fint, men ikke sånn veldig spesielle eller spektakulære liksom. Vi skal uansett få andre kaker bakt av venner til kakebordet i tillegg, så det er mest for tradisjonens skyld :)

*Toetasjers 2500kr (gikk litt fort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Det var jo en veldig grei pris da😊 Blir mest for tradisjonens skyld for oss også, så derfor jeg ikke er interessert i å betale 6000++. Men da får jeg sjekke ut bakehuset 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betalte ca. 3000 for kake til 60 hos den lokale bakeren (og da valgte vi ikke den billigste varianten), riktignok ikke i ditt område, men et område med lignende prisnivåer på det meste. Med mindre man skal ha Pascal eller noe annet veldig fancy, så er ikke bakeren nødvendigvis dyrere enn hobbybakere, for dem er det jo en del av en masseproduksjon. 

Anonymkode: 2a48d...084

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2020 den 15.34, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Det var jo en veldig grei pris da😊 Blir mest for tradisjonens skyld for oss også, så derfor jeg ikke er interessert i å betale 6000++. Men da får jeg sjekke ut bakehuset 😄 

Du er ikke keen på å betale penger for en kake som kommer gjestene til gode? Kanskje gå for en billigere brudekjole istedenfor? Kjip.com

Anonymkode: 45743...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du er ikke keen på å betale penger for en kake som kommer gjestene til gode? Kanskje gå for en billigere brudekjole istedenfor? Kjip.com

Anonymkode: 45743...4a9

Du er kjip! Bryllupskake er ikke en greie som kommer gjester særlig til gode, det er en sånn pliktgreie. Man spiser masse mat og dessert/fra kakebord også må man ta en bit av den der bryllupskaka for å være høflig. 

Ville ikke lagt mye penger i den, heller i god mat og hyggelige rammer for festen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er kjip! Bryllupskake er ikke en greie som kommer gjester særlig til gode, det er en sånn pliktgreie. Man spiser masse mat og dessert/fra kakebord også må man ta en bit av den der bryllupskaka for å være høflig. 

Ville ikke lagt mye penger i den, heller i god mat og hyggelige rammer for festen :)

Jeg pleier faktisk å ende opp med å kun spise fra "tilleggskakene", uten å smake bryllupskaken i det hele tatt🙈

Et punkt jeg synes det ikke gjør så mye å spare på, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...