Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei alle sammen
Jeg skal søke på en spennende stilling og jeg er noe usikker på dette med lønn, og hva jeg kan forvente. 
Stillingen er statlig.

Hvordan kan man vite om man regnes som førstekonsulent, eller rådgiver?
Jeg har 10 års arbeidserfaring innen kontor og veiledning, og 15 år før dette erfaring innen Hotell/reiseliv. 

Jeg har en bachelorgrad og 10 studiepoeng videreutdanning. 

Jeg har aldri forhandlet meg frem til lønn eller noe slikt så dette hadde vært greit å vite på forhånd. 

Tusen hjertelig takk for svar 🙂

(jeg sendte med beskrivelse av lønn slik den kommer frem i stillingsannonsen. ) 

"førstekonsulent, rådgiver eller seniorrådgiver,  428 200–627 700 kr per år avhengig av kvalifikasjoner. " 
seniorrådgiver stilling krevde en mastergrad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver har nok en formening om stillingstittel og lønn. Det er bare å spørre. Så kan du jo se på det som et forhandlingsutspill, som du kan forsøke å forhandle på. 

Det er vanskelig å si hva du er kvalifisert for uten å vite stillingens innhold og hvor relevant din bakgrunn er. Men hos oss er svært få under 40 seniorrådgivere. Hvis erfaringen din er relevant vil jeg anta at du ikke vurderes som førstekonsulent. Da vil antagelig arbeidsgiver tilby deg lønn ca midt i lønnsspennet som er satt opp. Det er ikke et spesielt høyt lønnsspenn sammenliknet med der jeg jobber.

Anonymkode: 79bbe...1b5

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver har nok en formening om stillingstittel og lønn. Det er bare å spørre. Så kan du jo se på det som et forhandlingsutspill, som du kan forsøke å forhandle på. 

Det er vanskelig å si hva du er kvalifisert for uten å vite stillingens innhold og hvor relevant din bakgrunn er. Men hos oss er svært få under 40 seniorrådgivere. Hvis erfaringen din er relevant vil jeg anta at du ikke vurderes som førstekonsulent. Da vil antagelig arbeidsgiver tilby deg lønn ca midt i lønnsspennet som er satt opp. Det er ikke et spesielt høyt lønnsspenn sammenliknet med der jeg jobber.

Anonymkode: 79bbe...1b5

Tusen takk for svar. 

Stillingen er lik det jeg allerede har jobbet med de siste 10 årene.

Og det er noen år siden jeg var 39 ;) en stund siden jeg lagde denne profilen 

Men da kan jeg i utgangspunktet tenke, fordi jeg har relevant erfaring i forhold til stilling,

at jeg kan forvente en rådgiverstilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...