Gå til innhold

Greit å kjøpe brukt oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! 

Vi leier og skal flytte til nytt sted, men det er ikke oppvaskmaskin der. Er det egentlig innafor å kjøpe brukt oppvaskmaskin? 

Mest fordi vi sparer en del på det, og vi trenger pengene 😂

Anonymkode: 10421...759

Skrevet

Går helt fint det. Gjort det via finn mange ganger

Anonymkode: 4c9ff...b4a

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig! Vi vurderte det da vi skulle ha ny, men når vi likevel skulle ha nytt kjøleskap og trommel fikk vi en god pris på oppvaskmaskin fordi alt var i samme serie, gikk vi for en helt ny. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Hvorfor skulle det ikke være greit ?

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: ef866...39a

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: ef866...39a

Why? 

21 minutter siden, dillyduzit skrev:

Selvfølgelig! Vi vurderte det da vi skulle ha ny, men når vi likevel skulle ha nytt kjøleskap og trommel fikk vi en god pris på oppvaskmaskin fordi alt var i samme serie, gikk vi for en helt ny. 

Sånn er da veldig kjekt:) 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går helt fint det. Gjort det via finn mange ganger

Anonymkode: 4c9ff...b4a

Vi har tenkt å kjøpe fra finn :)

18 minutter siden, Luna Llena skrev:

Ja, selvfølgelig. Hvorfor skulle det ikke være greit ?

Vet ikke 😱 er ikke vant til det, men nå ser jeg at det kanskje må være en midlertidig løsning 

Skrevet (endret)

Du sier at du leier leilighet.. Skal du leie neste sted også? Isåfall er det ikke bare for deg å bygge om kjøkkenet, installere oppvaskmaskin og slike ting uten at utleier sier at det er greit. Du har også et problem dersom det viser seg at maskinen blir installert feil, har en feil i seg og det medfører vannskader i leiligheten... Tror faktisk ikke jeg hadde turt å installere den selv heller, av nevnte grunn. 

Endret av newman01
Skrevet
32 minutter siden, newman01 skrev:

Du sier at du leier leilighet.. Skal du leie neste sted også? Isåfall er det ikke bare for deg å bygge om kjøkkenet, installere oppvaskmaskin og slike ting uten at utleier sier at det er greit. Du har også et problem dersom det viser seg at maskinen blir installert feil, har en feil i seg og det medfører vannskader i leiligheten... Tror faktisk ikke jeg hadde turt å installere den selv heller, av nevnte grunn. 

Ja vi leier, har du et problem med det? Hva med at utleieren er familie og vi har inngått en avtale? 

Skrevet
39 minutter siden, newman01 skrev:

At det ikke står oppvaskmaskin der behøver da ikke bety at det ikke er plass og opplegg for det? 
Hadde lett kjøpt en billig på Finn, da kan man gjerne bare la den stå igjen om man flytter og ikke trenger den lengre. 

Anonymkode: c22b5...552

Skrevet

Såklart er det greit å kjøpe brukt oppvaskmaskin👍 Vi kjøpte selv en brukt til leiligheten vi leier ut. Kjøp en rensetablett for oppvaskmaskin og sett på første gangen på varmeste programmet, så får dere renset gjennom systemet skikkelig. 

Anonymkode: 4f5c1...369

Skrevet
43 minutter siden, newman01 skrev:

Hvorfor tenker du automatisk at det ikke er lagt opp for oppvaskmaskin bare fordi det ikke står en der fra før? 

Anonymkode: 819e2...610

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja vi leier, har du et problem med det? Hva med at utleieren er familie og vi har inngått en avtale? 

Ingen problem med at du leier, men at du leier av familie kom ikke spesielt godt frem i posten din. Poenget mitt var uansett at jeg ville vært mer bekymret for vannskader pga potensielle lekkasjer enn om en oppvaskmaskin kjøpes ny i butikk eller brukt på finn.no. Får man utleier til å kjøpe inn og montere har man ikke den bekymringen. Kjøper man nytt og får den montert av rørlegger med aquastop har man noen andre å skylde på dersom noe skulle oppstå.  

Skrevet
3 timer siden, newman01 skrev:

Ingen problem med at du leier, men at du leier av familie kom ikke spesielt godt frem i posten din. Poenget mitt var uansett at jeg ville vært mer bekymret for vannskader pga potensielle lekkasjer enn om en oppvaskmaskin kjøpes ny i butikk eller brukt på finn.no. Får man utleier til å kjøpe inn og montere har man ikke den bekymringen. Kjøper man nytt og får den montert av rørlegger med aquastop har man noen andre å skylde på dersom noe skulle oppstå.  

Det finnes brukte maskiner med aquastop og det går an å få en rørlegger til å montere. Vår oppvaskmaskin er ca 20 år gammel og har aquastop. Vi tok den med oss da vi flyttet for 10 år siden og en rørlegger monterte den i den nye boligen. Både ny og gammel bolig med plass til oppvaskmaskin mellom to underskap og benkeplaten.

Anonymkode: c4e75...e79

• Liker 1
Skrevet

Siden det er forbruksvare kjøper jeg alle hvitevarer nytt

Skrevet

Jeg kunne godt kjøpt brukt oppvaskmaskin om den hadde passet inn her. Har kjøpt brukt vaskemaskin, kjørte rensing før bruk. Skuff for vaskepulver og skyllemiddel var fin og rengjort. 

Har kjøpt både brukt komfyr og kombiskap til hytta. Betalte 500 kr for komfyren da vi kjøpte den for over ti år siden, still going strong. 

Syns man kan gjøre noen ok kjøp der hvis man ikke er ute etter akkurat et bestemt merke. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Absolutt. Jeg ser ikke ett problem med å kjøpe en pent brukt oppvaskmaskin. Har gjort det selv, både oppvaskmaskin, komfyr og kombiskap. De var i leiligheten jeg kjøpte, men ikke inkludert i prisen. Jeg spurte (fordi da slapp jeg å betale flyttebyrået mitt for litt over 1 kubikk ekstra. Betalte 1000 kroner for de 3, og oppvaskmaskinen var en Asko, kombiskapet og komfyren er begge Bosch.

Oppvaskmaskinen sa takk for seg etter 5 år og ble da erstattet med en Asko maskin.

Anonymkode: 66da3...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...