AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Hei! Jeg jobber i kommunen og har 5 ferieuker i året. Jeg har nå tatt ut 1 og har søkt om 2 i sommer. I august skal jeg bytte jobb - begynne som lærer i et annet fylke. Hva skjer med ferien da? Kan jeg ta 5 uker i min nåværende jobb, og få høstferie+juleferie som lærer? Blir jeg trukket i lønn? Forvirret over dette feriestyret.. Anonymkode: 4a10b...a26
Alvario Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Du blir trukket i juni for 5 uker ferie, så disse må brukes før du slutter eller så får du utbetalt mellomlegget. Ferier overføres ikke fra en arbeidsgiver til en annen, men du kan spare pengene slik at du har dem om du eventuelt blir trukket i lønn i høst. Ellers har lærere særavtaler på ferieavvikling, og spesielt første året i jobb. Dette kan jeg for lite om til å svare deg.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Det er feriepenger som ikke overføres mellom arbeidsgivere. Du fåe feriepenger fra nåværende arbeidsgiver for alle fem ukene nå i juni. Disse pengene må du selv fordele på de ukene du velger å ta ferie. Tar du tre uker ferie hos nåværende arbeidsgiver har du to uker igjen du kan ta hos ny arbeidsgiver. Men ny arbeidsgiver betaler ikke foe de to ukene. Du må aelv søege for at du har spart feriepengene fra den gamle jobben til å finansiere de to ukene. Anonymkode: 2155a...6f9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er feriepenger som ikke overføres mellom arbeidsgivere. Du fåe feriepenger fra nåværende arbeidsgiver for alle fem ukene nå i juni. Disse pengene må du selv fordele på de ukene du velger å ta ferie. Tar du tre uker ferie hos nåværende arbeidsgiver har du to uker igjen du kan ta hos ny arbeidsgiver. Men ny arbeidsgiver betaler ikke foe de to ukene. Du må aelv søege for at du har spart feriepengene fra den gamle jobben til å finansiere de to ukene. Anonymkode: 2155a...6f9 Vil det si at det lønner seg at jeg tar alle 5 ukene i min nåværende jobb, siden jeg som lærer for 2-3 uker ferie/avspasering som lærer uansett? Anonymkode: 4a10b...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå